medlem-68510 Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 Jeg er på utkikk etter en KVM-boks jeg kan koble til fra andre enden av verden, slik at jeg kan kontrollere en server selv om operativsystemet ikke har startet, eller har låst seg. Har noen erfaring med slike løsninger, og hvor kjøper jeg slik maskinvare? Har bare behov for å styre én maskin i dette tilfellet, så en diger enhet med kapasitet for hele Kina er ikke nødvendig Lenke til kommentar
mnewer Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 http://www.blackboxas.no/no-no Dette skal etter det jeg vet være noen av de ledende leverandørene på markede har såvidt vært borti dette her selv, men etter det jeg har hørt fra kollegaer som har jobbet mye med KVM'er så er dette "the shit". Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 15. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2012 Det er såpass til pris på enheter for kun enkle maskiner også ja. Hm... Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 15. oktober 2012 Del Skrevet 15. oktober 2012 De aller fleste servere (les: ekte servere fra Dell, HP, IBM osv) har dette innebygget, samt enkelte hovedkort fra SuperMicro og andre som er beregnet på bedrifter. Hvilken hardware er dette da? Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 15. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2012 Det er ikke en "ekte server", så noe form for innebygget støtte finnes ikke. Er en eller annen Intel Core 2 Duo som står i maskinen. Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 15. oktober 2012 Del Skrevet 15. oktober 2012 Da må du ha en egen boks, f.eks denne: http://www.blackboxas.no/no-no/fi/1447/12324/ServSwitch-Wizard-IP-DXS/All Lenke til kommentar
Dromle Skrevet 15. oktober 2012 Del Skrevet 15. oktober 2012 De aller fleste servere (les: ekte servere fra Dell, HP, IBM osv) har dette innebygget, samt enkelte hovedkort fra SuperMicro og andre som er beregnet på bedrifter. Hvilken hardware er dette da? Jeg vil anbefale løsningen som xcomii nevner her. Disse kortene har vanligvis evnen til å f.eks slå strøm av og på dersom det skulle være behov for det i tillegg til å overvåke hw for feil som ligger på lur, f.eks hdd eller minnebrikker som holder på å bryte sammen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå