Gå til innhold

Proson modellene : Ulike modeller-samme element

Anbefalte innlegg

Har sett litt på proson sine forskjellige modeller.

Og blant annet Proson Reality 666 SA

og Proson 366NV har de

samme tekniske data på elementene.

Det eneste som er forskjell er kassen og prisen.

Og flere andre modeller deler tekniske data.

Hørte på 366 modellen på ideel i dag og jeg må si at lyden

ikke er så ille kontra andre høytalere i samme priskategori.

De tok 2995,- på ideel. Bestiller du fra sverige koster det ca.

500,- mindre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når vi først er inne på dette med Proson og at mange mener det er synonymt med udetaljerte party-høytalere, så vil jeg bare si at jeg får inntrykk av at veldig mange mener høytalerne mine er bra helt til de får høre at det er Proson, og at det er biltema høytaler-kabler benyttet.

Og når de får høre prisen på det, så er folk plutselig mye mer skeptiske og begynner å mase om at jeg heller burde tatt meg en tur på hifi-klubben, de har virkelig peiling!

Selfølgelig er hifi-klubben bra, men jeg føler at de tar seg litt vel godt betalt for navnet sitt og sine kvalitets-produkter. Tilsammen har jeg betalt ca 10.000kr for annlegget mitt, og du kan banne på at det spiller mye bedre enn det hifi-klubben klarer å sette sammen til den prisen. Skal du ha noe som spiller bedre eller like bra på hifi-klubben blir prisen fort det dobbelte.

Annlegget mitt består av:

-Proson Conquest 66

-Proson Conquest Sat 716 + Cs 716

-Proson Conquest Sub 10 FB1

Dette fikk jeg til 3200kr på Fyndbörsen i Sverige.

-Dynabel Phobos 12" 250W Subwoofer til 2500kr på eltek

-Sony STR DB-780 5x100 realistiske sony watt :wink: (men seriøst, det er absolutt nok kraft i denne...) til 3000kr på rolfs hifi, koster vanligvis 4500+

-Rotel DVD-spiller (husker ikke modellnavn, fikk den veldig billig som demo-versjon, skal likevell kjøpe ny med DVD-Audio, SACD, komponent utgang med progressiv scan osv. når jeg får projektor :woot: ) til 1000kr demo-brukt

-NAD 515 5-platers karusell CD-spiller (fikk jeg brukt til 800kr)

I tillegg har jeg Xbox og en universial fjernkontroll fra NAD.

Lenke til kommentar
hifiklubben tar ikkje så godt betalt som mange kanskje har inntrykk av. Når ein snakker om anlegg for over 20000kr så går det som oftast på smak og behag
Og hva skal det bety? Smak og behag?

Greit nok det, men det er lett og høre forskjell på mitt annlegg og et annlegg på hifi-klubben til 10.000 (og da er ALT medregna; DVD-spiller, CD-spiller, sub, receiver osv...)

Det var for all del ikke meninga og kritisere hifi-klubben på noen måte. Bra butikk, for all del.

Poenget mitt var bare at det skal mye til for å få noe som spiller like bra som mitt annlegg til den prisen... Og det må du innrømme (du har jo ikke hørt mitt annlegg da)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...