RamGuy Skrevet 20. juli 2013 Del Skrevet 20. juli 2013 Har fått testet disse litt, og kan ikke si at noen av dem imponerte nevneverdig. Nå skal det sies at jeg helt klart faller i kategorien mennesker som ikke helt ser poenget med en touchpad på noe annet enn bærbare maskiner hvor det er mest praktisk på grunn av portabilitet osv.. og andre praktiske hensyn. Hvorfor man skulle ønske å koble til en ekstern touchpad er noe jeg ikke helt forstår meg på, spesielt ikke av denne typen da hadde jeg heller sett at det kom som en integrert del av en tastaturløsning så du ender opp med en litt mer integrert, sømløs og elegant løsning enn det å ha en stor touchpad separat som skal ta over for musa. Når det er sagt så ser jeg jo markedet for noe slikt, spesielt i dag hvor 99% av alle som har en eller annen maskin har en bærbar og på så måte så blir jo bare fler og fler dressert til bruk av touchpad kontra mus, og det er sikkert en hel del mennesker som faktisk aldri har anvendt en mus over en touchpad som et direkte resultat av dette og på den måten så kan det vell være at endel mennesker faktisk foretrekker og ønsker seg en ekstern touchpad for bruk på stasjonære systemer osv osv.. Det jeg syntes er ganske så "fantastisk" med denne eksterne touchpadden fra Logitech er at den lider av nøyaktig det samme som 99,99% av alle touchpadløsninger til Windows, nemlig at alt av touchgestures fungerer utrolig kronglete og føles direkte dårlig optimalisert og gjennomført selv med Windows 8. Hvor jeg så absolutt kan se fascinasjonen av å ha en Apple Magic Trackpad med en Mac Pro og / eller en iMac på grunn av alle de finurlige løsningene Apple har integrert i operativsystemet som gjør at touchpadden er ganske så intuitiv og effektiv å bruke, og det faktisk at Apple Magic Trackpad følger Apple sin tradisjon med veldig solide touchpadder som holder meget høy kvalitet, føles solid og hvor alle gestures og ytelse går som kniv i varmt smør så faller jo denne touchpadden fra Logitech fullstendig igjennom når de i førsteomgang har feilet fullstendig på å produsere noe av høy kvalitet i utgangspunktet, den har mye av den ganske så billige plastikkfølelsen som mange touchpadder på billigere Windows PC-er lider av, ytelsen på denne ser ikke ut til å være noe å skryte av og når driverne og touchgesturene ser ut til å fungerer så labert og er såpass dårlig gjennomført så det fort blir mer en frustrasjon å ha de aktivert så blir jo hele produktet en real skivebom om du spør meg. For meg virker dette som et produkt som kun egner seg for de som ønsker en helt primitiv touchpad opplevelse på stasjonære systemer. Hvorfor noen skulle ønske noe slikt er en gåte for meg, men om du er en av de som foretrekker simpel touchpad navigering fremfor bruk av mus så er nok dette produktet for deg. Men det at Logitech tar nesten like mye for denne som Apple tar for sin Magic Trackpad når byggemateriale og kvalitetfølelsen til selve produktet er såpass lav sammenlignet med Magic Trackpad, og ytelsen og responsen til touchflaten og alle touchgesturene fungerer så halvveis så ser jeg virkelig ikke vitsen og da kan du vell liksågreit heller kjøpe deg en Apple Magic Trackpad som tross alt fungerer med Windows 8, som sikkert vil gi deg en like "solid" opplevelse i Windows som denne, til nesten samme pris bare at du får en touchpad som i den minste føles at er verdt er par hundrelapper. At diverse PC-produsenter leverer begredelige touchpadder med sine bærbaremaskiner er forsåvidt en ting, det er gjerne relativt rimelige maskiner og de skal spares litt her, og det skal spares litt der noe som ofte resulterer i halvdårlige touchpadder. Men at Logitech leverer noe såpass labert med en dedikert ekstern touchpad blir for dumt, du kan ikke spare inn penger på å gå for billigmateriale og det hele og så forlange flere hundre kroner når denne tross alt har en eneste oppgave, og det er å levere varen som en god og solid touchpad, noe denne ikke klarer. Testet de to musene også, og må si at T400 er en liten, lett og enkel mus som får jobben gjort. Men at scrollehjulet er gjort om til en touchstripe ser jeg heller ikke noe poeng med. Det eneste som skiller denne og en helt vanlig, tradisjonell kompakt trådløs mus fra Logitech er jo at selve scrollehjulet er byttet ut med en touchstripe som hovedsaklig kan brukes til en eneste ting, nemlig scrolling. Hvorfor noen skulle ønske å bytte scrollehjulet mot en touchstripe for scrolling er noe jeg heller ikke forstår meg noe særlig på. T620 er jo et direkte svar på Apple sin Magic Mouse, akkurat som T650 var et direkte svar på Apple sin Magic Trackpad og resultatet er mye det samme. Alt av touchrespons og geastures fungerer bare halvveis og det hele får produktet til å virke som en slags billig asiakopi av en Apple Magic Mouse. Og når touchresponsen og gesturene fungerer såpass dårlig, hva er da i det hele tatt vitsen med produktet i utgangspunktet? Den lider også av akkurat de samme problemene som Apple sin Magic Mouse i det at profilen er alt for lav, så musen er utrolig lite komfortabel å bruke i lengden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå