medlem-240785 Skrevet 10. oktober 2012 Del Skrevet 10. oktober 2012 Jeg har veldig lyst og programmere et program, har bestandig hatt lyst til det. men er ganske noob på dette området så setter pris på hjelp tips osv ? noen som vil hjelpe meg ? guider osv ? Lenke til kommentar
STREN Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 Hei Hvis du vil prøve deg på Visual basic kan du sjekke ut disse videoene. De snakker engelsk så det er en fordel om du kan litt av det //--STREN--// Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 Skal du bruke .NET, gå for C# istedet. Det er et bedre programmeringsspråk. Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 (endret) Både C# og Python er gode språk å starte med. Personlig holder jeg en knapp på Python, da C#'s objekt fokusering kan være forvirrende i begynnelsen. JavaScript er også en brukbar start, men nettleser forskjeller og elendig DOM bindings gjør at jeg heller anbefaler en av de to andre. Pluss JS kan være litt .. spesiell til tider. Python intro : Edit : endret video, den første forventet at man kunne litt programmering fra før av Endret 11. oktober 2012 av Terrasque Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 Kona mi ville sette seg inn i hva jeg jobbet med, og brukte Microsoft Small Basic en stund for dette. Ganske artig, og veldig smalt programmeringsspråk som kanskje egner seg til å lære seg det helt grunnleggende. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 Det må jo jeg si var noe til kone.... min variant av arten roper "virker ikke!" så fort et eller annet teknisk ikke går helt som planlagt. Basic er antagelig et greit sted å begynne, det er vel egentlig hva språket er laget for. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 Det må jo jeg si var noe til kone.... min variant av arten roper "virker ikke!" så fort et eller annet teknisk ikke går helt som planlagt. Basic er antagelig et greit sted å begynne, det er vel egentlig hva språket er laget for. Ja. Fordelen med Small Basic er at du får ikke gjort mye med det. Du kan tegne (Turtle graphics blant annet) og diverse ting, men funksjonsbegrepet begrenser seg til gosub i gamle BASIC varianter, dvs. ingen argumenter eller returverdier, og det er ikke mulig å definere egne datatyper. Dersom man skal prøve seg på mer avanserte ting, må man migrere til et bedre programmeringsspråk (som C# eller Python, selv om jeg regner med at Microsoft vil prøve å pushe Visual Basic) Lenke til kommentar
medlem-240785 Skrevet 11. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2012 Takker for mange gode svar, skal prøve meg på visual basic og Microsoft Small Basic å se på guides på nett! kommer til å bli artig dette:D Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 I think of the company advertising "Thought Processors" or the college pretending that learning BASIC suffices or at least helps, whereas the teaching of BASIC should be rated as a criminal offence: it mutilates the mind beyond recovery. -- Edsger W. Dijkstra Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 12. oktober 2012 Del Skrevet 12. oktober 2012 I think of the company advertising "Thought Processors" or the college pretending that learning BASIC suffices or at least helps, whereas the teaching of BASIC should be rated as a criminal offence: it mutilates the mind beyond recovery. -- Edsger W. Dijkstra Jeg vil si at PHP er i dag mye verre enn det Visual Basic er. Jeg er som sagt ikke veldig glad i Visual Basic, men mest fordi det finnes et alternativ som er så ufattelig mye bedre som følger med i samme pakka. Største problemet med Visual Basic 10.0 er at når det blir litt størrelse på koden, så tar det så ufattelig mye lenger tid å lese igjennom. Symboler er erstattet med tekst fordi det er en (etter min mening feil) antagelse om at tekst er mer forståelig enn symboler. I likhet med SQL (som også egentlig er noe styggedom etter min mening) så er det laget for at folk uten erfaring eller innsikt skal forstå hva som foregår. Dette er ikke et godt utgangspunkt. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 12. oktober 2012 Del Skrevet 12. oktober 2012 I think of the company advertising "Thought Processors" or the college pretending that learning BASIC suffices or at least helps, whereas the teaching of BASIC should be rated as a criminal offence: it mutilates the mind beyond recovery. -- Edsger W. Dijkstra Det kan være på sin plass å se på BASIC dialektene som var tilgjengelig på den tiden Herr Dijkstra kom med kommentaren. Selv SmallBasic er jo et klart et helt annet språk. Lenke til kommentar
Hieronymus Skrevet 12. oktober 2012 Del Skrevet 12. oktober 2012 noen som vil hjelpe meg ? http://lmgtfy.com/?q=Programmering Lenke til kommentar
dahuff Skrevet 13. oktober 2012 Del Skrevet 13. oktober 2012 Jeg vil si at PHP er i dag mye verre enn det Visual Basic er. Jeg er som sagt ikke veldig glad i Visual Basic, men mest fordi det finnes et alternativ som er så ufattelig mye bedre som følger med i samme pakka. [..] I likhet med SQL (som også egentlig er noe styggedom etter min mening) så er det laget for at folk uten erfaring eller innsikt skal forstå hva som foregår. Dette er ikke et godt utgangspunkt. Hackerspråk ftw! Lenke til kommentar
Flin Skrevet 13. oktober 2012 Del Skrevet 13. oktober 2012 Fortran all the way! Når du skal lære deg å programmere tror jeg det er lurt å sette seg mål. Etter at du har skjønt de grunnleggende prinsippene kan du finne en ting du tror du kan klare og så sett i gang med det. Hva tenker du å bruke dette til forresten? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 13. oktober 2012 Del Skrevet 13. oktober 2012 Hackerspråk ftw! PHP er et språk for de som ønsker å bli hacket. Lenke til kommentar
medlem-240785 Skrevet 13. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2012 Fortran all the way! Når du skal lære deg å programmere tror jeg det er lurt å sette seg mål. Etter at du har skjønt de grunnleggende prinsippene kan du finne en ting du tror du kan klare og så sett i gang med det. Hva tenker du å bruke dette til forresten? Tenker å bruke dette til og lage simple programmer, ikke noe mer så når jeg har lært mer, lager jeg mer avanserte ting Lenke til kommentar
Flin Skrevet 13. oktober 2012 Del Skrevet 13. oktober 2012 Programmer som skal gjøre hva? Lenke til kommentar
Lami Skrevet 13. oktober 2012 Del Skrevet 13. oktober 2012 (endret) Kilde? Kilde? Nettsider med PHP er det enkle hacks og injections for. Trådstarter: Anbefaler Codecademy veldig sterkt. Hvis du skal begynne med Ruby, Python, Java eller lignende, så anbefaler jeg Codecademy. Veldig lett og har steg-for-steg læring. Codecademy Endret 13. oktober 2012 av Lami Lenke til kommentar
medlem-240785 Skrevet 13. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2012 Programmer som skal gjøre hva? f.eks et program som kan åpne forskjellige programmer på pc.n min datamaskin, dokumenter, samle alt i det programmet = ) bare for og prøve osv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå