alexjensen Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 Hej alle Jeg poster lige dette emne i jeres forum, da jeg ofte følger med her. Håber i forstår mit danske sprog Jeg ved godt man ikke får den bedst mulige billedkvalitet, når man søger stor zoom og et lille kamera. Men jeg vil gerne købe et kompakt lommekamera med stor zoom til brug i dagligdagen, på ferier m.v. Med stor zoom snakker vi minimum 15X. Jeg mangler dog viden/input til, hvilket kamera giver mig bedste billedkvalitet, når jeg nu har valgt stor zoom i lille kamera. For at i har en idé til, hvilken type kamera, jeg søger, kunne disse 2 være eksempler: PowerShot SX260/SX240 HS Panasonic DMC-TZ30 Ovenstående er bare eksempler, men de har en passende lommestørrelse. Hvilket kamera i samme "klasse" mener i giver mig bedste billedkvalitet (og hvorfor!)? Hvis i kender til nye lignende modeller, der evt. er lige på trapperne, hører jeg også gerne om disse muligheder, da jeg sagtens kan vente med købet. På forhånd mange tak for eventuelle input! AJ Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 Sjekk http://www.dpreview.com/ og bruk funksjonen for å sammenligne bilder tatt med de forskjellige kameraene. I dårlig lys er det få kameraer som holder helt til mål. PowerShot serien er generelt av de beste i dårlig lys, I godt lys og sol så er det mange som leverer gode resultater. Lenke til kommentar
seriksen Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 (endret) Hei, Akam har ikke testet noen modeller i denne klassen i år og siden disse gjerne oppdateres årlig er det vanskelig å si noe sikkert om bildekvalitet basert på erfaringer med fjorårsmodellene. Det jeg kan si er at modeller fra både Canon og Panasonic i denne klassen med 10x-20x zoom gjerne har vært av de bedre kameraene i klassen. Nettstedet http://www.dcresource.com/ har en del tester av kameraer av denne typen hvis du er interessert i å lese tester. De har blant annet testet Panasonic TZ30 (som heter ZS20 i USA). Dpreview som Kristallo linket til publiserer forøvrig en del av disse testene sammen med sine egne testbilder så de kan leses der også. Når det gjelder ny modeller så er det ingen som vet det sikkert før de lanseres, men mye ble lansert før Photokinamessen osm var for noen uker siden. Panasonic lanserer gjerne oppgradering av TZ-modellene i januar/februar. For å få en oversikt over aktuelle modeller kan du søke i Akams produktguide, men det er så mange modeller at det er vanskelig å begrense søket til akkurat denne typen med kameraer. Endret 11. oktober 2012 av seriksen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå