Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Fjernundervisning VGS?

Gjest medlem-207017

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-207017

Hei!

Jeg lurer på om noen som har erfaring med dette? Jeg har forsåvidt litt erfaring med det fra ifjor... Men ikke så mye. Går på vgs og lurer på om jeg skal søke om 11 dager fri fra skolen eller ikke - men vil helst ikke ha fravær, og dermed tenker jeg å prøve å ordne fjernundervisning/avtaler med samtlige lærere. Har jeg rett til dette? Eller er det opptil hver enkel lærer? Tenker f.eks det blir litt vanskelig ifh til gym. Skal muligens reise (ikke ferie).

Håper på hjelp!

Endret av medlem-207017
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selvfølgelig så har du i utgangspunktet ikke rett til dette.

Som elev ved en videregaende skole sa her man frammøteplikt og plikt til a delta i den ordnære undervisningen.

Man kan jo saktens søke, men som hovedprinsipp sa er det jo ikke lov a gi enkeltelever flere fordeler enn det som følger av lovverket og som gjelder for de andre elevene.

Beklager, men jeg tror nok at dette er de prinsippene som gjelder. Man kan jo allikevell forsøke å forhandle seg fram til en best mulig ordning ut i fra de reglene som gjelder.

Det finnes allikevell noen spesielle regler om å kunne "stryke fravar" ifb med langvarig sykdom, deltagelse i idrettsarrangementer og andre spesielle organiserte arrangementer,

Endret av arne22
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...