Gå til innhold

Trådløs nettverkstilgang har ikke gyldig IP-konfigurasjon...

abr133

Anbefalte innlegg

Har av og til problemer med å koble meg til nettverk. Har oppstått et par ganger på reise. Har en laptop med Win7 Home Premium, nettverkskort Atheros AR9285. Feilmelding er som i overskriften. Første gangen problemet oppstod klarte vi å omgå ved å koble til via Proxy-server – som ble oppgitt av den som driftet nettverket. Der jeg nå er vet de ikke hva denne evt. skal være. Grunnleggende nettverksinformasjon viser «uidentifisert nettverk», og er tilkoblet nettverket, selv om ikke nettverkets navn vises. Får ikke internetttilgang.

Har forsøkt :

- feilsøkingsverktøy som finnes på pc’en

- å sette inn ip-adresse + dns-adresse manuelt

- deaktivere brannmur

- endre fra offentlig nettverk til hjemmenettverk

-deaktivere ipv6

- «netsh int ip reset c:\resetlog.txt» i ledetekst

- ipconfig /release etterfulgt av ipconfig /renew – sistnevnte fungerte ikke.

Feilsøkingslogg for internett-tilkoblinger kan ikke lokalisere problemet. Feilsøkingsrapporten sier at årsak til at dette nettverket ikke kan kobles til er årsak ; 0x00028001. For de andre nettverkene, som er utenfor rekkevidde er årsak oppgitt til 0x00028002

Hvis jeg er i samme bygning som routeren fungerer nettet – men utenfor fungerer det ikke. Har gode signaler – men de har vel en «signalforsterker». Kan den forkludre hele greia? Samtidig er jeg overbevist om at det er min pc somn lager problemet. Sist problemet oppstod, og vi løste det med proxy, hadde vi med 3 datamaskiner – og bare denne fikk problemet.

Noen som kan hjelpe? Selv er jeg nå rådløs. Proxy vil kanskje løse problemet?

Endret av abr133
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...