Jockstrap Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 Er det slik at krabben kun holder til enkelte plasser under krabberakingsesongen? Noen som vet om noen bra plasser på Sunnmøre i såfall? Og ca. når er sesongen? Lenke til kommentar
Sulphuras Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 Jeg har gjort det rundt sommerstid juni/juli, driver for all del ikke profesjonellt for å si det sånt Men har opplevd gode netter og dårlige netter. Man vil jo såklart ha månelys så man ser lettest og rundt 2-4 m/s vind. Det er bare å hive seg ut en natt rundt 01:00 å prøve lykken, det jeg gjorde første gangen, da fyllte vi sikkert fire fem tiliters bøtter, har aldri vært så heldige etterpå igjen. Skal de ligge i bøtter/bakk over natten må de ikke ligge i vann da det blir forurenset, men lykke til, håper litt av det jeg skrev ga mening Lenke til kommentar
Jockstrap Skrevet 8. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2012 Det gjorde det. Takker Lenke til kommentar
Rosanes Skrevet 20. mars 2013 Del Skrevet 20. mars 2013 Noe som er veldig hjelpsomt (ingen vits uten), er en skikkelig kraftig lykt! Det er den eneste måten å se krabbene på, og du er ikke avhengig av måneskinn. Jeg har opplevd å bare sette lysstrålen helt stille, og så har det samlet seg krabber rundt lyset Et alternativ til en rake, er å lage deg en krabbehov med hønsenetting. Krabben klyper seg fast og setter de tynne klørne fast i nettingen. Nå er det jo lenge siden du postet her, så krabbene er vel kokt for lengst. Men uten lykt, så holder du kanskje på enda..? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå