Keiko Skrevet 10. oktober 2012 Del Skrevet 10. oktober 2012 Beklager om jeg poster i en feil kategori, men jeg fant ikke en annen som virket bedre. Jeg har et lite problem angående skjermoppløsning. Når jeg ser på f.eks. videoer fra Youtube i full HD(1080p) er skjermen perfekt, men om jeg skal se en film fra en dvd eller en fil fra pcen, er oppløsningen ELENDIG. Jeg lurer da om det er en måte å fikse dette på. Oppløsningen på skjermen er: 1920 x 1080, og skjermen er en LG IPS234. Trenger litt hjelp til dette Lenke til kommentar
DeepW Skrevet 10. oktober 2012 Del Skrevet 10. oktober 2012 Når jeg ser på f.eks. videoer fra Youtube i full HD(1080p) er skjermen perfekt, men om jeg skal se en film fra en dvd eller en fil fra pcen, er oppløsningen ELENDIG. Høres ikke ut som skjermen er problemet men programvare. Har du prøvd flere mediaspillere? vlc, media player classis, windows media player ...? Lenke til kommentar
Keiko Skrevet 10. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2012 Jeg har prøvd VLC og Windoes media player, ingen stor forskjell desverre. Lenke til kommentar
DeepW Skrevet 10. oktober 2012 Del Skrevet 10. oktober 2012 (endret) hva hvis du åpner en videofil du har på maskinen med nettleseren (siden youtube ser ut til å fungere) Edit: regner med du prøver å kjøre filer med høy oppløsning...f.eks. full hd Endret 10. oktober 2012 av DeepW Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 10. oktober 2012 Del Skrevet 10. oktober 2012 Problemet er oppløsningen på filene. Hvis du viser f.eks. DVD i DVD-ens oppløsning så får du et bilde som er ca kvart skjerm. Hvis du blåser opp det til fullskjermsvisning blir det dårlig/kornete. Lenke til kommentar
Keiko Skrevet 10. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2012 Er det en mulighet å se i full Hd i fullskjerm? Og hvordan åpner jeg en videofil som jeg har på pcen med nettleseren DeepW? Lenke til kommentar
DeepW Skrevet 10. oktober 2012 Del Skrevet 10. oktober 2012 "Er det en mulighet å se i full Hd i fullskjerm?" Skjønte ikke helt det spørsmålet...Skjermen din har oppløsningen 1920 x 1080 som er full hd. Så hvis du spiller av en fil som har samme oppløsning så vil det være like mange piksler i filen som skjermen kan vise, det vil si du får den beste bildekvaliteten (gitt at det ikke er noe tukling med filen, som komprimering eller fps). "Og hvordan åpner jeg en videofil som jeg har på pcen med nettleseren DeepW?" Har du f.eks. chrome eller firefox så bare drar du filen inn i en blank fane i nettleseren Lenke til kommentar
dbass Skrevet 10. oktober 2012 Del Skrevet 10. oktober 2012 Forsøk å last ned en video som har oppløsning 1080p.h/x264. Se om du har problemer da. DVD har i beste tilfelle en oppløsning på 720x576. Som Mr D og DeepW sier, så er ikke DVD definert som high definition. Eneste problemet med full HD filer er at de tar relativt stor plass. Forsøk å laste den denne traileren av "I am Legend". Den er i 1080p.h264. http://downloads.dvdloc8.com/trailers/divxdigest/i_am_legend-1080p_trailer.zip Hvis dette ikke vises som normalt er det noe galt med systemet ditt. Hvis den er fin, så må du bytte ut DVD samlingen din til Blu-ray Lenke til kommentar
Keiko Skrevet 10. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2012 Takk, da er det det at filene har for liten oppløsning. Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå