Gå til innhold

Jobbe som bilselger. Fremgangsmåte?


B25S

Anbefalte innlegg

Ønsker å jobbe som bilselger. Lønn er ikke noe stort tema for meg da jeg har relativt solid økonomi fra før av mtp. bosituasjon, ikke lån, har hus, har bil osv. Bil er den store lidenskapen og det er det jeg vil holde på med.

 

Hvor begynner jeg? Er relativt utadvendt om jeg innstiller meg for det. Har høy evne til å ta til meg informasjon, vil derfor kunne alt om ting jeg selger da det er viktig å vite hva man selger.

 

Tenker på å begynne som telefonselger for Aftenposten nå til å begynne med, er det lurt?

Hater egentlig telefonselgere og er egentlig ikke kjempegira på å bli det. Men er vel greit å bygge opp litt salgserfaring?

 

Et annet alternativ er jo fieldmarketing. Noen som har erfaring med å jobbe med det?

 

Er i en livssituasjon der skole på dagtid ikke er noe spesielt motiverende. Tenker derfor heller på en karriere innen salg, så kan jeg ta utdanning senere om jeg skulle få lyst til det, har det ikke travelt.

 

Håper på gode innspill her. Er veldig usikker på fremtiden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da jeg for noen år siden hadde en periode uten arbeid søkte jeg jobb som klargjører ved en ganske anerkjent forhandler av dyrere bruktbiler. Klargjørerjobben var tatt, men de kunne tilby meg jobb som selger. Jeg takker forøvrig nei, men det tyder jo på at det ikke skal så mye til for å få seg en selgerjobb et par hakk over telefonselger. Selv kom jeg rett fra videregående (øa) og uten relevant arbeidserfaring.

 

Det skader i hvert fall ikke å søke.

Endret av Phileas Fogg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...