YAAS Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 Hei! Har en MacBook aluminium late 2008 model 5,1. som jeg har lyst å oppgradere med en SSD og en 1TB Samsung disk. Er dette i det hele tatt mulig? Trenger også hjelp til å finne en caddy/ramme til å erstatte SuperDriven med. Erfaringer og tips mottas med takk Lenke til kommentar
YAAS Skrevet 13. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2012 Ingen som har gjennomført en slik operasjon? Lenke til kommentar
Speider-gutten Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 Jeg har, men det var på en nyere MBP. Funker fett må jeg si. Er litt sent nå, men kan komme med mer i morgen, men skal da tro at det er mulig. Er det MacBook eller MacBook Pro du har? Lenke til kommentar
YAAS Skrevet 15. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2012 Takk for svar Er den første MacBooken fra 2008 med aluminium. Fant en ramme som passet og har bestilt en 1tb disk og 128 ssd. Tenkte jeg skulle bruke en clone-programvare til å legge inn all data på tb-disken, og kopiere systrmfilene til ssden senere. Er egentlig litt usikker på hvordan jeg skal gjøre dette, har du tips? Lenke til kommentar
B25S Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 Innstaller Mountain Lion på SSD. Putt inn 1 TB HD. Putt nåværende HD i kabinett. Koble til. Flytt over det du måtte ønske. Tada. Nå har du filene du trenger og evt. en ekstra ekstern harddisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå