jonlem Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 (endret) Bor i et hus som ligger reeelativt nærme veien, i en femtisone. Dessverre på ei langstrekke, og denne ser ut til å være et greit sted for enkelte lobotomerte skrotinger å teste kjerra si på. Når de passerer i hastigheter på langt over 100 km/t (ikke vanskelig å beregne grovt) merker jeg at det napper i min iboende galskap og jeg får lyst til å stille meg midt i veien og la dem kjøre meg ned kun for å gi dem en lærepenge. Men det går jo ikke an å gjøre sånt. Trenger forslag til bedre løsninger, helst effektive sådanne. Å ringe politiet etter at de har gjort seg ferdig er fåfengt. Filming er vurdert, men det fungerer dårlig i mørket - lite kjennetegn og bilnummer å registrere da. Spikermatte blir hærverk, jeg risikerer å havne i bøll selv. Jeg frykter for min egen og min families sikkerhet - vil jeg noensinne komme noen vei om jeg anmelder disse dimlingene for å true min personlige sikkerhet? Stua mi ligger såpass nærme veien at jeg oppriktig frykter at skulle et av disse kjøtthuene miste kontrollen over japseraketten så har jeg dem i sofaen på et øyeblikk. Forbannede drittunger med nisselua langt nedpå nesa! Kunne i det minste finne en avfolka bygdevei å kjøre gris på?? Endret 11. oktober 2012 av jonlem Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 Bygg din egen falske fotoboks. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 Kassettbånd over veien, det gjore vi da vi var små. Oppdages ikke før i aller siste liten og setter en skikkelig støkk i sjåføren, uten å skade bilen Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 Snakk med kommunen og hør om de kan sette ned farta og få opp fartsdempere. Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 11. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2012 (endret) Bygg din egen falske fotoboks. Vurdert. Usikker på om den vil synes særlig godt i mørket - da mesteparten av svinkjøringa foregår. Kassettbånd over veien, det gjore vi da vi var små. Oppdages ikke før i aller siste liten og setter en skikkelig støkk i sjåføren, uten å skade bilen Litt skeptisk til slikt, fordi jeg risikerer at de skvetter såpass at de mister kontrollen over bilen i svært høy fart på en svært smal vei (det er ikke plass å møtes engang her..) Men tanken er tenkt ja .. Gjorde forøvrig dette selv da jeg var ung og dum. Det stakkars offeret ble så sinna at han tok runden til alle gårdene i området og kjefta foreldre opp og ned og i mente. Tror han helgarderte, rett og slett :D Snakk med kommunen og hør om de kan sette ned farta og få opp fartsdempere. Vurderes også. Må fundere litt på det .. Hva vil rette instans i kommunen egentlig være for slikt? Fartsdempere evt skilting. Nytter vel neppe å gå rett til teknisk etat og be dem kjøre ut ei bøtte asfalt uten videre. Byråkrati og slikt.. Endret 11. oktober 2012 av jonlem Lenke til kommentar
settings Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 Hva vil rette instans i kommunen egentlig være for slikt? Fartsdempere evt skilting. Nytter vel neppe å gå rett til teknisk etat og be dem kjøre ut ei bøtte asfalt uten videre. Byråkrati og slikt.. er ikke sikker på hvordan men tror de er kjappe med humper (for regjeringa å være da) ellers kan du betale privat tror jeg. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 Noe slikt hjelper kanskje en stund: Knut (60) bremser fartsbøller med «lasernisse» Lenke til kommentar
KristobalM Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 Jepp, ta deg en spasertur med hårføner og refleksvest. Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 12. oktober 2012 Del Skrevet 12. oktober 2012 Spark fotball ut i veien... Lenke til kommentar
Timster Skrevet 13. oktober 2012 Del Skrevet 13. oktober 2012 Bygg en fartshump selv. Jeg vet at slikt ikke er lov men det spørs vel hvor vidt noen kommer til å bruke ressurser på å få den fjernet igjen. Eventuelt kan du måle farten på noen av dem selv og så si ifra til lokalavisen. Med en gang slikt får mediedekning blir det gjort noe med fra kommunen;) Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 13. oktober 2012 Del Skrevet 13. oktober 2012 Filming fungerer dårlig for å anmelde, men godt for å dokumentere til kommunen at det faktisk er et problem og at det er behov for fartshumper. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 13. oktober 2012 Del Skrevet 13. oktober 2012 Jeg ser at ingen har foreslått å ta en prat med "rallymiljøet" - er ikke det det enkleste, og verdt å forsøke først? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå