KarmaZ Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 (endret) Nå snart skal jeg bytte ut vinduene i huset, skal få tilbake gamle stilen med sprosser. Men så er saken at det finnes så uendelig mange vinduprodusenter på markedet idag. Har byttet bad-vinduet, og det er av Frekhaug vinduet, fordi snekkeren anbefalte det. Men man kan spørre og gruble seg grønn om det, for tanker og meninger finnes, men jeg kan iallefall spørre om råd før jeg foretar meg av en total omvending fra stygge 70-talls vinduer til vinduer med sprosser. Vindu er jo en fasade identitet. Kanskje jeg bør nevne at huset er et klassisk 30-talls hus, om det var til behjelp. Vil tro det er mange som kanskje angret/tenkte på noe i ettertid. Håper det kommer noen konstruktive svar her. Endret 11. oktober 2012 av KarmaZ Lenke til kommentar
Hr Kotelett Skrevet 13. oktober 2012 Del Skrevet 13. oktober 2012 Har ingen peiling på vinduer, men vet at det finnes sprosses i plast. Og vips så sparte du hvertfall litt vedlikehold (gi meg heller en stor flat vegg å male, enn vinduer) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 15. oktober 2012 Del Skrevet 15. oktober 2012 De fleste sprossevinduer har sprosser man kan ta av for å male. Dersom du vil ha vinduer som ser originale ut, kan det være en fordel å velge vinduer med skjulte beslag. Det er noen år side jeg byttet de fleste vinduene i huset mitt, men da hadde Trenor slike vinduer. De fleste andre, som H-vinduet, hadde beslag som er synlige når vinduet er lukket. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 26. oktober 2012 Del Skrevet 26. oktober 2012 Jeg må advare deg for den øst europeiske kopien av vinduene! Elendig kvalitet!! Hemper sprekker\knekker og vinduene blir fort stygge, så denne kopien må du styre unna! Lenke til kommentar
KarmaZ Skrevet 15. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2012 Når du sier øst europeisk kopi, eksempel på navn da? Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 15. desember 2012 Del Skrevet 15. desember 2012 De kaller det for Frekhaug vinduer det også, men de er ikke originale Det vil si at vinduene ikke holder samme kvalitet som på de ekte Frekhaug vinduene. (kopiene) Derfor så er det viktig å si i fra om at du skal ha originale ekte Frekhaug vinduer og ikke noen form for kopi! Jeg sa ikke det og fikk i den felle, men heldigvis så fikk forsikring dekket de dritt vinduene. Nå har jeg ekte Frekhaug og de er det mye bedre kvalitet på Du ser ikke noen særlig forskjell på de, men jeg merker at det er bedre kvalitet på de Nå er jeg kjempe fornøyd med vinduene og jeg anbefaler deg ekte Frekhaug vinduer! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå