Gå til innhold

Pålitelige disker til NAS

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg trenger mer lagringsplass og vurdere derfor å kjøpe meg en NAS, nærmere bestemt denne her:

http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=743960

Men så er spørsmålet, hva slags disker bør jeg sette inn i den. Jeg tenker at det trenger ikke å være verdens raskeste disker ettersom nettverket vil være flaskehalsen uansett. Men jeg ønsker pålitelige disker helst 3 TB. Hvilke merker og modeller ansees for å være bra og hvilke har dere dårlige erfaringer med?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en fire år gammel QNAP NAS med to forskjellige harddisker i (Samsung og WD, ikke RAID). Brukes som lagring for media, samt backup og nedlasting. Har fungert meget bra.

Nå har WD kommet med en egen serie ment for NAS bruk. Denne heter RED og skal bl.a. tåle vibrasjoner bedre enn gjennomsnittet.

Ellers vil vel de fleste harddisker fungere, men WD Green er ikke anbefalt pga. den ofte går i dvale (spindown). Du kan jo også sjekke produsentens produktside for anbefalte harddisker.

Har du forresten vurdert Synology? Jeg har selv lyst på en ny NAS fra dette selskapet, da grensesnittet og mulighetene ser meget bra ut. De har NAS-er i forskjellige prisklasser ut i fra bruk og ytelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...