Gå til innhold

Anbefalte innlegg

God ettermiddag!

 

 

Litt greit å vite om de forskjellige sokklene:

 

FM2: Lavt budsjett.

 

AM3+: Budsjett for de som ikke vil ha maks ytelse, men en ok pc.

 

1155: For de som ønsker den gode gaming/redigerings pc med mye kraft.

 

2011: For de som ønsker ''overkill'' pc, (i enkelte tilfeller) og en pc som yter maks.

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

La oss ta med noen forkortelser og en kort forklaring:

 

 

HK = Hovedkort

- Hovedkortet er det som driver pc'en, og som også har en sokkel, det kommer vi til senere.

 

CPU = Prosessor

- Prossesoren utgjør mye av ytelsen i PC'en, er som en hjerne.

 

GPU = Skjermkort/Grafikk kort

- Skjermkortet er det som avgjør hvordan skjermen din og pc'en din vil yte, på en annen måte det som gjelder i gaming.

 

PSU = Strømforsyning

- Strømforsyning er enkelt og greit det som gir pc'en strøm.

 

RAM = Minnebrikker

- Det lagrer det du gjør som kan hentes opp igjen når som helst.

 

HDD = Harddisk

- Dette kalles OS, her lagres alt av spill o.l.

 

SSD = Solid State Drive

- Dette gjør oppstarten av pc'en mye raskere, og generelt raskere. Her kan du gjerne plassere Windows.

 

Socket = Sokkelen

- Du har forskjellige Sokkler, f.eks: 1155, 2011, AM3+, FM1 etc. Prossesoren og hovedkortet MÅ ha samme sokkel.

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Bygging av pc'en er ikke så vanskelig, men om noe ikke passer et sted, ikke press det på med makt. Ting skal skli fint på plass der de hører hjemme.

 

Disse linkene får deg godt i gang: Video, guide med bilder og skrift, youtube

, og veldig detaljert som viser deg alt i en video.

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Mye mer om selve pc'en er det ikke å vite, men kan ramse opp noen oppsett jeg syns er nyttige som dere kanskje får god bruk for!

 

I listenavnet står det G, R og N. G står for GAMING, R står for REDIGERING, N står for NORMAL PC BRUK (SURFING OSV).

 

AM3+: For de med middels budsjett som ønsker en grei surfe pc.

 

1155: For de som ønsker en god spillemaskin, uten kraftig overkill.

 

1155: For de med litt høyere budsjett som vil ha det lille ekstra.

 

1155: For de som vil få det aller beste ut av 1155 sokkelen.

 

2011: For de som ønsker tidenes pc med det beste av det beste innen komponenter, som satser høyt innenfor komponenter. Også veldig kraftig overkill pc.

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Som dere kanskje legger merke til har jeg lagt inn de beste komponentene i hver prisklasse. (Av det som er tilgjengelig på Komplett.no)

 

Corsair AX serien er den beste serien, men du trenger ikke mer enn 750W, da har du nok til senere oppgraderinger. Med mindre du vil ha overkill pc som du finner lenger opp.

 

Når det gjelder CPU er 3570K kongen i gaming, den er også bedre enn i7, og har ikke funnet en CPU som yter bedre enn 3570K i gaming enda. Om du skal redigere er det 3770K som gjelder.

 

GPU'en er veldig forskjellig, om du har lavere budsjett er AMD valget å ta, med høyere budsjett går du over til Nvidia, som da er GTX serien som gjelder, om du først er oppe i Nvidia burde du velge GTX 660(TI) / GTX 670 / GTX 680 / GTX 690. Skal si at GTX 680 og GTX 690 er unødvendig da det bare er overpriset.

 

RAM'en har ikke så veldig mye å si, men kan nevne at Corsair Vengeance serien er bedre enn andre med den beste prisen. Selv foretrekker jeg Low profile med 1600Mhz.

 

HDD'er er ikke stor forskjell på heller, men 1TB-3TB mener jeg er mest ''useful''. Da du ikke trenger mer.

 

Når det kommer til SSD er det Intel 330 serien, Corsair M4 og Samsung 830 serien som gjelder. De er de mest solide og raskeste SSD'ene nå til dags. Som jeg vet om ihvertfall.

 

Hovedkortene som gjelder er P8Z77-V og Gigabyte sine Z77 kort. Ihvertfall når det kommer til 1155. Det som dominerer og er det beste 1155 hk'et er MSI Mpower. Det er det råeste hovedkortet.

 

Av CPU kjølere syns jeg at NH-D14 er best, men da MÅ du ha Low Profile minnebrikker så det passer. GPU kjøler trengs ikke. Det er også kjekt med noen ekstra kjølere i kabinettet.

 

Av kabinettet går det mest i Fractical Design R4 som er et meget solid kabinett, som støyer lite og har god mulighet for støv og kjøling.

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Det er det viktigste innen pc, da har du også litt kunnskap om de forskjellige seriene innen komponenter. Hva som gjelder. Håper det kommer til nytte og at dere forhåpentlig vis lærte noe av dette. :p

 

Beklager eventuelle skrivefeil og feil jeg har gjort, så rett meg gjerne opp! :)

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Trenger du ny gaming pc/redigering pc eller bare en vanlig pc? Still spørsmålene i denne tråden så vi slipper spam av NY PC tråder. ;) Tar også imot spørsmål i tråden!

Endret av CloudBoy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nåda, i farta så er det et par ting som ikke helt stemmer :

 

GPU'en er veldig forskjellig, om du har lavere budsjett er AMD valget å ta, med høyere budsjett går du over til Nvidia, som da er GTX serien som gjelder, om du først er oppe i Nvidia burde du velge GTX 660(TI) / GTX 670 / GTX 680 / GTX 690. Skal si at GTX 680 og GTX 690 er unødvendig da det bare er overpriset.

 

Ytelsemessig sliter Nvidia 660GTX serien pga den lave minnebåndbredden , i flere tester blir det slått av billigere Amd skjermkort. Med Amd sin justering av 7970 og 7950 til GHz så er disse kortene både konkurransedyktig med Nvidia sine toppkort og yter faktisk bedre i noen spill.

 

Anbefaler derfor at du vurderer å erstatte 660GTX med 7870 , se gjerne oppdaterte tester hos Tomshardware . Legg merke til at 670 også kommer dårlig ut i noen av testene når man skrur opp detaljene.

 

Jeg legger merke til at du har kunnet utdypet mer om minnet (feks Amd sine APU'er er svært glad i raskt minne) og gitt litt mer informasjon om hva som er forskjellen på forskjellige minnemodeller med forskjellige latencies.

 

Strømforsynings anbefalingen blir kanskje også litt triviell med tanke på at det er forskjell på AX modellene i forhold til Gold /Silver / Bronze standaren og ikke minst hvilken fabrikant som står bak. For tiden mener jeg at de siste HX Gold og AX Gold modellene er produsert av CWT (dvs kvaliteten er litt opp og ned).

 

Ser også at du innrømmer at i forhold til de SSD'ene du kjenner til så mener du at de du har nevnt over er de beste, ønsker du å utdype litt mer kan du linke til tester som viser hvorfor de er gode (noe du egentlig burde gjøre med de fleste anbefalingene dine). Det finnes faktisk flere gode SSD'er der ute enn de du har nevnt ;)

 

Når det gjelder hovedkortanbefalningen er jeg personlig svært skeptisk til MSI , MSI har noen gode produkter men de er også plaget av svært dårlig valg av VRM's Mosfets og andre kritiske komponenter, bare ta en titt på denne listen over defekte AMD hovedkort og se hvem som troner øverst på listen :

 

About VRMs & Mosfets / Motherboard Safety with 125W+ TDP processors

 

Uansett guiden har potensiale , men viktig at TS bruker litt mer tid på den og går litt grundigere til verks med hver enkel anbefaling.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

FM2: Lavt budsjett.

AM3+: Budsjett for de som ikke vil ha maks ytelse, men en ok pc.

1155: For de som ønsker den gode gaming/redigerings pc med mye kraft.

2011: For de som ønsker ''overkill'' pc, (i enkelte tilfeller) og en pc som yter maks.

For det første er ikke socket 2011 overkill, 3820 er den kraftigste firekjernen og en flott CPU til både spilling og overklokking. 3930k er en fantastisk CPU til arbeidsmaskiner som bilderedigering, videoredigering eller rendering.

Socket 1155 er value, men hvis du skal legge over 2000 kr i CPU gir faktisk socket 2011 faktisk mer for pengene. Glem ikke at socket 1155 har mange fine billige CPUer med lavt effektforbruk.

Det er vel få gode grunner til å velge AM3+ med mindre du vil ha en varm CPU som ikke yter like bra som konkurransen.

 

 

HK = Hovedkort

- Hovedkortet er det som driver pc'en, og som også har en sokkel, det kommer vi til senere.

Hovedkort kobler sammen de ulike komponentene i PCen.

CPU = Prosessor

- Prossesoren utgjør mye av ytelsen i PC'en, er som en hjerne.

Central Processing Unit - forklarer alt.

GPU = Skjermkort/Grafikk kort

- Skjermkortet er det som avgjør hvordan skjermen din og pc'en din vil yte, på en annen måte det som gjelder i gaming.

?? Skjermkortet tegner skjermbildet, og er den viktigste komponenten å prioritere i en spille-PC.

HDD = Harddisk

- Dette kalles OS, her lagres alt av spill o.l.

Dette kalles ikke OS. En harddisk er en kostnadseffektiv lagringsenhet.

SSD = Solid State Drive

- Dette gjør oppstarten av pc'en mye raskere, og generelt raskere. Her kan du gjerne plassere Windows.

At du sparer 5 sekunder med hver oppstart er irrelevant. At SSDer gjør åpning av filer og programmer raskere, ja faktisk hele operativsystemet mer responsivt er noe alle vil merke.

 

Det finnes langt bedre SSDer i dag enn det der. NH-D14 vil fungere veldig dårlig i det kabinettet. 750W er strengt tatt unødvendig.

Når det gjelder CPU er 3570K kongen i gaming, den er også bedre enn i7, og har ikke funnet en CPU som yter bedre enn 3570K i gaming enda. Om du skal redigere er det 3770K som gjelder.

Jeg vet at HW utelater socket 2011 i testene sine, men det betyr ikke at socket 1155 er de beste. Se over, det burde ikke være noe tvil om at socket 2011 har de beste CPUene.

 

GPU'en er veldig forskjellig, <klipp>

Jeg orker ikke å skrive et fullstendig svar nå, men det er mer komplisert enn som så. AMD er absolutt relevante i toppsegmentet.

RAM'en har ikke så veldig mye å si, men kan nevne at Corsair Vengeance serien er bedre enn andre med den beste prisen. Selv foretrekker jeg Low profile med 1600Mhz.

Minnekapasitet har mye å si, og de fleste kjøper litt for knapt.

HDD'er er ikke stor forskjell på heller, men 1TB-3TB mener jeg er mest ''useful''. Da du ikke trenger mer.

Det er forskjell på pålitelighet og ytelse mellom f.eks. WDs Black- og Green-serie, i tillegg til garantitid. WD Green bør ikke puttes i NAS eller lignende, siden visse konfigurasjoner sliter de ut veldig raskt dersom de spinner opp og ned hele tiden.

 

 

Det er det viktigste innen pc, da har du også litt kunnskap om de forskjellige seriene innen komponenter.

Jeg vil råde deg til at du lærer noe mer før du lager universalguiden. Men velkommen skal du være.

 

Ytelsemessig sliter Nvidia 660GTX serien pga den lave minnebåndbredden

ROP-ytelsen er et større problem en minnebåndbredden. Endret av efikkan
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Her var det mye rart :ph34r:

 

Corsair AX serien er den beste serien, men du trenger ikke mer enn 750W, da har du nok til senere oppgraderinger. Med mindre du vil ha overkill pc som du finner lenger opp.

 

Javel ja.

 

GPU'en er veldig forskjellig, om du har lavere budsjett er AMD valget å ta, med høyere budsjett går du over til Nvidia, som da er GTX serien som gjelder, om du først er oppe i Nvidia burde du velge GTX 660(TI) / GTX 670 / GTX 680 / GTX 690. Skal si at GTX 680 og GTX 690 er unødvendig da det bare er overpriset.

 

:shrug:

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

Gjerne ta med 7950 i guiden, da dette koster det samme som 660ti, men er ett bedre valg mtp ytelse :)

Vet ikke hvordan andre ser på det, men selv ser jeg ikke på 2000kr som spesielt lavbudsjett.

 

Feil, det kommer helt ann på hvordan du skal bruke det, over 1 skjerm er 660Ti valget å ta, spilling over flere skjermer, da kan du kjøpe 7950.

Lenke til kommentar

Nåda, i farta så er det et par ting som ikke helt stemmer :

 

GPU'en er veldig forskjellig, om du har lavere budsjett er AMD valget å ta, med høyere budsjett går du over til Nvidia, som da er GTX serien som gjelder, om du først er oppe i Nvidia burde du velge GTX 660(TI) / GTX 670 / GTX 680 / GTX 690. Skal si at GTX 680 og GTX 690 er unødvendig da det bare er overpriset.

 

Ytelsemessig sliter Nvidia 660GTX serien pga den lave minnebåndbredden , i flere tester blir det slått av billigere Amd skjermkort. Med Amd sin justering av 7970 og 7950 til GHz så er disse kortene både konkurransedyktig med Nvidia sine toppkort og yter faktisk bedre i noen spill.

 

Anbefaler derfor at du vurderer å erstatte 660GTX med 7870 , se gjerne oppdaterte tester hos Tomshardware . Legg merke til at 670 også kommer dårlig ut i noen av testene når man skrur opp detaljene.

 

Jeg legger merke til at du har kunnet utdypet mer om minnet (feks Amd sine APU'er er svært glad i raskt minne) og gitt litt mer informasjon om hva som er forskjellen på forskjellige minnemodeller med forskjellige latencies.

 

Strømforsynings anbefalingen blir kanskje også litt triviell med tanke på at det er forskjell på AX modellene i forhold til Gold /Silver / Bronze standaren og ikke minst hvilken fabrikant som står bak. For tiden mener jeg at de siste HX Gold og AX Gold modellene er produsert av CWT (dvs kvaliteten er litt opp og ned).

 

Ser også at du innrømmer at i forhold til de SSD'ene du kjenner til så mener du at de du har nevnt over er de beste, ønsker du å utdype litt mer kan du linke til tester som viser hvorfor de er gode (noe du egentlig burde gjøre med de fleste anbefalingene dine). Det finnes faktisk flere gode SSD'er der ute enn de du har nevnt ;)

 

Når det gjelder hovedkortanbefalningen er jeg personlig svært skeptisk til MSI , MSI har noen gode produkter men de er også plaget av svært dårlig valg av VRM's Mosfets og andre kritiske komponenter, bare ta en titt på denne listen over defekte AMD hovedkort og se hvem som troner øverst på listen :

 

About VRMs & Mosfets / Motherboard Safety with 125W+ TDP processors

 

Uansett guiden har potensiale , men viktig at TS bruker litt mer tid på den og går litt grundigere til verks med hver enkel anbefaling.

 

1. 670 er anbefalt for spilling over 1 skjerm, amd sine skjermkort er mer egnet for spilling over flere skjermer mtp mere vram. Som sagt, 670 og 7970 yter nesten så og si identisk, men over flere skjermer vil 2 7970 være bedre.

 

2. Nei, du vil ikke merke noe forskjell på forskjellige minnebrikker. 1600Mhz og 2444Mhz yter identisk. Kan nevne at 8GB er nok til gaming. :p

 

3. Altså, Corsair AX 750W er valgt for senere oppgradering, har du lavere budsjett går du ned til XFX XXX sine PSU'er. 750W er mer en nok, og 650W er mere realistisk, men du får en PSU som du er trygg til å klokke på. Om du skal ha mer, går du over til Corsair AX 1200i. :)

 

4. Dette er basert på egne erfaringer. og jeg har hatt mange ssd'er. Har også en del kompiser som har hatt ssd'er som er dårlige, derfor har de sagt det til meg, og slik har jeg kommet fram til at de er de mest solide og raskeste. Bare å søke på google om du ønsker det. :p

 

5. Hovedkortet (Mpower) er et av de råeste om du først skal ha et dyrt hovedkort. Også basert på egne erfaringer og andres erfaringer.

Lenke til kommentar

FM2: Lavt budsjett.

AM3+: Budsjett for de som ikke vil ha maks ytelse, men en ok pc.

1155: For de som ønsker den gode gaming/redigerings pc med mye kraft.

2011: For de som ønsker ''overkill'' pc, (i enkelte tilfeller) og en pc som yter maks.

For det første er ikke socket 2011 overkill, 3820 er den kraftigste firekjernen og en flott CPU til både spilling og overklokking. 3930k er en fantastisk CPU til arbeidsmaskiner som bilderedigering, videoredigering eller rendering.

Socket 1155 er value, men hvis du skal legge over 2000 kr i CPU gir faktisk socket 2011 faktisk mer for pengene. Glem ikke at socket 1155 har mange fine billige CPUer med lavt effektforbruk.

Det er vel få gode grunner til å velge AM3+ med mindre du vil ha en varm CPU som ikke yter like bra som konkurransen.

 

 

HK = Hovedkort

- Hovedkortet er det som driver pc'en, og som også har en sokkel, det kommer vi til senere.

Hovedkort kobler sammen de ulike komponentene i PCen.

CPU = Prosessor

- Prossesoren utgjør mye av ytelsen i PC'en, er som en hjerne.

Central Processing Unit - forklarer alt.

GPU = Skjermkort/Grafikk kort

- Skjermkortet er det som avgjør hvordan skjermen din og pc'en din vil yte, på en annen måte det som gjelder i gaming.

?? Skjermkortet tegner skjermbildet, og er den viktigste komponenten å prioritere i en spille-PC.

HDD = Harddisk

- Dette kalles OS, her lagres alt av spill o.l.

Dette kalles ikke OS. En harddisk er en kostnadseffektiv lagringsenhet.

SSD = Solid State Drive

- Dette gjør oppstarten av pc'en mye raskere, og generelt raskere. Her kan du gjerne plassere Windows.

At du sparer 5 sekunder med hver oppstart er irrelevant. At SSDer gjør åpning av filer og programmer raskere, ja faktisk hele operativsystemet mer responsivt er noe alle vil merke.

 

Det finnes langt bedre SSDer i dag enn det der. NH-D14 vil fungere veldig dårlig i det kabinettet. 750W er strengt tatt unødvendig.

Når det gjelder CPU er 3570K kongen i gaming, den er også bedre enn i7, og har ikke funnet en CPU som yter bedre enn 3570K i gaming enda. Om du skal redigere er det 3770K som gjelder.

Jeg vet at HW utelater socket 2011 i testene sine, men det betyr ikke at socket 1155 er de beste. Se over, det burde ikke være noe tvil om at socket 2011 har de beste CPUene.

 

GPU'en er veldig forskjellig, <klipp>

Jeg orker ikke å skrive et fullstendig svar nå, men det er mer komplisert enn som så. AMD er absolutt relevante i toppsegmentet.

RAM'en har ikke så veldig mye å si, men kan nevne at Corsair Vengeance serien er bedre enn andre med den beste prisen. Selv foretrekker jeg Low profile med 1600Mhz.

Minnekapasitet har mye å si, og de fleste kjøper litt for knapt.

HDD'er er ikke stor forskjell på heller, men 1TB-3TB mener jeg er mest ''useful''. Da du ikke trenger mer.

Det er forskjell på pålitelighet og ytelse mellom f.eks. WDs Black- og Green-serie, i tillegg til garantitid. WD Green bør ikke puttes i NAS eller lignende, siden visse konfigurasjoner sliter de ut veldig raskt dersom de spinner opp og ned hele tiden.

 

 

Det er det viktigste innen pc, da har du også litt kunnskap om de forskjellige seriene innen komponenter.

Jeg vil råde deg til at du lærer noe mer før du lager universalguiden. Men velkommen skal du være.

 

Ytelsemessig sliter Nvidia 660GTX serien pga den lave minnebåndbredden

ROP-ytelsen er et større problem en minnebåndbredden.

 

1. Sa i enkelte tilfeller i parentes lenger ned. Ja, det er en herlig cpu det, men er ikke vits hvis du bare skal game og kanskje redigere litt, da er det bortkasta penger med i7.

 

2. Det jeg mente, dårlig forklart. Beklager! :p

 

3. Det er her OS lagres. Drep meg om jeg tar feil.

 

4. Det jeg mente det og, kanskje dårlig forklart av meg.

 

5. Nei, og gi meg kilder til det takk. :)

 

6. 750W er ikke unødvendig for senere oppgradering, og er en herlig psu til clocking.

 

7. Har aldri nevnt at 2011 er unødvendig? Det kommer ann på bruket ditt, men det jeg mener er at det er unødvendig om du bare skal game.

 

8. Amd er flotte de, men har tatt utgangspunkt i gaming på 1 skjerm nå, beklager at jeg ikke nevnte det.

 

9. Da kan jeg nevne igjen at 8GB er nok til gaming, 16GB til redigering.

 

10. Kan godt hende det, da lærte jeg noe nytt.

Endret av CloudBoy
Lenke til kommentar

Her var det mye rart :ph34r:

 

Corsair AX serien er den beste serien, men du trenger ikke mer enn 750W, da har du nok til senere oppgraderinger. Med mindre du vil ha overkill pc som du finner lenger opp.

 

Javel ja.

 

GPU'en er veldig forskjellig, om du har lavere budsjett er AMD valget å ta, med høyere budsjett går du over til Nvidia, som da er GTX serien som gjelder, om du først er oppe i Nvidia burde du velge GTX 660(TI) / GTX 670 / GTX 680 / GTX 690. Skal si at GTX 680 og GTX 690 er unødvendig da det bare er overpriset.

 

:shrug:

 

Utdype litt mer hva du tviler på? AMD er for flere skjermer, altså over spilling over flere skjermer. Les hva jeg har svart til de andre. :-)

Lenke til kommentar

Gjerne ta med 7950 i guiden, da dette koster det samme som 660ti, men er ett bedre valg mtp ytelse :)

Vet ikke hvordan andre ser på det, men selv ser jeg ikke på 2000kr som spesielt lavbudsjett.

 

Feil, det kommer helt ann på hvordan du skal bruke det, over 1 skjerm er 660Ti valget å ta, spilling over flere skjermer, da kan du kjøpe 7950.

Da anbefaler jeg deg å lese noen flere tester:

http://www.xbitlabs....i_11.html#sect2

http://www.computerb...e-gtx-650-ti/6/

http://www.hardware.fr/articles/873-21/recapitulatif-performances.html - denne testen viser også forskjellen på kort anmelderne får levert av Nvidia til anmeldelse og hvordan kort de kjøper i butikken yter.

 

For meg virker det heller som om 7950 yter bedre når man guffer på med effekter, mens 660 Ti yter best når man kjører mindre stressende spill. Jeg vet i det minste hvilket kort jeg hadde kjøpt til en såpass høy pris.

 

Samme situasjon eksisterer (til en mindre grad) med 670 mot 7970, men jeg vil på ingen måte påstå noen av valgene er overlegne her.

 

PS:

Det er en god del mennesker her på forumet som kan mer enn deg, du har ingenting å vinne på å ikke akseptere kritikk.

Endret av arni90
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Til TS:

Godt forsøk på en guide, men dessverre kommer den til kort på flere punkter.

 

Sitatet under er forresten det beste rådet du kan ta med deg på veien mot noe som potensielt kan bli en god guide for nybegynnere.

 

Det er en god del mennesker her på forumet som kan mer enn deg, du har ingenting å vinne på å ikke akseptere kritikk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her var det mye rart :ph34r:

 

Corsair AX serien er den beste serien, men du trenger ikke mer enn 750W, da har du nok til senere oppgraderinger. Med mindre du vil ha overkill pc som du finner lenger opp.

 

Javel ja.

 

GPU'en er veldig forskjellig, om du har lavere budsjett er AMD valget å ta, med høyere budsjett går du over til Nvidia, som da er GTX serien som gjelder, om du først er oppe i Nvidia burde du velge GTX 660(TI) / GTX 670 / GTX 680 / GTX 690. Skal si at GTX 680 og GTX 690 er unødvendig da det bare er overpriset.

 

:shrug:

 

Utdype litt mer hva du tviler på? AMD er for flere skjermer, altså over spilling over flere skjermer. Les hva jeg har svart til de andre. :-)

 

Det blir alt for enkelt, og helt feil å påstå att nVidia er for 'en skjerm mens AMD er for flere skjermer.

 

Det du sier er jo att så å si alle skal velge nVidia bare fordi de har 'en skjerm, det blir jo helt på tryne å si.

 

Man kan ikke ha kun det som utgangspunkt når man skal kjøpe nytt skjermkort..

Endret av FiveInline
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...