Gå til innhold

Wing Commander-skaperen avslører Squadron 42 (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Woha! Dette ser lovende ut. Endelig noen som tør å fokusere på grafikk, og kun fokusere på PC-platformen.

 

Sannsyneligheten for at de slurver, eller med vilje leverer lavoppløste teksturer synker jo veldig. :) På et konsollspill så er man jo ekstremt begrenset her, og det er da naturlig å ha teksturer som er felles over alle platformene.

 

Kanskje også enda bedre bruk av DirectX 11, og andre mer avanserte teknikker som kun fungerer på PC. :)

 

Som nevnt av Tiltman, så håper jeg virkelig de klarer å få til en solid fysikkmotor. :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De har fått inn ca. $155250 på ca. 4 timer. Genialt. Bra valg av 3D motor også, CryEngine 3.

 

"Most current gen "AAA" games have around 10,000 polygons for a character and 30,000 or so for a vehicle. In Star Citizen, the characters are detailed at 100,000 polygons, the fighter at 300,000 and the Space Carrier 7 million! This allows unparalleled detail, making the visuals more immersive than has ever been achieved before."

 

http://robertsspacei...m/star-citizen/

Endret av lavizh
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Endelig noen som tør å fokusere på grafikk, og kun fokusere på PC-platformen.

 

Kanskje også enda bedre bruk av DirectX 11

 

Flott at PC står i fokus, men ikkje nødvendigvis positivt at dei overfokusera på grafikk (tenker då generelt ikkje nødvendigvis på dette spelet). Fantastisk grafikk er fortsatt kjedelig om gameplayet er likt alle andre/uinspirert og historien A4. (Men trur egentlig ikkje det var sånn du meinte det ;))

 

BF3 utviklarane har jo sagt rett ut at dei utvikla spelet for PC. Derav fokus på bedre grafikk enn det konsollane klarer. So det er ikkje første spelet der det å utnytte resursane i ei datmasin fullt ut står i fokus.

 

Du nevnte felles teksturar over plattformer. Dette er egentlig ikkje på langt nær like viktigt som felles API på tvers av plattformer. Bruker du DirectX må du egentlig endre alle grafikk relaterte kall for t.d. Mac og Linux (samt Linux deriverte plattformer). Dette er langt dyrare og vanskelegare å integrere med spelet enn ein større tekstur fil. Om du ønsker krysskompabilitet uten prisauking bør du favorisere openGL.

 

Står ein smått utdatert artikkel om forsjellane mellom API'a her:

https://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_OpenGL_and_Direct3D#Comparison

 

Lenke til kommentar

Endelig noen som tør å fokusere på grafikk, og kun fokusere på PC-platformen.

 

Kanskje også enda bedre bruk av DirectX 11

 

Flott at PC står i fokus, men ikkje nødvendigvis positivt at dei overfokusera på grafikk (tenker då generelt ikkje nødvendigvis på dette spelet). Fantastisk grafikk er fortsatt kjedelig om gameplayet er likt alle andre/uinspirert og historien A4. (Men trur egentlig ikkje det var sånn du meinte det ;))

 

BF3 utviklarane har jo sagt rett ut at dei utvikla spelet for PC. Derav fokus på bedre grafikk enn det konsollane klarer. So det er ikkje første spelet der det å utnytte resursane i ei datmasin fullt ut står i fokus.

 

Du nevnte felles teksturar over plattformer. Dette er egentlig ikkje på langt nær like viktigt som felles API på tvers av plattformer. Bruker du DirectX må du egentlig endre alle grafikk relaterte kall for t.d. Mac og Linux (samt Linux deriverte plattformer). Dette er langt dyrare og vanskelegare å integrere med spelet enn ein større tekstur fil. Om du ønsker krysskompabilitet uten prisauking bør du favorisere openGL.

 

Står ein smått utdatert artikkel om forsjellane mellom API'a her:

https://en.wikipedia...ct3D#Comparison

Nå var det vel nettopp det at de frigir seg for en del tid ved ikke å designe for konsoller, eller tenke på optimalisering for dem.

 

Joda, BF3 utviklerene SA at de utvikla det for PC, men tross dette så mener jeg altså at de har gjort mer enn bare et par snarveier for å kunne utvikle til alle platformer samtidig, noe de more or less gjorde. De hadde PC i fokus, men kanskje ikke like mye som jeg personlig håpet.

 

Siste spillet jeg så som virkelig KUN fokuserte på PC-platformen, og som leverte helt overlegen grafikk, mange år frem i tid, er vel Crysis (og da snakker jeg ikke om den forferdelig konsoliserte 2'ern)

 

Såklart, nå gikk jeg vel helt 100 % ut fra at de kun snakker om å levere til Windows-platformen, da dette er normen, spesielt i spill som satser sterkt på grafikk. Nettopp fordi det er på Windows-platformen herskaren av entusiastene til nettopp dette befinner seg. Om det viser seg annerledes så er jeg helt enig i påstanden din.

 

Er du enig i at det ikke er så stor sannsynelighet for at det blir OpenGL?

I værste fall med DirectX så kan vel linux-brukere alltids emulere DirectX via forskjellig programvare(?), mens du ikke får Mac'er som er laget for å rendre komplex 3D-grafikk.

Apple tilbyr jo ikke noe bedre enn HD 5870, som er rimelig avlengs i dag, og de fleste maskinene deres har ikke engang et dedikert skjermkort. (og de færreste Mac-brukere bygger sine egne maskiner som avviker fra det apple kan tilby)

 

For all del, de kunne sikkert gått gjennom OpenGL og fått til noe bra, men det vil i såfall ikke stå i stil til hva de reklamerer for.

 

Edit: Med tanke på at det er 7 og 8 år siden vi sist så noen spill med banebrytende grafikk (Doom 3 og Far Cry) på OpenGL-platformen, så vil det også være rimelig drastisk å i det hele tatt vurdere dette. Det ville i såfall vært et tøft valg å gå mot strømmen flere steder, samt at det ville skuffet flere av fansen (Windows-brukere) bare fordi det ikke ville være DX11 og all markedsføringen rundt det.

 

Edit 2: Det er jo nettopp kryssplatform Squadron 42 prøver å unngå, samt snakker nedlatende om.

Endret av Andrull
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...