Gå til innhold

Kontaktkort for besøkende (ikke fastboende) til Norge?

Anbefalte innlegg

Jeg skal få besøk av slekt som er bosatt utenlands og da kan det være greit å holde daglig kontakt uten å gå via utlandet (roaming) som kan bli dyrt :confused:

Nå har jeg kontaktkort selv men husker ikke om jeg måtte registrere dette eller noe, eller er det bare å kjøpe en "startpakke" med SIMkort og sette i den "utenlandske" telefonen? Evt. kan jeg registrere SIMkortet på meg selv?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kontantkortet må registeres ja. Men man kan også registere kontantkort på utelandske kunder, så lenge de har gyldig legitimasjon. Må som regel da registerers av en forhandler, og ikke via f.eks og sende personnr på sms.

Da lærte jeg nye nytt i dag også! :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Da gjør jeg det.

Får man kjøpt slike startpakker i butikker eller fås kun tilsendt? Hvilket kontantkort anbefales for relativt få samtaler og SMS en ukes tid? Bruker selv Chess kontant men finner ingen priser på startpakker uten å først registrere/bestille på nettsidene deres.

Endret av minimax
Lenke til kommentar

Joda, jeg har vært ut av huset det siste året, men har ikke kjøpt noen startpakke på mange år :)

Ringte like godt Chess og spurte, og som DonnyBrook sa så kan personer bosatt utenlands også få kontantkort men må registrere seg i telebutikk. Fikk videre høre at kortet må lades opp i løpet av ett år ellers deaktiveres det. Greit å vite til neste gang de kommer på besøk slik at de kan bruke samme nr. da.

Lenke til kommentar

Hvis du har en Netcom shop i nærheten kan du gå innom der og kjøpe Chess KontantGlobal (ringer gratis til andre chess nr). Vi selger mye av den til turister, studenter o.l. Du kan enten registrere det i ditt navn, eller en i våre butikken kan registrere på kundens navn, som da må vise legitimasjon fra hjemlandet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...