Gå til innhold

Test: Samsung Galaxy Note II

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er jo som man vet to modeller,men er det noen som med 100% sikkerhet kan si hvilken som vil virke på det vi nå kaller 4G nettet som vil bli standaren for Norge noen år.

Ser at i noen land kan man ikke bruke 4G modellen på det landet sitt 4G nett og at man derfor skal kjøpe den som ikke Har 4G.

Hvilken skal vi kjøpe i Norge N-7100 eller N-7105?

Lenke til kommentar

Det er jo som man vet to modeller,men er det noen som med 100% sikkerhet kan si hvilken som vil virke på det vi nå kaller 4G nettet som vil bli standaren for Norge noen år.

Ser at i noen land kan man ikke bruke 4G modellen på det landet sitt 4G nett og at man derfor skal kjøpe den som ikke Har 4G.

Etter det jeg har sett kan du bare glemme LTE-støtte i Norge for Note II...

4G Network: LTE 700 MHz Class 17 / 2100 - N7105

http://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_note_ii_n7100-4854.php

For øvrig påfallende at LTE ikke nevnes med ett ord i testen, ei heller manglende støtte for DC-HSDPA. Neida, man leser utrolig nok at "Galaxy Note II er sannsynligvis den mest teknoproppede telefonen vi har hatt innom på en stund.", til tross for at den framstår som ganske ordinær i forhold til konkurrentenes topptelefoner når det gjelder teknologi, og langt fra er uten mangler.

I listen over pluss står det likevel at Note II "Har "alle" teknologier". Konkurrerende telefoner som faktisk har LTE som vil fungere i Norge, får derimot minus for å ha LTE. Snakk om å villede sine lesere...

• Liker 3
Lenke til kommentar

Er helt enig med 12g her. Hvorfor trekkes iPhone for å ha "liten skjerm i forhold til konkurrentene", men Note får ikke trekk for å være stor i forhold til andre telefoner? Etter denne logikken burde jo en iPhonepad få toppkarakter på skjermstørrelse alene.

Grunnen for at note ikke får trekk for størrelsen, er fordi den skal være slik...

Det vil da si at iPhone 5 ikke er slik den egentlig skulle være, med tanke på skjermstørrelse? :hmm: Bra at Amobil snappet opp denne produksjonfeilen... :)

Endret av Optimuz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

http://www.gsmarena...._n7100-4854.php

For øvrig påfallende at LTE ikke nevnes med ett ord i testen, ei heller manglende støtte for DC-HSDPA. Neida, man leser utrolig nok at "Galaxy Note II er sannsynligvis den mest teknoproppede telefonen vi har hatt innom på en stund.", til tross for at den framstår som ganske ordinær i forhold til konkurrentenes topptelefoner når det gjelder teknologi, og langt fra er uten mangler.

I listen over pluss står det likevel at Note II "Har "alle" teknologier". Konkurrerende telefoner som faktisk har LTE som vil fungere i Norge, får derimot minus for å ha LTE. Snakk om å villede sine lesere...

Hva er forskjellen på HSDPA 21 Mbit, og DC-HSDPA?

4G LTE: 100Mbps / 50Mbps står det hos Samsung.

Endret av Will I'am
Lenke til kommentar

Har hatt min Note 2 siden Mandag.

Flott telefon, S-pennen er nyttig dog uvant. Man må trykke litt bestemt i menyene for å få respons med denne. Til skriving/tegning er den suveren men savner å kunne tegne i flere lag. Tegner man oppå noe blir det under borte.

Funker bra i sollys, er kjapp (spesielt på nettet)

Som førstegangs Samsung bruker synes jeg menyene er litt uvant, og my mindre intuitivt enn på min HTC Titan.

Lyden er bra og jeg nyter musikk fra trådløse hodetelefoner i bilen. Sammen med aktiv støydemping i hodetelefonene blir det nesten som ha fått ny bil på kjøpet.

