minimax Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 Jeg skal få besøk av slekt som er bosatt utenlands og da kan det være greit å holde daglig kontakt uten å gå via utlandet (roaming) som kan bli dyrt Nå har jeg kontaktkort selv men husker ikke om jeg måtte registrere dette eller noe, eller er det bare å kjøpe en "startpakke" med SIMkort og sette i den "utenlandske" telefonen? Evt. kan jeg registrere SIMkortet på meg selv? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 Med fare for å ta feil: Du får ikke kjøpt «anonyme» kontantkort i Norge. Det var mulig før, men nå må alt registreres på et fødselsnummer. Du kan dog alltids registrere nummeret på deg selv. Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 Kontantkortet må registeres ja. Men man kan også registere kontantkort på utelandske kunder, så lenge de har gyldig legitimasjon. Må som regel da registerers av en forhandler, og ikke via f.eks og sende personnr på sms. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 Kontantkortet må registeres ja. Men man kan også registere kontantkort på utelandske kunder, så lenge de har gyldig legitimasjon. Må som regel da registerers av en forhandler, og ikke via f.eks og sende personnr på sms. Da lærte jeg nye nytt i dag også! 1 Lenke til kommentar
minimax Skrevet 11. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2012 (endret) Da gjør jeg det. Får man kjøpt slike startpakker i butikker eller fås kun tilsendt? Hvilket kontantkort anbefales for relativt få samtaler og SMS en ukes tid? Bruker selv Chess kontant men finner ingen priser på startpakker uten å først registrere/bestille på nettsidene deres. Endret 11. oktober 2012 av minimax Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 (endret) Rimi, Narvesen, mobilforhandlere. Du har vel vært ute av huset det siste året? Endret 11. oktober 2012 av Slettet-376f9 Lenke til kommentar
minimax Skrevet 11. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2012 Joda, jeg har vært ut av huset det siste året, men har ikke kjøpt noen startpakke på mange år Ringte like godt Chess og spurte, og som DonnyBrook sa så kan personer bosatt utenlands også få kontantkort men må registrere seg i telebutikk. Fikk videre høre at kortet må lades opp i løpet av ett år ellers deaktiveres det. Greit å vite til neste gang de kommer på besøk slik at de kan bruke samme nr. da. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 Hvilket land kommer dine besøkende fra? Mulig jeg kan komme opp med en spesialløsning... Lenke til kommentar
FrøkenFryd Skrevet 12. oktober 2012 Del Skrevet 12. oktober 2012 Hvis du har en Netcom shop i nærheten kan du gå innom der og kjøpe Chess KontantGlobal (ringer gratis til andre chess nr). Vi selger mye av den til turister, studenter o.l. Du kan enten registrere det i ditt navn, eller en i våre butikken kan registrere på kundens navn, som da må vise legitimasjon fra hjemlandet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå