Gå til innhold

Ny gamer laptop max 8000 til Skyrim

Anbefalte innlegg

Hei,

prøver å hjelpe en kollega med en gamer laptop.

Behovet er spill, hvor hun skal spille "Skyrim"

-- Budsjett 8000,-

Ønsker:

--- HDD SSD

--- min 6gb ram

--- CPU I5 < bedre

--- Geforce 640M < bedre

-- 15-15.6" skjem

Forslag til pc? Fant en laptop igår men denne har selvfølglig gått ut av sortementet... :(

https://prisguiden.no/produkt/acer-aspire-m3-581tg-i5-162538

Andre forslag?

-Paul

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svaret. Så på pcen falt dessverre ikke helt i smak for hun som skal ha den. Men jeg får lete litt til =)

Det er synd. Den maskinen der er rå. Har den selv.

Lyst å dele din erfaring med den? :)

På papiret ser denne meget fristende ut, men kunne gjerne tenke meg å høre fra en som har denne:

- Hvordan opplever du skjermen (lysstyrke, fargegjengivelse, sortnivå)

- Er byggekvaliteten god?

- Hvordan er støynivået på den?

- Er det lett å komme til harddisk/minne/vifte for bytte/vedlikehold?

Lenke til kommentar

Takk for svaret. Så på pcen falt dessverre ikke helt i smak for hun som skal ha den. Men jeg får lete litt til =)

Det er synd. Den maskinen der er rå. Har den selv.

Lyst å dele din erfaring med den? :)

På papiret ser denne meget fristende ut, men kunne gjerne tenke meg å høre fra en som har denne:

- Hvordan opplever du skjermen (lysstyrke, fargegjengivelse, sortnivå)

- Er byggekvaliteten god?

- Hvordan er støynivået på den?

- Er det lett å komme til harddisk/minne/vifte for bytte/vedlikehold?

- Skjermen er ypperlig. Nesten så det er for stor oppløsning. Men man kan da ikke klage. Har spilt endel på den og synes farge og lystyrke er meget bra.

- Byggekvaliteten er også bra, virker robust. Blir litt flekkete oppå topplokket, men ikke noe som jeg bryr meg om. Skjermfeste er solid. Ingen knirking etc.

- Støynivå er ok. Gikk fra en støvsuger av en gammel laptop så har ikke så mye å sammenligne med. For vanlig bruk er det ikke så mye lyd å høre. Når det spilles lages det endel lyd, men har da hodetelefoner på så merker ikke stort til det.

- Når det kommer til vedlikehold er det veldig enkelt. Et par skruer bak og du kommer til det meste av hardware i den.

Dette er iallefall mitt intrykk etter ca 3 ukers bruk. :)

Lenke til kommentar

- Skjermen er ypperlig. Nesten så det er for stor oppløsning. Men man kan da ikke klage. Har spilt endel på den og synes farge og lystyrke er meget bra.

- Byggekvaliteten er også bra, virker robust. Blir litt flekkete oppå topplokket, men ikke noe som jeg bryr meg om. Skjermfeste er solid. Ingen knirking etc.

- Støynivå er ok. Gikk fra en støvsuger av en gammel laptop så har ikke så mye å sammenligne med. For vanlig bruk er det ikke så mye lyd å høre. Når det spilles lages det endel lyd, men har da hodetelefoner på så merker ikke stort til det.

- Når det kommer til vedlikehold er det veldig enkelt. Et par skruer bak og du kommer til det meste av hardware i den.

Dette er iallefall mitt intrykk etter ca 3 ukers bruk. :)

Takk for svar - høres lovende ut denne :)

Kan du si noe om tastatur/pekeplate/varmeutvikling? Meget fristet til å slå til på denne, men har ingen erfaring med Multicom sine maskiner, og da jeg bor i Australia for øyeblikket så det blir ikke aktuelt å benytte seg av angrefristen om den ikke faller i smak :p

Lenke til kommentar

Du får en maken maskin hos australske forhandlere ... men da ikke med Multicom-navnet, forståelig nok. Det finnes helt sikkert australske forhandlere som selger Clevo-maskiner (som er den egentlige produsenten). Hvis du venter et øyeblikk, skal jeg prøve å finne en for deg. Ulempen blir selvfølgelig at du ikke får "norsk" keyboard, hvis du vil ha det.

Her er det et par:

Affordable Laptops Clevo-maskinene selges under merkenavnet Metabox by Clevo.

Logical Blue One Clevo-maskinene selges under merkenavnet Horize.

Det finnes andre Clevo-forhandlere, både i USA og i Europa, kanskje også Asia, f.eks. Singapore, som selger internasjonalt - et par av dem kan også levere med "norsk" keyboard.

Endret av thomit
Lenke til kommentar
- Skjermen er ypperlig. Nesten så det er for stor oppløsning. Men man kan da ikke klage. Har spilt endel på den og synes farge og lystyrke er meget bra. - Byggekvaliteten er også bra, virker robust. Blir litt flekkete oppå topplokket, men ikke noe som jeg bryr meg om. Skjermfeste er solid. Ingen knirking etc. - Støynivå er ok. Gikk fra en støvsuger av en gammel laptop så har ikke så mye å sammenligne med. For vanlig bruk er det ikke så mye lyd å høre. Når det spilles lages det endel lyd, men har da hodetelefoner på så merker ikke stort til det. - Når det kommer til vedlikehold er det veldig enkelt. Et par skruer bak og du kommer til det meste av hardware i den. Dette er iallefall mitt intrykk etter ca 3 ukers bruk. :)
Takk for svar - høres lovende ut denne :) Kan du si noe om tastatur/pekeplate/varmeutvikling? Meget fristet til å slå til på denne, men har ingen erfaring med Multicom sine maskiner, og da jeg bor i Australia for øyeblikket så det blir ikke aktuelt å benytte seg av angrefristen om den ikke faller i smak :p

Har ikkje opplevd noen varmeutvikling som er ubehagelig. Hadde et lite lanparty for en uke tilbake, hvor det ble spilt sikkert 6-7 timer sammenhengende og maskinen ble ikke noe særlig varm rundt de klassiske tastene asdf. Tastutert er fint synes jeg. Pekeplate er vel litt subjektivt, noen vil like den andre ikke. Jeg liker den. Litt ru overflate men ikke noe som plager meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...