Video funker prikkfritt

En ting jeg ikke forstår er hvorfor jeg får kopier av alle inngående SMS (Samtaler) også som mail (Exchangekonto) Veldig merkelig

Byggekvaliteten virker helt ok men telefonen er glatt å holde i. Glir litt lett ut av hånda.

Alle applikasjoner jeg har prøvd funker 100% uten lag.

Alt i alt et positivt bekjentskap. Alt dette pixelhysteriet bryr jeg meg ikke om for jeg har passert 50 så disse ser jeg ikke uansett.

Det er noen slike kort som popper opp. (Google greier)

Disse er ubrukelige. Jeg får stadig beskjed om at det er sånn og sånn trafikk til forskjellige steder jeg overhode ikke har tenkt meg. 37 minuttr igjen til kiropraktor ditt og datt. Bare fordi jeg tideligere har søkt etter kiropraktor med Google. Bare tull.

Sammenlignet med min gamle Desire ser jeg at utviklinga på android har gått fremover.

Skikkelig skuffa om ikke Samsung får frem en gratisversjon av Polaris office. Det er nedtur.

Jeg tviler på at noen blir skuffet om de kjøper note 2. .

Lenke til kommentar

Har hatt min Note 2 siden Mandag.Flott telefon, S-pennen er nyttig dog uvant. Man må trykke litt bestemt i menyene for å få respons med denne. Til skriving/tegning er den suveren men savner å kunne tegne i flere lag. Tegner man oppå noe blir det under borte.Funker bra i sollys, er kjapp (spesielt på nettet)Som førstegangs Samsung bruker synes jeg menyene er litt uvant, og my mindre intuitivt enn på min HTC Titan.Lyden er bra og jeg nyter musikk fra trådløse hodetelefoner i bilen. Sammen med aktiv støydemping i hodetelefonene blir det nesten som ha fått ny bil på kjøpet.Video funker prikkfrittEn ting jeg ikke forstår er hvorfor jeg får kopier av alle inngående SMS (Samtaler) også som mail (Exchangekonto) Veldig merkeligByggekvaliteten virker helt ok men telefonen er glatt å holde i. Glir litt lett ut av hånda.Alle applikasjoner jeg har prøvd funker 100% uten lag.Alt i alt et positivt bekjentskap. Alt dette pixelhysteriet bryr jeg meg ikke om for jeg har passert 50 så disse ser jeg ikke uansett.Det er noen slike kort som popper opp. (Google greier)Disse er ubrukelige. Jeg får stadig beskjed om at det er sånn og sånn trafikk til forskjellige steder jeg overhode ikke har tenkt meg. 37 minuttr igjen til kiropraktor ditt og datt. Bare fordi jeg tideligere har søkt etter kiropraktor med Google. Bare tull.Sammenlignet med min gamle Desire ser jeg at utviklinga på android har gått fremover.Skikkelig skuffa om ikke Samsung får frem en gratisversjon av Polaris office. Det er nedtur.Jeg tviler på at noen blir skuffet om de kjøper note 2. .

Ja,Google now er det bare å slå av med en gang. Du går bare inn på innstillinger når du er inne på Google now å slår av det du ikke vil ha.

Lenke til kommentar

DC-HSDPA har hastighet opptil 42 Mbps, altså det dobbelte av hva Samsung-telefonene klarer. DC-HSDPA er allerede ganske godt utbygd av Netcom i Norge, og mer vil det bli.

100 Mbps /50 Mbps er teoretiske max-hastigheter for hhv. ned- og opplasting via LTE på denne telefonen. Men det blir temmelig irrelevant dersom LTE-versjonen av Note II (N7105) kun støtter et LTE-frekvensbånd som ingen operatører i Norge har konsesjon på å bruke.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aabLQt

Hvorfor har dere ikke testet multitasking/multi-view-funksjonen i Note 2. Dette er en av de viktigste funksjonene med denne telefonen.Denne funksjonen ble lagt til med OTA-oppdateringen XXALJ1. Se hvordan det fungerer f.eks. her:http://www.youtube.com/watch?v=66j_N9d6w6Ehttp://www.youtube.com/watch?v=k6c7XaDWmJg

Grunnen for at de ikke har testet dette er fordi det enda ikke har kommet til norge...

Uansett, har kost meg med denne i en uke nå, og kan ikke si annet enn at det er en fantastisk mobil! Eneste som mangler nå er flip cover.... xD

Jeg har multitaskingen på min Note II ?

Lenke til kommentar

DC-HSDPA har hastighet opptil 42 Mbps, altså det dobbelte av hva Samsung-telefonene klarer. DC-HSDPA er allerede ganske godt utbygd av Netcom i Norge, og mer vil det bli.

100 Mbps /50 Mbps er teoretiske max-hastigheter for hhv. ned- og opplasting via LTE på denne telefonen. Men det blir temmelig irrelevant dersom LTE-versjonen av Note II (N7105) kun støtter et LTE-frekvensbånd som ingen operatører i Norge har konsesjon på å bruke.

Det er full forvirring rundt hva slags frekvenser den så langt utilgjengelige N7105-modellen vil støtte. Det er mange som spør om dette på Facebook-siden til Samsung Norge, men disse spørsmålene har så langt bare blitt ignorert.

I følge denne siden og denne siden har N7105 støtte for LTE2600 og LTE800. Har sett det flere steder også, så jeg er ganske sikker på at det er det som er riktig. (Men offisiell informasjon fra Samsung hadde ikke gjort noe.) Da skal det altså fungere i Norge. Det er LTE2600 som foreløpig brukes i Norge, og LTE800 er det som skal bygges ut for dekning over større områder (lav frekvens = større rekkevidde) så snart regjeringen får ut fingeren. Så med LTE2600 og LTE800 burde man være godt rustet for i dag og for den overskuelige fremtiden.

Synd at jeg allerede har kjøpt N7100. Bestilte tidlig, i god tro på at den støttet LTE, siden alle forhåndsomtaler jeg har lest (bl.a. på Amobil) har sagt at Note 2 støtter LTE, uten noe forbehold om spesifikke modeller. Har heldigvis ikke rukket å ta den i bruk, så den returneres på angrefrist over helga. Så er det bare å smøre seg med tålmodighet og vente enda litt til...

Lenke til kommentar

Når det tilsynelatende hersker "full forvirring" om LTE-versjonen, selv hos Samsung Norge, skal man ikke se bort fra at det er samme symptom som når enkelte mobilskribenter "tester" telefonene få uker etter siste Samsung-sponsede smøretur til London eller Berlin. Lett å "glemme" å nevne alt som er ufordelaktig når man skriver av fra produsentens PR-materiell...og Tommy og Stig-Ove er jo slike greie karer...

Nå er det frekvensbåndene 2600 og 1800 MHz som brukes til LTE i Norge i dag. LTE i 800 MHz-båndet kommer nok, men her er det ikke tildelt noen konsesjoner enda.

Lenke til kommentar

Når det tilsynelatende hersker "full forvirring" om LTE-versjonen, selv hos Samsung Norge, skal man ikke se bort fra at det er samme symptom som når enkelte mobilskribenter "tester" telefonene få uker etter siste Samsung-sponsede smøretur til London eller Berlin. Lett å "glemme" å nevne alt som er ufordelaktig når man skriver av fra produsentens PR-materiell...og Tommy og Stig-Ove er jo slike greie karer...

Nå er det frekvensbåndene 2600 og 1800 MHz som brukes til LTE i Norge i dag. LTE i 800 MHz-båndet kommer nok, men her er det ikke tildelt noen konsesjoner enda.

Ja, jeg burde vel sagt at det det er 2600 som hovedsakelig brukes i Norge. 1800 Mhz-båndet brukes i noen områder av Netcom.

Endret av oddsock
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...