Gå til innhold

Ny gaming Pc

Anbefalte innlegg

Halloen folkens

Normalt sett er jeg bare innom her og leser i trådene, men nå har jeg begynnt å planlegge Ny gaming Pc.Og da kan jeg ikke tenke meg andre plasser hvor jeg kan få bedre hjelp en her! :)

Og ved dette håper jeg dere har tid til å se igjenom mitt oppsett. All hjelp mottas med stor takk.

Jeg har ikke satt opp noen SSD disk enda, men planen jeg har er å finne en SSD disk til å kjøre windows på når tiden nermer seg kjøp av pc.

Anyway, her er mitt oppsett

MVH Stian

post-283750-0-38072200-1349948626_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er i samme båt som du er her. Har planlagt å bygge før jul, bare at jeg har ett litt strammere budsjett enn deg(rundt 10k)

Det første jeg ser er at du har satt opp med ett gtx680. har sett de aller fleste på forumet her sier at 680en er bare 5-10% bedre enn 670en, og dermed ikke stor nok forskjell for å kompensere for prisøkningen.

Det andre jeg ser er at du har lagt til en 3770k. Det er helt unødvendig med en så dyr og kraftig prossessor, med mindre du skal drive med videoredigering. Til gaming holder det LENGE med 3570k, og da har du plutselig spart en tusenlapp.

Likte Hket du plukket ut, det er det samme som jeg har kjøpt! :D (eneste delen jeg har kjøpt, siden det kom på salg for en liten tid tilbake.)

Jeg ville heller ikke gått for en så dyr PSU, men så er budsjettet mitt litt strammere og da. Hvor mye er budsjettet ditt på?

Lenke til kommentar

Seagate Barracuda 3TB 6Gb/s

Noctua NH-D14 CPU Kjøler

Ellers er jeg enig med forrige svar, er ikke vits å sløse bort pengene heller.

samsung 830 er fremdeles god SSD disk til prisen.

PHANTEKS PH-TC14PE CPU-Cooler - blue er også god kjøler, ganske lik noctua bare 14 cm vifter istedenfor 1 stk 12 cm og 1 stk 14 cm vifte.

Skal du ikke overklokke noe særlig kunne du valgt:

Corsair TX 650W V2 og COOLERMASTER CPU Cooler Hyper 612s.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Halloen igjen folkens. Greia er at grunnen til at jeg går for litt dyrere komponenter at jeg prøver å bygge en pc som skal vare en del år. Og med tanke på div utvikling innen spill ol krever mer og mer. Angående klokking så er planen å klokke denne til 4.2

Lenke til kommentar

H70 er lite kjøling for pengene. NH D-14 eller Phanteks som LMH1 nevner er et mye bedre valg. Eller er jeg enig med det meste som har blitt påpekt her. Og du gjør det smart i å kjøpe AX PSU. Veldig gode PSUer.

Du har ikke nevnt bruksområdet ditt enda. Ganske vesentlig å ha med når du vil ha tips :)

Lenke til kommentar

Skal du ha NH-D14 må du bytte RAM-brikker til lavprofil, som f.eks. disse: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=650278

Ang. SSD, så anbefaler jeg Samsung 830. Eller eventuelt Samsung 840 hvis den er ute til du kjøper PC-en (den slippes 15. oktober i USA).

Skal du ha en bra gaming-skjerm, så er XL2420T et bra og populært valg.

Til ditt bruk har du ikke behov for i7 CPU. i5-3570k vil gi samme ytelse for en mye billigere penge.

Nå sparer du en del, og hvis budsjettet ditt er på opptil 20k kan du kanskje vurdere SLI og 2x GTX 670?

Lenke til kommentar

Takk for svarene så langt.

Moby_duck: ventet litt på når denne skulle komme fra dere angående i5. Som jeg nevnte litt lenger oppe så vil jeg bygge en pc på tanke på fremtiden. Men det er tydelig at jeg må gå i tenke boksen :)

Husk at intel kommer med ny prosessor til våren. Kan kanskje være en idè å vente med tanke på at du skal bygge en pc med tanke på fremtiden?! Kan da også invisitere i nye GTX serien som kommer.. Ikke misforstå meg, for det er absolutt ett fint oppsett det du har satt opp.

Endret av kalleklovn12
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...