Gå til innhold

Hjelp til story for en kortfilm.

Anbefalte innlegg

Heisann, har et skoleprosjekt der jeg har valgt å lage en kortfilm. Har kommet opp med en veldig basic idè, jeg har valgt denne ideen fordi jeg liker å lage kortfilmer som involverer bruk av visuelle effekter, og det har jeg god erfaring med.

En soldat blir sendt på oppdrag for å fange en rømt banditt (noe sånt), når han helt til slutt har fått fatt i banditten og kan skyte han, lar han banditten gå (av en eller annen grunn, kanskje han syntes synd på han?), og sier til hovedkvarteret (eller sin eventuelle medsoldat) at banditten er død (en løgn altså). The end?

Så vil jeg videreutvikle denne ideen, hvordan kan jeg lage et helt manuscript ut av dette? Hva kan skje i filmen? Hvordan blir banditten fanget, hvordan rømte han, hvorfor var han en fange? når er spenningen størst? Hva er storyen?

Det er dette jeg ikke klarer, å videreutivkle, jeg har komplett idè-sperre.

Jeg tenker at filmen vil foregå ute, mest sannsynlig i en skog eller åpen slette.

- Jeg har militært utstyr (skuddsikker vest og drakt) nok til èn person. Våpen har vi nok av.

- 3-5 skuespillere.

Om 2 og en halv uke så er det en lokal filmkonkurranse som jeg har veldig lyst til å delta i, så å få fått en kortfilm ferdig til da hadde vært knall, selv om det er litt kort tid til.

Dette er bare en idè jeg kom på. Feel free til å komme med andre ideer, jeg er åpen.

Om det er mer informasjon dere trenger, si ifra :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...