[CyB]girl Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 For ca. en mnd siden installerte jeg WinXP på maskina mi.. Har en AMD Athlon XP1800+, men likevell så lagget t.o.m. IRC! Plutselig en dag så fikk jeg ikke starta opp maskina, jeg fikk opp "login screen", og fikk velge bruker, så sto det; "laster personlige innstillinger", så kom skrivebordsbakgrunnen, men ingenting mer, ikke startlinje elr noen ting... Jeg hadde det dessverre litt travelt, i og med at jeg bare skulle ha tak i en spesiell fil så installerte jeg XP over den forrige (defekte ?) versjonen.. I går bestemte jeg meg for og formatere, og legge inn WinXP på nytt... Men når jeg fikk startet installasjonsprogrammet, og den "blåskjermen" (der det står "laster filer til harddisken" elns) kom og det står "kopierer <filnavn> på den grå linja nederst.. Så gikk det en liten stund, så ble den grå linja bare grå, det sto ingenting på den, så stoppa cd-rom'en og lese.. Har prøvd og ta ut alle pci&agp kort unntatt pci skjermkortet som jeg flytta til en annen slot (tror jeg det heter ?)... Har også prøvd og ta ut ram, flytte ram, og bytte ut ram... Har prøvd 5 XP-cd'er og to cd-rom'er, men det samme skjer bestandig.... Noen som vet hva som kan ha skjedd?.. (PS: Fikk inn WinXP etter og ha installert Win98, for så og oppgradere til XP... men selv nå, med nyinstallert XP så lagger det noen ganger bare jeg åpner "min datamaskin"... Har installert alle drivere som skal brukes....) Håper virkelig noen kan hjelpe meg.... Beklager at dette ble så langt... Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 girl"]Beklager at dette ble så langt... Ble ikke så langt dette fordi du er så flink å fortelle :-) Men mulig at du må ha nyere BIOS-versjon for å få XP til å fungere skikkelig. Jeg har erfart ved å hjelpe andre, at XP av og til krever nyeste BIOS-versjon installert på CMOS-brikken på hovedkortet. Men dette gjaldt fullversjonen av XP og ikke upgrade-produktet. Jeg fikk feilen "Kunne ikke initsialisere IOS" ved oppstart. Da var det logisk hva som var feil. Har du nyeste BIOS versjon? En ting til... Maskinen fungerte vel fint tidligere og du har ikke forandret noe inni maskinen? Sveinl. Lenke til kommentar
wil Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 hvorfor sier alle at når de har pc problemer så er det virus som forårsaker det? det er no ikke helt sant i alle situasjoner da. biosen er vel grei å oppdatere den ja. men er ikke sikker på om det hjelper så mye av den grunn. prøver du med Windows XP PRO eller HOME? tror ikke det skal være noe særlig forskjell men. Lenke til kommentar
[CyB]girl Skrevet 5. september 2003 Forfatter Del Skrevet 5. september 2003 Windows XP Pro ja.. Lenke til kommentar
wil Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 merkelig det der altså. du har ikke Win 2000 liggende da? så kunne du prøvd den. egentlig så er Win 2000 og XP installasjonen lik til den kommer til det grafiske dvs. når den er ferdig med formateringen og partisjoneringen. Lenke til kommentar
BUGS_Y Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 hvorfor sier alle at når de har pc problemer så er det virus som forårsaker det? Pga den enkle forklaring at jeg kjenner cyb_girl veldig godt og skulle ha det litt moro med henne ...det ble litt intern humor skjønner du...beklager det da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå