Gå til innhold

AnewZ blir fit as fuck til sommeren!

AnewZ

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, bryr meg ikke uansett da. Men morsomt å se blikkene på folk der jeg tar militærpress med to knøttsmå skiver på sidene liksom :p

Har uansett mye mer energi nå på trening i forhold til jeg hadde på slutten av året, så tror jeg hadde godt av litt treningsfri og nytt program nå.

Lenke til kommentar

Kjapp økt i dag:

Knebøy:

55 x 5

55 x 5

55 x 5

55 x 5

55 x 5

I dag var selvfølgelig PT'en med en kunde der å benka i stativet, så etterpå skulle de knebøye. Aldri i mitt liv sett noe dårligere teknikk. En kvart av en kvartbøy å PT'en som følte han ned på hver rep. Latterlig.

Så jeg var dømt til å løfte stangen opp fra bakken, opp til skulderpress for så å vippe den over hodet å ned på skuldrene. Takk Gud for at jeg bare er i uke 2 av SL5x5.

Militærpress:

25 x 5

25 x 5

25 x 5

25 x 5

25 x 5

Sumo-mark:

72,5 x 5

DONE.

Lenke til kommentar

Knebøy:

60 x 5

60 x 5

60 x 5

60 x 5

60 x 5

Militærpress:

27,5 x 5

27,5 x 5

27,5 x 5

27,5 x 5

27,5 x 5

Sumo mark:

77,5 x 5

Dips:

12

8

Kunne nok fått ut noen til på siste settet, men ei søt venninne kom bort å ville slå av en prat mid-set så da avbrøt jeg heller. Ja, jeg burde sette hun på plass - mulig jeg gjør det i kveld.

Ellers fikk jeg skryt på mark-teknikken min av en random, det er alltid hyggelig. Så slo av en liten prat med han ang. trening etc.

Lenke til kommentar

Knebøy:

60 x 6

60 x 6

60 x 6

60 x 6

60 x 6

Var ikke 1,25kg skiver der jeg trente i dag - så da ble det slik.

Benk:

45 x 5

45 x 5

45 x 5

45 x 5

45 x 5

Roing:

45 x 5

45 x 5

45 x 5

45 x 5

45 x 5

Har litt smerter i den ene lysken av og til når jeg går ned, akkurat som om det er litt stivt. Får tøye og bøye litt, så satser jeg på at det går bort.

Lenke til kommentar

Bøy:

65 x 5

65 x 5

65 x 5

65 x 5

65 x 5

press:

30 x 5

30 x 5

30 x 5

30 x 5

30 x 5

mark:

1 x 80

Filmet marken og bøyen, setter pris på konstruktiv kritikk. Ser at et par av repsa på bøyen ikke hadde god dybde - før så gikk jeg lenger ned, men teknikken ble ikke like 'solid' da.

Lenke til kommentar

Fra disse vinklene ser det jevnt over bra ut.

Om noe kanskje starte med hofta litt høyere i mark. Og det kan se ut som du "jukser" til deg litt mobilitet i bøyen ved å svaie korsryggen litt. Ser ut som om du strammer, men du henger litt på leddene. Sett håndflatene rett under navelen og rett ved det nederste ribbenet. Stram magen så håndflatene er parallelle. Slik skal de være igjennom hele løftet.

Lenke til kommentar

Fra disse vinklene ser det jevnt over bra ut.

Om noe kanskje starte med hofta litt høyere i mark. Og det kan se ut som du "jukser" til deg litt mobilitet i bøyen ved å svaie korsryggen litt. Ser ut som om du strammer, men du henger litt på leddene. Sett håndflatene rett under navelen og rett ved det nederste ribbenet. Stram magen så håndflatene er parallelle. Slik skal de være igjennom hele løftet.

Takk. Hørt så mye forskjellig om mark, enten er det for høyt eller så er det for lavt :p Blir aldri klok på hva som er "korrekt" her. Skjønte forresten lite av det du mente med håndflatene - og hva mente du med "henger litt på leddene"? Men du har helt riktig, henger endel etter på mobilitet, har alltid vært stiv som en stokk. Fotballspiller i mange år som droppet uttøying etc :p

Lenke til kommentar

Vanskelig å se: Står du sumo?

For lavt så blir det mest lår som jobber, for høyt blir det mest rygg. Det avhenger også av hvor høy du er, selvfølgelig. Kan være hamstrings begrenser litt og at du står så lavt av den grunn.

Okei. Ta en 15cm linjal og hold den fast rett over navelen din. Stram magen og bøy. Hvis du gjør det rett vil linjalen være i kontakt med magen din hele veien.

Lenke til kommentar

Står sumo ja, og er 192-193 høy.

Skal prøve den der linjaltesten, men er rimelig sikker på at jeg står den. Føler selv at spennet er ganske greit under bøy. Men kan godt stemme eg jeg "jukser" litt med ekstra svai i ryggen. Får prøve igjen i morgen.

Lenke til kommentar

Da blir rådet mitt om markløft litt rart. Jeg antok konvensjonelt. Du får heller høre med joakimz; Han som driver med sumo. :p

Det tror alle før de prøver. :D Det er ikke særlig gunstig å jukse til seg den ekstra svaien, selv om det gjør at man kan gå dypere. Det kan oppstå slitasjeskader på leddene i korsryggen (pars interarticularis) og det vil du for all del unngå. Legg merke til KAN. Det er ikke kjempevanlig, men hvorfor risikere noe når det er så lett å unngå. Det kan være du må tøye litt og øve på hoftekontroll, men det er verdt det i det lengre løp. I tillegg vil du klare å løfte mer. ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det tror alle før de prøver. :D Det er ikke særlig gunstig å jukse til seg den ekstra svaien, selv om det gjør at man kan gå dypere. Det kan oppstå slitasjeskader på leddene i korsryggen (pars interarticularis) og det vil du for all del unngå. Legg merke til KAN. Det er ikke kjempevanlig, men hvorfor risikere noe når det er så lett å unngå. Det kan være du må tøye litt og øve på hoftekontroll, men det er verdt det i det lengre løp. I tillegg vil du klare å løfte mer. ;)

Prøvde nå, og etter hva jeg forstod så bestod jeg den :p Ja, får fortsette med dynamisk oppvarming og tøying så satser jeg på at det går seg til.

Lenke til kommentar

Bøy:

65 x 6

65 x 6

65 x 6

65 x 6

65 x 6

Benk:

50 x 5

50 x 5

50 x 5

50 x 5

50 x 5

Roing:

50 x 5

50 x 5

50 x 5

50 x 5

50 x 5

Merket i dag at det hadde vært tungt å kjøre 3 dager etter hverandre om det hadde vært noen uker senere i programmet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...