Gå til innhold

Hvem skal hoppe over Windows 8? Poll


Skal du hoppe over Windows 8?   

160 stemmer

  1. 1. Skal du hoppe over Windows 8?

    • Ja, jeg er fornøyd med Windows 7
      99
    • Nei, klart jeg skal ha Windows 8!
      61


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette - som det meste som skrives om Windows 8 - blir altfor unyansert ...

 

Det er jo en ting om man skal oppgradere en stasjonær-PC fra Win7 til Win8, men det er noe ganske annet om man skal kjøpe en ny bærbar PC eller nettbrett som er forberedt for Windows 8 og kommer med det ferdig installert. Mange vil svare nei til det første og ja til det andre.

* Ja, jeg er fornøyd med Windows 7 på de PC'ene jeg har.

* Ja, jeg kommer ganske sikkert til å kjøpe en Windows 8-PC om ikke så lenge.

Lenke til kommentar

Vil bare si at jeg har kjørt Windows siden Windows 3.11 på begynnelsen av nittitallet, og dette er vel første gang jeg hopper over en ny Windows versjon. Har ikke engang giddet å prøve det.

 

For det første liker jeg ikke det jeg har sett av demonstrasjonsvideoer med hensyn til brukergrensesnitt osv. For det andre bruker jeg kun stasjonær PC, for spilling og mye annet. Og for det tredje har jeg vært så kjempefornøyd med Windows 7, helt fra sommeren 2009 at jeg ser rett og slett ingen hensikt i å engang gidde å prøve Windows 8.

 

Jeg vet man kan laste ned 3-party programvare for å få det klassiske skrivebordet tilbake, men ser ingen hensikt uansett, grunnet at jeg har alt jeg trenger i Windows 7.

Endret av Mann_Av_Gull
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Blir nok sittende med W7 på den stasjonære og en av de bærbare..kanskje man prøver W8 etter hvert på den bærbare man ikke bruker alt for mye.

 

Har også benyttet meg av Windows siden Windows 3.11 og dette blir den første versjonen jeg hopper over,man skal kanskje ikke si noe før man har prøvd W8 men er såpass fornøyd med W7 så ser ikke grunn til å bytte nå.

Endret av assap2
Lenke til kommentar

Jeg vet man kan laste ned 3-party programvare for å få det klassiske skrivebordet tilbake ...

Dude, skrivebordet er fullt tilstede i Windows 8. (Du burde kanskje ha prøvd W8 før du uttaler deg om det?)

Det er startknappen/startmenyen som er borte.

(OK, det var vel det du mente også. :wee: )

 

edit: For min del hoppet jeg glatt over WinME (+ WinNT og Win2000, da)

Endret av nebrewfoz
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hyper-V er grunn nok alene til at jeg kjører Win8. Ellers forstår jeg ikke helt hysteriet om at den nye startmenyen (for det er det den er)... Funker plettfritt men ser annerledes ut. Smakssak om det ser bra ut eller ikke selvfølgelig, men funksjonelt har ikke jeg funnet noe å utsette på endringen, heller motsatt...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har allerede Win8 på laptopen, veldig fornøgd med det. Sammen med SSD er oppstarten helt sinnsyk. Husk at i grunnmuren til windows er mye endret i Win8, men dessverre så tenker alt for mange kun på GUI GUI og GUI.

 

Stasjonære har fortsatt Win7, men mulig jeg oppgraderer den også etterhvert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har brukt windows 8 siden august og har ikke sett tilbake til Windows 7 siden.

 

Det var definitivt mye jeg ikke forsto i begynnelsen. Som hvorfor skal det være 2 forskjellig settings på den (Control Panel på desktop og en egen settings på startmenyen). Og hvorfor det er to forskjellig varianter av Internet Explorer. MS burde deaktivere "metro" nettleseren automatisk på laptop eller desktop pc.

 

Og den innebygde mediespilleren burde også vært deaktivert. Da den krever å kjøre video på full skjerm. Kanskje logisk på en tablet, men irriterende på pc.

 

Ellers er alt ganske likt. Startmenyen på Win8 funker helt lik Win7 sin. Men presenteres annerledes. "Win+X" knappen er kanskje den nyttigste snarveiknappen alle bør kunne.

 

Beste av alt er den gamle glossyfargevinduene fra Win7 er fjernet og erstattes med en mer stilren vindusgrensesnitt.

 

Og for de med SSD starter systemet utrolig raskt fra cold boot. 6 sekunder tar det å starte Windows på min middelmådig i5 bærbar med Samsung SSD 830

 

Greit å nevne at Windows Defender er preinstallert. Så slipper du all fjaset med å installere den, og pent sier nei til selgere som prøver å selge antivirusprogrammer som allerede er gratis innebygd.. gøy! :p

Endret av luvotomy
Lenke til kommentar

Greit å nevne at Windows Defender er preinstallert. Så slipper du all fjaset med å installere den, og pent sier nei til selgere som prøver å selge antivirusprogrammer som allerede er gratis innebygd.. gøy! :p

Mener du Security Essentials? Windows Defender følger med Windows 7 også nemlig.

 

Det stemmer. Essentials har bakt inn i Windows 8 sin versjon av Defender :)

Lenke til kommentar

Kommer til å bruke Windows 7..Den er komplett og med startmeny :-) For meg så eksisterer ikke Win8 pga den idiotiske fjerningen av startmenyen. Ja man kan ligge inn start8 men det er ikke det samme.

 

Windows 8 har da startmeny og, men de færreste som ikke har prøvd win 8 klarer vel ikke å skjønne at den kan brukes på akkurat samme måte; Metro-Modern grensesnittet ER den nye startmenyen, og for de fleste er den minst like effektiv som før, deriblant for min del.

 

Noen liker den, andre ikke, men jeg synes ikke man skal klage over hvor "idiotisk" det er at startmenyen er borte før man faktisk har prøvd den NYE, som faktisk er en startmeny det også.

Endret av MrLG
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812734

Kommer til å bruke Windows 7..Den er komplett og med startmeny :-) For meg så eksisterer ikke Win8 pga den idiotiske fjerningen av startmenyen. Ja man kan ligge inn start8 men det er ikke det samme.

 

Windows 8 har da startmeny og, men de færreste som ikke har prøvd win 8 klarer vel ikke å skjønne at den kan brukes på akkurat samme måte; MetroModern-grensesnittet ER den nye startmenyen, og for de fleste er den minst like effektiv som før, deriblant for min del.

 

Noen liker den, andre ikke, men jeg synes ikke man skal klage over hvor "idiotisk" det er at startmenyen er borte før man faktisk har prøvd den NYE, som faktisk er en startmeny det også.

Lenke til kommentar

Kommer til å bruke Windows 7..Den er komplett og med startmeny :-) For meg så eksisterer ikke Win8 pga den idiotiske fjerningen av startmenyen. Ja man kan ligge inn start8 men det er ikke det samme.

 

 

 

Windows 8 har da startmeny og, men de færreste som ikke har prøvd win 8 klarer vel ikke å skjønne at den kan brukes på akkurat samme måte; MetroModern-grensesnittet ER den nye startmenyen, og for de fleste er den minst like effektiv som før, deriblant for min del.

 

Noen liker den, andre ikke, men jeg synes ikke man skal klage over hvor "idiotisk" det er at startmenyen er borte før man faktisk har prøvd den NYE, som faktisk er en startmeny det også.

Fixed, fort gjort å tulle sammen ord :p

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...