KatrinaS Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 (endret) Hei alle sammen. Som sagt så trenger jeg hjelp med pcen min. Jeg kjøpte den ny i sommer og det er faktisk en ganske bra en som burde kjøre de fleste spill på low-medium grafikk. Specs: Operating System: Microsoft Windows 7 Home Premium 64-bit SP1 CPU: AMD A8-3530MX Llano 32nm Technology RAM: 8,00 GB DDR3 @ 665MHz (9-9-9-24) Motherboard Hewlett-Packard 1807 (Socket FS1) Graphics: Generic PnP Monitor (1366x768@60Hz) AMD Radeon HD 6620G (HP) AMD Radeon HD 7690M (HP) CrossFire Enabled Hard Drives: 466GB Western Digital WDC WD50 00BPVT-60HXZT3 SATA Disk Device (SATA) 42 °C Optical Drives: hp DVD-RAM UJ8B1 SATA CdRom Device Audio: IDT High Definition Audio CODEC (Kopiert fra piriform's speccy-program) Ja, den har egentlig vært treig ganske lenge og jeg vet ikke hvorfor, for den burde jo ikke være det. Når jeg søker etter ting i start, tar det evigheter, programmer svarer ofte ikke/kræsjer, pcen fryser iblant i noen sekunder og jeg kan bare røre musa osv. Pcen har også begynt å bråke og den kommer lett opp i 65 grader uten at jeg har åpnet noen programmer. Og i spill. Det er der det egentlig er verst. Minecraft for eksempel. Når jeg åpner kister og furnaces osv, er det sinnsykt med lag, og noen kraftige lag spikes i blant. Dette er også med optifine. Og det er enda verre i tekkit. Den forrige pcen min som var MYE dårligere enn denne, klarte nesten å kjøre spill bedre selv om det var lag, var det ikke på samme måten, og pcen var raskere. (Også en bærbar) Det virker som om denne pcen klarer mye mer, men holder igjen på en måte. (Har lest et sted at man kunne skru av "threaded optimization", men jeg aner ikke hva det er eller hvor man skrur den av. Har googla MASSE etter dette...) Jeg bruker antivirusprogram og scanner fullt hver uke, Ccleaner, sletter alt unødvendig på pcen, optimaliserer den for å få best ytelse osv. Da håper jeg dere vet hva jeg kan gjøre for å få en slutt på dette problemet. Tusen tusen takk på forhånd. Skulle ha spurt MYE tidligere. Endret 12. oktober 2012 av EveryGameGamer Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 12. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2012 Vær så snill. Jeg trenger virkelig hjelp til dette. Jeg blir gal av denne pcen snart. Kan ikke kjøre noen spill bra på ræva grafikk engang selv om det står forskjellige steder at pcen min skal kunne kjøre de spillene med grei FPS. Og ting går veldig treigt her. Har sett instillinger for best ytelse på, oppdatert alle driverne, defragmentert, virus scan full, ccleaner flere ganger og rettet feil, satt ting som ikke skal starte opp av prosesser og programmer osv. Men fortsatt er det like dårlig. Lenke til kommentar
dbass Skrevet 12. oktober 2012 Del Skrevet 12. oktober 2012 (endret) Hva slags prosesser kjører i bakgrunnen, er det mye idle load på CPU? Trykk ctrl+shift+esc og gå på ytelse. Hva er gjennomsnitt her. Jeg mistenker 2 antivirus som jager på hverandre skjønner du Jeg ville også prøvd å disable crossfire for å se om det e noe som helst forskjell. Sørg også for at du faktisk har riktig versjon av CCC. Det virker som om denne pcen klarer mye mer, men holder igjen på en måte. (Har lest et sted at man kunne skru av "threaded optimization", men jeg aner ikke hva det er eller hvor man skrur den av. Har googla MASSE etter dette...) Dette er vel Nvidia som har, og ikke AMD tror jeg, men jeg vet ikke. Vent til en ekspert ser tråden Endret 12. oktober 2012 av dbass Lenke til kommentar
AsusGamer Skrevet 12. oktober 2012 Del Skrevet 12. oktober 2012 du har ikke vurdert å skaffe deg en ssd da? Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 12. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2012 (endret) du har ikke vurdert å skaffe deg en ssd da? Hva er en ssd? Hva slags prosesser kjører i bakgrunnen, er det mye idle load på CPU? Trykk ctrl+shift+esc og gå på ytelse. Hva er gjennomsnitt her. Jeg mistenker 2 antivirus som jager på hverandre skjønner du Jeg ville også prøvd å disable crossfire for å se om det e noe som helst forskjell. Sørg også for at du faktisk har riktig versjon av CCC. Det virker som om denne pcen klarer mye mer, men holder igjen på en måte. (Har lest et sted at man kunne skru av "threaded optimization", men jeg aner ikke hva det er eller hvor man skrur den av. Har googla MASSE etter dette...) Dette er vel Nvidia som har, og ikke AMD tror jeg, men jeg vet ikke. Vent til en ekspert ser tråden Hmm. Har sett at noen snakket om dette og at det var i BIOS-menyen på disse pcene, men jeg er ikke sikker. Og det med crossfire. Det virker som om det ikke fungerer. Jeg skrur det på og ikke noe annet skjer. Og pririform speccy (samme som lagde ccleaner), sier at det er disabled :S Endret 12. oktober 2012 av EveryGameGamer Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 12. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2012 (endret) Hva slags prosesser kjører i bakgrunnen, er det mye idle load på CPU? Trykk ctrl+shift+esc og gå på ytelse. Hva er gjennomsnitt her. Jeg mistenker 2 antivirus som jager på hverandre skjønner du Jeg ville også prøvd å disable crossfire for å se om det e noe som helst forskjell. Sørg også for at du faktisk har riktig versjon av CCC. Jeg oppdaterte i går til og med. Og jeg har bare et antivirus. Det andre som var Norton (prøveperiode), er disabled så det er ikke saken. Men en det er noen prosesser jeg lurer på hva er for noe.det er noen prosesser jeg lurer på hva er for noe. For eksempel crss.exe, rundl32.exe (3 av dem), spotifyWebHelper (fikk ikke fjerna den i noen meny der jeg siabler prosesser), unsecapp.exe og YCMMirage. Vet du om jeg kan fjerne noen av dem? Har fjerna mange i går for å hindre at startes. Edit: Prosessorbruk går fra 5% til 14% når jeg har på bare nettleser, oppgavebeehandlig og speccy Endret 12. oktober 2012 av EveryGameGamer Lenke til kommentar
dbass Skrevet 12. oktober 2012 Del Skrevet 12. oktober 2012 Hva slags prosesser kjører i bakgrunnen, er det mye idle load på CPU? Trykk ctrl+shift+esc og gå på ytelse. Hva er gjennomsnitt her. Jeg mistenker 2 antivirus som jager på hverandre skjønner du Jeg ville også prøvd å disable crossfire for å se om det e noe som helst forskjell. Sørg også for at du faktisk har riktig versjon av CCC. Jeg oppdaterte i går til og med. Og jeg har bare et antivirus. Det andre som var Norton (prøveperiode), er disabled så det er ikke saken. Men en det er noen prosesser jeg lurer på hva er for noe.det er noen prosesser jeg lurer på hva er for noe. For eksempel crss.exe, rundl32.exe (3 av dem), spotifyWebHelper (fikk ikke fjerna den i noen meny der jeg siabler prosesser), unsecapp.exe og YCMMirage. Vet du om jeg kan fjerne noen av dem? Har fjerna mange i går for å hindre at startes. Edit: Prosessorbruk går fra 5% til 14% når jeg har på bare nettleser, oppgavebeehandlig og speccy http://www.file.net/...s/crss.exe.html http://www.file.net/...ndll32.exe.html http://www.file.net/...secapp.exe.html http://www.file.net/...mirage.exe.html Avinstaller Norton, ikke disable den. du har ikke vurdert å skaffe deg en ssd da? Hva er en ssd? En SSD er en type HDD, bare at den bruker chips istedenfor mekanisk plate og lesehode. Den er mye raskere, behandler informasjonen mye fortere, er lydløs og tåler mye mye mer. Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 12. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2012 Hva slags prosesser kjører i bakgrunnen, er det mye idle load på CPU? Trykk ctrl+shift+esc og gå på ytelse. Hva er gjennomsnitt her. Jeg mistenker 2 antivirus som jager på hverandre skjønner du Jeg ville også prøvd å disable crossfire for å se om det e noe som helst forskjell. Sørg også for at du faktisk har riktig versjon av CCC. Jeg oppdaterte i går til og med. Og jeg har bare et antivirus. Det andre som var Norton (prøveperiode), er disabled så det er ikke saken. Men en det er noen prosesser jeg lurer på hva er for noe.det er noen prosesser jeg lurer på hva er for noe. For eksempel crss.exe, rundl32.exe (3 av dem), spotifyWebHelper (fikk ikke fjerna den i noen meny der jeg siabler prosesser), unsecapp.exe og YCMMirage. Vet du om jeg kan fjerne noen av dem? Har fjerna mange i går for å hindre at startes. Edit: Prosessorbruk går fra 5% til 14% når jeg har på bare nettleser, oppgavebeehandlig og speccy http://www.file.net/...s/crss.exe.html http://www.file.net/...ndll32.exe.html http://www.file.net/...secapp.exe.html http://www.file.net/...mirage.exe.html Avinstaller Norton, ikke disable den. du har ikke vurdert å skaffe deg en ssd da? Hva er en ssd? En SSD er en type HDD, bare at den bruker chips istedenfor mekanisk plate og lesehode. Den er mye raskere, behandler informasjonen mye fortere, er lydløs og tåler mye mye mer. Ja har lest litt om det og det ser mye bedre ut. Men vet ikke om jeg får lov til å sette inn en ssd isteden + at det kanskje kan bli litt dyrt? Og norten avinstallerte jeg. Sa feil med at jeg disablet den Men har gjort en haug med greier og pcen min går MYE fortere nå. Omtrent sånn som den burde være. Tror det skal være fikset nå egentlig. Men jeg låser ikke tråden før jeg er helt sikker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå