Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Skjermkort med HDMI input og output? For bildewarping.

MeSs

Anbefalte innlegg

Hei!

Driver å fikler litt med warping av bilde med projektor for å få ett veldig kurvet bilde, bruker speil og en spesiell film på baksiden av pleksiglass.

Dvs. at bildet går fra projektor til akryl speilet som er kurvet, og så til den kurvede pleksiglass plata med den dyre/spesielle filmen på.

Blir aldri fornøyd med bildet, pluss at det har en veldig tydelig hotspot når man tar bilder/film. Vil ha veldig kurvet bilde da dette gir en mye bedre innlevelse enn vanlig flatskjerm, så vurderer å kaste ut speilet (akrylspeil) og heller bruke ett software warping program (feks. warpalizer), men da får jeg ikke brukt andre kilder enn pc.

Så det jeg lurer på er om det går ann å få ett skjermkort med HDMI input og output?

For å kunne feks warpe bilde fra en BluRay spiller eller XBOX.

Har kikket litt på Optoma HQView325 men denne koster fort 25 000kr, og det er langt utenfor mitt budsjett da dette skal brukes hjemme.

Mvh

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, det er veldig lenge siden "All-in-wonder"-linja til ATI ble kansellert, og det er nok ikke et skjermkort med input og output på markedet nå, det nærmeste du kommer da vil vel være et capturecard av en eller annen form som da kan sendes til TV fra et skjermkort. Og så installere en Blu-Ray leser i PCen.

Lenke til kommentar

Jepp, enten må du handle noe svindyrt, eller så får du gå etter en miks med HDCP stripper blant annet, som kan koste litt cash den også.

HD Cerebral Parese er noe dritt og bortkastet tid sånt sett.

Den video processoren jeg kikker på koster 1600usd.. Men brukte iblant på Ebay :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...