Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hvor viktig er fravær på VGS?

Gjest medlem-207017

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-207017

Hei!

Først og fremst... Jeg er forvirra.. Hører både det ene og det andre.. Noen sier det er ekstremt viktig, viktigere enn karakterer (rådgiveren min), andre sier det ikke har noe å si ifh til mitt senere arbeidsliv. Snakker om vgs-fravær iforhold til at jeg går realfag allmenn vg3 - og har tenkt å ta høyere utdanning.

Jeg har til den dag i dag (går vg3 nå) ca 41 dager + 17 timer fravær hele vgs. Dette er i hovedsak fravær som ikke er grunnet latskap, men andre personlige grunner.

La oss si at jeg ender vgs-tilværelsen med 60 dager + 25 timer fravær... Kommer noen til å se på dette? Noen sier at ingen arbeidsgiver vil engang spørre om vitnemålet mitt, andre sier at det er viktig og arbeidsgiveren vil legge større vekt på dette.

HVOR VIKTIG ER FRAVÆRET FRA VGS NÅR JEG SKAL TA HØYERE UTDANNING? NOEN SOM VIL SE PÅ DET?

Håper på hjelp! :)

Har alltid hatt et blanda inntrykk av hvor viktig det er... Men til nå vært overbevist om at det ikke er så viktig. Helt til jeg bestemte meg for å snakke om det med rådgiveren min. Som var helt bestemt på at fraværet var det viktigste - selvom jeg skal ta høyere utdanning. Føltes som han var en robot der og da som automatisk har sagt til samtlige elever at "fraværet er viktigst"... fast bestemt. Men vet ikke om jeg skal tro på han eller ikke. Noen som vet noen steder jeg kan spørre og få helt sikre svar? Vil gjerne finne det ut en gang for alle.

Endret av medlem-207017
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...