Misoxeny Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 Hei Bor i studenthybel, og reglene sier at man ikke har lov til å bruke trådløst nett. Dette er rimelig irriterende, ettersom jeg bruker både telefon, PC, laptop og PS3 som alle liker å ha nettilgang. Lite hyggelig å bytte kabel i hytt og pine. Har en ganske grei router liggende som jeg har lyst til å bruke, derfor lurer jeg på om nettverksadministrator kan se om jeg kobler meg rett til en PC eller om jeg går innom en router først? Vil det også være noe vits i å skjule SSID? Det er en del trådløse nett i området her, så det vekker neppe oppsikt med ett til. Takk. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 Han vil vel kunne se ruteren din ettersom den må ha en IP i seg selv. Lenke til kommentar
Lakrisbåt Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 En vil kunne se mac-adresse, og vendor, altså merke til enheten. Muligens også navnet på enheten. Har du f.eks en Dlink ruter så er det ikke akkuratt uvanlig å ha d-link nettverkskort osv. Jeg vil kjørt på med ruter. Ville sjekket ruterinnstillingene og sett om en ikke har mulighet for å endre enhetsnavn. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 Mange rutere gir deg mulighet til å kopiere eller endre mac-adresse. Also, du kan jo skjule SSIDen og dermed vil ikke ditt trådløse nett være synlig uten at man aktivt søker det opp med en eller annen programvare. Jeg ville også kjørt på med WiFi. Hvorfor er det IKKE lov med trådløest nett? :S Lenke til kommentar
Sprokket Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 En mulighet er også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå