Gå til innhold

Hvem skal hoppe over Windows 8? Poll


Skal du hoppe over Windows 8?   

160 stemmer

  1. 1. Skal du hoppe over Windows 8?

    • Ja, jeg er fornøyd med Windows 7
      99
    • Nei, klart jeg skal ha Windows 8!
      61


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9812734

Kommer til å bruke Windows 7..Den er komplett og med startmeny :-) For meg så eksisterer ikke Win8 pga den idiotiske fjerningen av startmenyen. Ja man kan ligge inn start8 men det er ikke det samme.

 

 

 

Windows 8 har da startmeny og, men de færreste som ikke har prøvd win 8 klarer vel ikke å skjønne at den kan brukes på akkurat samme måte; MetroModern-grensesnittet ER den nye startmenyen, og for de fleste er den minst like effektiv som før, deriblant for min del.

 

Noen liker den, andre ikke, men jeg synes ikke man skal klage over hvor "idiotisk" det er at startmenyen er borte før man faktisk har prøvd den NYE, som faktisk er en startmeny det også.

Fixed, fort gjort å tulle sammen ord :p

 

Hehe ja skjønner den og i dette tilfellet så er det veldig enkelt! :p

Lenke til kommentar
Husk at i grunnmuren til windows er mye endret i Win8, men dessverre så tenker alt for mange kun på GUI GUI og GUI.
Klar over det.

 

Men bortsett fra oppstart (som helt ærlig ikke er så viktig for min del - jeg bryr meg faktisk katten om det tar 10 eller 30 sekunder å starte opp maskina) så er ytelsen i praksis lik. Og da blir brukergrensesnitt hovedkriteriet.

 

For min del kommer den svært marginale bedringen i ytelse til å bli fullstendig akterutseilt av tapet i produktivitet som følger av at brukergrensesnittet er dårligere tilpasset jobbing med mus.

 

For øvrig har jeg også en annen god grunnen til å droppe Windows 8: Windows Store. At MS nå skal prøve å bli Apple og viser tegn til å gå vekk fra nettopp den åpenheten som har gjort PCen til den sterke plattformen den er gjør meg deprimert. Ideelt sett burde forbrukere vært bevisste nok på slik til å holde seg langt unna og sørget for at W8 floppet. Men jeg tviler på at det kommer til å skje.

Lenke til kommentar

Har jo for faen prøvd den før jeg uttaler meg..

Få liker det og mange liker det ikke..

 

Samme som med Unity i Ubuntu men den kan man ta vekk og ligge tilbake den som ble ersattet med unity

 

For meg virker det som mange bare har gitt opp med en gang, rett og slett ikke skjønner hvordan man skal bruke den. Men jeg har nå laget en ny tråd med avstemning på temaet

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvorfor folk har så mye i mot Windows 8. Når man har brukt det noen dager så er det jo faktisk ganske enkelt å bruke, og jeg ser ingen problemer med å skulle gå over til Windows 8.

Har oppgradert begge mine bærbare jeg bruker hver dag.

 

Men kan selvsagt også se poenget med at Windows 8 ikke er SÅ bra at man skal bruke en masse penger på å oppgradere en Windows 7 pc, bare for å oppgradere. Windows 7 fungerer jo utmerket.

 

Tviler vel på at Microsoft kommer til å gå tilbake til Win7 design (ikke Metro/Modern) på fremtidige OS, så det er vel bare å begynne å bruke det nå, enn å bli tvunget over senere.

Lenke til kommentar

Det fristet lenge å oppgradere (jobber med data og når man sparker igang Win8 Pilot prosjekter er det kjekt å kunne si ta man stiller med litt kompetanse). Også er det på vei en SSD i posten og da må jeg jo reinstallere uansett. Og når man kan få billig oppgradering (kanskje til og med gratis av jobben) så synes jeg det er helt greit. Jeg liker uansett å knote litt med den slags.

Lenke til kommentar

Det fristet lenge å oppgradere (jobber med data og når man sparker igang Win8 Pilot prosjekter er det kjekt å kunne si ta man stiller med litt kompetanse). Også er det på vei en SSD i posten og da må jeg jo reinstallere uansett. Og når man kan få billig oppgradering (kanskje til og med gratis av jobben) så synes jeg det er helt greit. Jeg liker uansett å knote litt med den slags.

 

Kan godt forstå at folk i IT bransjen vil gjøre seg kjent med Windows 8. Ser at over 70% har stemt at de er fornøyde med Windows 7 og kommer ikke til å oppgradere. Ikke overraskende, da dette er et computer forum, hvor svært mange har desktop maskiner som de har bygget selv.

Lenke til kommentar

Virker som W7 er hakket raskere i spill såvidt jeg kan se..

Jeg bruker pc hovedsaklig til gaming. Multimedia blir en tillegsfunksjon. Så for meg er oftest "spillbarheten" det viktigste. Mulig man i de fleste spill ikke vil merke stort, men når man uansett har satt sammen en kraftig spillmaskin er det ålreit å vite at det meste er bortimot ulitimat.

 

W8 er uansett altfor flisete for min del. Syns til og med jeg ser elementer som minner om saker de hadde i Vista floppen.

 

Håper ikke de fortsetter på denne linja i neste versjon, men heller lager to enkeltstående OS. Å heller skreddersy til den enkelte plattform kan da i alle fall ikke gjøre produktet dårligere, kanskje motsatt. Mulig det blir dyrere, men da hadde det i alle fall virket interessant.

Endret av hår null
Lenke til kommentar

Hvorfor er det egentlig interessant å vite hvorvidt andre skal kjøpe Win8 eller ikke?

 

For min del ser jeg ingen grunn til å oppgradere fra Win7 kun for å oppgradere, men det kan hende at det blir en ny dings i løpet av et år, og da ser jeg ingen grunn til å ikke vurdere noe med Win8.

 

Så med andre ord, ja og kanskje nei.

 

 

-Deluze

Lenke til kommentar

Hvorfor er det egentlig interessant å vite hvorvidt andre skal kjøpe Win8 eller ikke?

 

For min del ser jeg ingen grunn til å oppgradere fra Win7 kun for å oppgradere, men det kan hende at det blir en ny dings i løpet av et år, og da ser jeg ingen grunn til å ikke vurdere noe med Win8.

 

Så med andre ord, ja og kanskje nei.

 

 

-Deluze

 

Jeg vil vite hvordan andre ser på Windows 8 smørja. Jeg har oppgradert til nye Windows versjoner helt siden Windows 3.11 på nitttallet. Dette er første gang jeg ikke engang gidder å vurdere nyeste Windows.

Lenke til kommentar

Jeg kan enda ikke forstå hva Windows 8 har å gjøre på en desktop PC med mus og tastatur. Jeg skjønner ikke hva Microsoft holder på med her. Jeg er enig med hår null, hadde de enda laget 2 versjoner... En for håndholdte PC-er og en som var mer egnet for desktop bruk. Ser jo ut som et mobiltelefon OS.

Ja det ser helt dustete ut på PC... Men greia er jo at Windows prøver å seriøst ta over bedriftsmarkedet. De kan snart presangtrere løsninger hvor ansatte i bedrifter ikke bare kan nå e-post post og kalender fra mobilen, men også en del programvare og filer som ligger på server som idag bare er tilgjengelig via datamaskiner innmeldt i domenet. Grunnen til at det da skal se likt ut er jo fordi brukerene skal slippe å måtte lære seg to forskjellige fremgangsmåter for å gjøre samme handling. Om det faktisk vil fungere slik de lover gjenstår jo å se... Mine forventninger er som vanlig skrudd veldig ned;)

Lenke til kommentar

Å få meg til å like Windows 8 for min type bruk blir enda verre enn å overbevise meg om at 1 person skytespill er bedre å spille på gamepad VS mus og tastatur. LoL! (Kom til å tenke på en kompis som bare spiller på Xbox 360. Ser at han sliter med presisjonen i skytespill, pga. at gamepad overhodet ikke er egnet for slike spill. Ikke bare skytespill, men alle spill hvor man styrer en karakter forsåvidt. Ubrukelig. Autoaim? LoL! Å bruke "Windows Phone (Windows 8)" på en desktop PC blir like dumt, og enda dummere.)

Endret av Mann_Av_Gull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...