FFA Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 Tv stjerner, idrettsstjerner, skuespillere, rockestjerner, politikere, ja selv leger og studenter har damer som vil gjøre nesten hva som helst for å ha sex med dem.Men kan de stole på dem? Vis du følger media i dag blir veldig mange "viktige" menn anklaget for sextvang. Julian Assange, Strauss Kahn og mange politikere, musikere og ledere verden rundt. Spesielt i Norge. Jaja, du kan jo si at "vis de er uskyldig så har de ikke noe å være redd for". Men skaden har vel skjedd etter siktelsen i manges mening. Foreksempel Kahn som ikke kunne bli frankrikes president, og han og kona skilte lag. Assange er i eksil i en ambassade. Du vet aldri hvem du hopper i sofaen egentlig er. Hvilken intensjoner de kan ha og de katostrofale konsekvensene falske anklager kan ha for deg. Men vil de ljuge en dokumentert frivillig seksuell aktivitet? Kan de true med å saksøke, eller anmelde deg for seksuel tvang? Det kan de. Så hvordan kan folk som ofte er utenbys og på farta, som kan føre til at de møter andre kåte mennesker beskytte seg selv? Kondomer kan beskytte deg mot kjønnsykdommer og uønsket graviditet. En annen type beskyttelse, er å ha et juridisk samtykke på seksuelle aktiviteter. ______________________________________________________________ SKJEMA FYLLES UT AV BEGGE PARTNERE Jeg heter :________________________: , og bekrefter herved at jeg er over 18 år. Både jeg og min partner er enig i at det skal dusjes rett før disse aktiviteter. Jeg erklærer videre at denne avtalen er av min egen fri vilje. Begge parter er enige om at dette er en privat avtale som ikke skal utleveres til en tredje part unntatt i tilfelle av anklager om uønsket seksuell handling. Om noen av partene viser eller gjør dette dokumentet offentlig uten anklager om seksuell overgrep så vil personen være rettslig ansvarlig for brudd på personvern. Jeg har ikke tenkt å ombestemme meg før samleiet eller den seksuelle aktiviteten er over. men hvis jeg gjør det, forstås det videre at når jeg sier ordet "stopp" så skal min partner samtykke til å stoppe umiddelbart! Ved å skrive under her:___________________: bekrefter jeg at jeg godtar å engasjere meg i alle eller noen av de følgende samtykkende handlinger og jeg bekrefter videre at jeg ikke er bærer av kjønnsykdom og at jeg er klar over den rettslige plikten til å informere om dette nå. Jeg :___________________: gir denne personen : _______________: ' på denne følgende datoen :_____________________: full samtykke til følgende seksuelle aktiviteter. (kryss av med x i sirkel). o Kyssing o Klining o Berøring av kropp o Sleiking på øret o Kosing o Sutting på brystvorter o Tørrpuling o Gjensidig oralsex [ ] eller ensidig oralsex, utført av ;__________ o Samleie uten kondom o Samleie med kondom til alle tider På dette tidspunktet jeg ikke tenkt å ombestemme meg før samleiet eller handlinger er over. Men hvis jeg gjør det, forstås det videre at når jeg sier ordet "stopp" så skal min partner samtykke til å stoppe umiddelbart! Signert: Dato: Signert: Dato: _________________________________________________________ Hvis du tror at en seksuell samtykkeskjema er bare for de rike og berømte, tro om igjen. Selv om du ikke har noen eiendeler, må du beskytte deg mot falske anklager fordi du kan miste alt inkludert din personlige eiendom, frihet og omdømme. Det er mange andre fordeler ved å signere en seksuell samtykkeskjema, inkludert det faktum at du bokstavelig talt åpner opp en form for intim kommunikasjon før de seksuelle aktivitetene. Og "damer" dette seksuelle samtykkeskjemaet kan beskytte deg fra å bli utnyttet av seksuelt fordi det er en "bemerkning" som fastslår at hvis du sier ordene "Stopp" så skal din partner stoppe umiddelbart. Ved å bruke seksuell samtykkeerklæringen med en godkjent kondom, kan du beskytte deg lovlig og seksuelt. Seksuelle samtykkeskjema er en "pirrende" måte for en person å spørre om lov til å ha sex med en annen. Det blir ingen forvirring eller misforståelser så langt som seksuell samtykke er opptatt av begge parter. Ingen er forpliktet til å signere seksuell samtykkeerklæringen dersom de ikke er klar for seksuell intimitet. Seksuelle samtykkeerklæringen kan være en form for forspill siden du kommer til å snakke om sikrere sex og seksuell atferd før de seksuelle aktivitetene. Dette kan skape en åpen kommunikasjon og føre til gjensidig tillit og respekt. Du og din partner kommer til å velge hvilke seksuelle aktiviteter du ønsker å hengi seg og liste spesielle forespørsler skriftlig så det er ingen urealistiske forventninger eller misforståelser. Kvinner kan ha nytte av å signere den seksuelle samtykkeerklæringen selv om de ombestemmer seg i midten av samleiet. Seksuelle samtykkeerklæringen kan beskytte menn fra manipulerende kvinner som kan bringe falske anklager om seksuelle krenkelser for økonomisk gevinst. Husk at selv menn som ikke har noen eiendeler må beskytte seg mot falske anklager fordi de kan miste alt inkludert deres eiendom, frihet og deres rykte til funnet uskyldig. Den seksuelle samtykkeskjema er ikke et overgreps verktøy. Tvert imot, tror jeg at det kunne hindre overgrep og falske anklager. Fordi de fleste overgripere angriper totalt fremmede og de er ikke sannsynlig å bruke et seksuelt samtykkeerklæring. Hvis jeg ble anklaget, ville jeg heller gå til retten med en signert seksuell samtykkeerklæringen enn uten. Seksuelle samtykkeerklæringen ville være tillatelig og relevant som bevis av samtykke dersom signert av den påståtte offeret. I saker med falske anlager, utroskap, økonomiske motiver, fyll osv. Samtykke erklæring.docx 1 Lenke til kommentar
Heidi Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 Det er jo bare å påstå at man sa stopp uten at den andre hørte. Eller at man ble truet til å signere. Kan ikke se at denne hjelper noenting. Da må man ha med et vitne eller to. Lenke til kommentar
settings Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 Hei, jeg og hu dama jeg møtte for 10 min siden skal ha sex, kan dere to komme å bevitne at vi skriver under på frivilig avtalen? kan du bli å filme også, så jeg kan bevise at det var frivillig. Hva? hva mener du med at jeg ikke skulle legge det ut på net når du anklagde meg for voldtekt? jeg måtte jo la de som hjelper meg vite om det var frivillig eller ikke ... 1 Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 Og er man under 18 og skriver under er det ugyldig, da en kontrakt inngått av en umyndig person ikke er gjeldende. -frank Lenke til kommentar
Hardrocktarzan Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 Hvorfor skal man bekrefte at man er over 18 år? Det er da dumt ha det med, med tanke på at det finnes folk under 18 år også? Er meg bekjent at det IKKE er noen aldersgrense på å ha seksual omgang. Lenke til kommentar
Lovegame Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 Hvorfor skal man bekrefte at man er over 18 år? Det er da dumt ha det med, med tanke på at det finnes folk under 18 år også? Er meg bekjent at det IKKE er noen aldersgrense på å ha seksual omgang. Er vel 16 år i Norge. Lenke til kommentar
settings Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 fordi folk under 18 ikke er myndige, defor må foreldrene/ foresatte også skrive under. Lenke til kommentar
NeitherDumbNorCruel Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 Den grunnleggende problemstillingen er påstand mot påstand. Det er forskjellige løsnonger på den floken. I Bibelen leser vi at om en kvinne ble voldtatt i en by, og hun ikke skrek ut om hjelp men allikevel anklaget en mann, og han ble funnet skyldig, så ble de begge steinet for utukt. I Islam trengs det to mannlige vitner til en voldtekt for dom. I den vestlige verden blir halvparten av voldtektsanklagene frafallt. Det er snedig logikk rundt dette, hvor hvis man tar utgangspunkt i om 50-90 prosent av alle voldtekter ikke blir anmeldt, og man i tillegg tar utgangspunkt i hvor tilbøyelige kvinner er til å komme med falske voldtektsanklager sammenlignet med hvor tilbøyelige menn er til å begå voldtekt, så ender man uunngåelig opp med konklusjonen at minst halvparten av voldtekts-anklagene er bullshit. Lenke til kommentar
Hardrocktarzan Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 Er vel 16 år i Norge. Kilder.. Det du kom med er enn tom påstand. Jeg mener att det ikke er noe aldersgrense for sex. Lenke til kommentar
Hardrocktarzan Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 Og er man under 18 og skriver under er det ugyldig, da en kontrakt inngått av en umyndig person ikke er gjeldende. -frank Det er det samme om kontrakten er ugyldig eller ikke. Fordi den skal ikke fungere som en kontrakt(dette er ikke en handelsavtale). Den skal fungere som bevis for uskyld i en eventuell straffesak. Kontrakten indikerer at det var samtykke fra begge. Men det står ingenting om kontrakt i "kontrakten", så foreslår at vi kaller den "beviset" i stedet. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 En slik kontrakt er ikke juridisk holdbar. Hvis du leser i Chr. 5 norskes lov NL 5-1-2 som inneholder følgende bestemmelse: Alle Contracter som frivilligen giøris af dennem, der ere Myndige, og komne til deris Lavalder, være sig Kiøb, Sal, Gave, Mageskifte, Pant, Laan, Leje, Forpligter, Forløfter og andet ved hvad Navn det nævnis kand, som ikke er imod Loven, eller Ærbarhed, skulle holdis i alle deris Ord og Puncter, saasom de indgangne ere. En slik avtale vil for kunne gå på ærbarhet. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 Kan ikke akkurat se tungtveiende argumenter for at det skal tillegges vesentlig vekt som bevis i retten for et viljesuttrykk heller. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 Jeg tror ikke en slik avtale vil fungere særlig bra med grunnet det heidi nevner lenger oppe. De beste to løsningene er nok: - Vitner - Video Lenke til kommentar
FFA Skrevet 12. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2012 Det er jo bare å påstå at man sa stopp uten at den andre hørte. Eller at man ble truet til å signere. Kan ikke se at denne hjelper noenting. Da må man ha med et vitne eller to. Hehe. Ja, du beviser poenget mitt akuratt der. En jente som har kommet med en falsk overgrepsanklage må da også svare på foreksempel, hvorfor hvordan hun lot seg tvinge til å skrive under. Hvorfor hun ikke ropte nå hun hadde mulighet. Hvor ble hun truet til å skrive under. Hvorfor er alle underskriftene på begge dokumenter like fine og tydelig som det du har på passet ditt? Hvorfor sa du nekta du for at du hadde signert på dokumentet i begynnelsen? osv osv.... Så ikke tro du kan lure deg unna dette dokumentet baby. I jussens språk, "Case closed" Lenke til kommentar
FFA Skrevet 12. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2012 (endret) Det er jo bare å påstå at man sa stopp uten at den andre hørte. Eller at man ble truet til å signere. Kan ikke se at denne hjelper noenting. Da må man ha med et vitne eller to. Ja for jeg må si at det er vanskelig å høre jenta si "STOPP!" når du ligger splitter naken oppå henne og jokker på henne med penisen dypt inni vaginaen hennes.. Lol. Du er cm fra livmora hennes, og det skal liksom være vanskelig å høre noen si stopp. "Nei kjære dommer, jeg hørte hennne ikke si stopp. Jeg var for opptatt med å høre hjertet hennes banke som en kanin på extacy. ". Dessuten heidi så "må" man ingenting. Det har seg faktisk slik at en er uskyldig til det motsatte er bevist. Til du kan bevise at den personen ble tvunget til å signere dette dokumentet. Det er ikke en avtale. Det er kun for å bevise uskyld. Og vis en person kommer med en falsk sexanklage etter å ha signert et slikt skema. Ja, da skal den som kom med falsk anklage i fengsel. Skjema er genialt fordi om personen er uskyldig, ja da kommer den som har fremmet falsk anmeldese i fengsel. Dokumentet beviser jo dette. Justice is served. Bon apetit. Endret 12. oktober 2012 av FFA Lenke til kommentar
olsen_1 Skrevet 12. oktober 2012 Del Skrevet 12. oktober 2012 LoL. Brilliant hahaha Tror faktisk kun det er teknologien som går fremover i verden i disse dager. 1 Lenke til kommentar
Heidi Skrevet 12. oktober 2012 Del Skrevet 12. oktober 2012 Jeg mente ikke hørte som i hørsel, men "hørte ikke på".Tydeligvis tror du blindt på at rettsvesenet og publikum holder seg til "uskyldig inntil det motsatte er bevist", men samtidig trenger man en kontrakt for å unngå falsk anmeldelse? Poenget mitt var at en sånn kontrakt ikke hjelper i det hele tatt om ei jente finner ut at hun skal forfalske en voldtektsanklage. Er man villig til å lyve om at sexen var frivillig, er man nok helt sikkert villig til å lyve om at signeringen var frivillig også. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 12. oktober 2012 Del Skrevet 12. oktober 2012 Kan ikke akkurat se tungtveiende argumenter for at det skal tillegges vesentlig vekt som bevis i retten for et viljesuttrykk heller. Enig.. Men alltid gøy å henvise til en 325 år gammel lov, altså en som er godt voksen. Skjema er genialt fordi om personen er uskyldig, ja da kommer den som har fremmet falsk anmeldese i fengsel. Dokumentet beviser jo dette. Justice is served. Bon apetit. Vanlig misoppfatning at hvis en av partene anser anmeldelsen som falsk så skal vedkommende straffes for det. For å ta et ekstremt eksempel så kan påtalemyndighetene være 1000% overbevist på at anmeldelsen er feil uten at det får noen konsekvenser for den som anmelder forholdet. Det er bare i de tilfeller at vedkommende med viten og vilje setter fram en falsk anmeldelse som kan straffes. Altså må påtalemyndighetene kunne bevise at vedkommende visste at anmeldelsen var usann. For å ta et annet eksempel: Hvis man har en person som vitner i retten og vedkommende vitner korrekt om hva som faktisk skjedde, kan vedkommende allikveel bli dømt til falsk forklaring hvis vedkommende hadde en annen oppfatning av situasjonen (altså en oppfatning som avvek fra hva som virkelig skjedde, og hva vedkommende uttalte seg om.). Dessverre glemmer man å ta høyde for de subjektive straffevilkårene når man snakker om falsk nameldelse og falsk forklaring. 1 Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 12. oktober 2012 Del Skrevet 12. oktober 2012 Skjema er genialt fordi om personen er uskyldig, ja da kommer den som har fremmet falsk anmeldese i fengsel. Dokumentet beviser jo dette. Justice is served. Bon apetit. Som flere sakkyndige tidligere i tråden har påpekt: dokumentet er verdiløst, både som kontrakt og som "bevis". Lenke til kommentar
kim009 Skrevet 13. oktober 2012 Del Skrevet 13. oktober 2012 Hva med å skru på lydopptakeren på mobilen? Men det er vel antagelig ulovlig å ta lydopptak uten at den andre hvete om det? Men det kunne vært kjekt og hatt i tilfelle konflikter senere. Gjelder andre ting også, som kjøp av brukt biler osv. Burde vært lov så sant det kun skulle brukes i tvister og at det var strenge straffer for å dele det rundt med andre og på internett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå