Gå til innhold

Slitsomme reklamer.

Anbefalte innlegg

Jeg har nå slått av Adlbock på Gamer.no i en måneds tid, for å støtte en nettside jeg er veldig glad i. Men ærlig talt, de flash-reklamene som blinker og beveger seg er så slitsomme når jeg prøver å lese en artikkel, at nå er det rett før jeg vurderer å fjerne reklamene igjen.

Det burde vært mulig å ha en abonnement-løsning for Gamer.no, som gjør at jeg kan både støtte siden deres, og fjerne de plagsomme annonsene.

Endret av Coffey
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Først og fremst: Vi setter stor pris på at du ikke kjører Adblock. Vi er helt avhengige av annonseinntekter for å kunne drive redaksjonen, og hver person som blokkerer betyr mindre ressurser til å lage godt stoff.

Jeg skjønner at annonsetrykket til tider kan føles stort, spesielt når flere animerte annonser er på forsiden samtidig. Salgsavdelingen vår jobber aktivt med annonsører for å vise at mer bevegelse ikke nødvendigvis gir bedre effekt, og vi er like opptatt som leserne av at annonsene ikke skal komme i veien for det redaksjonelle.

Blant annet har vi relativt strenge føringer på annonsenes størrelse (KB) og godtar ikke plagsomme effekter som interstitchial, popup og lyd på mouseover, som du kan finne på andre nettsteder. Du kan lese mer om retningslinjene vi opererer etter her:

http://mediehusettek.no/annonsering/#ti

Et tips om du ikke liker animasjonene, er at du deaktiverer Flash. Da vil bannerne våre være statiske.

Når det gjelder trenden med abonnementsløsninger for premium innhold og mindre reklame, følger vi utviklingen her nøye, og vurderer fortløpende om dette er noe vi skal satse på. Mer kan jeg ikke røpe nå, men vi er altså på ballen :)

Takk for tilbakemelding!

Endret av SiR0
Lenke til kommentar

Takk for svar! Det er godt å bli hørt. :)

En premiumsløsning er egentlig ikke noe jeg ønsker, jeg trenger ikke ekslusivt innhold. Jeg vil bare ha muligheten til å lese siden uten reklamer, og uten hvite bokser og tomrom der reklamene egentlige skulle være.

Har dere vurdert å putte opp en donasjonsknapp, slik at de som kjører Adblock og har litt dårlig samvittighet kan gi litt tilbake?

Lenke til kommentar

Om vi åpner for at brukerne våre kan betale for å bruke sidene våre, er det viktig for oss at vi kan gi noen konkrete fordeler tilbake. Vi kan for eksempel lage mer stoff, senke reklametrykket eller videreutvikle tjenestene våre. Samtidig er det få mediehus som har lykkes med betalingsløsninger på nett hittil, og vi ønsker heller ikke at tilbudet til gratisbrukerne våre skal bli dårligere. Dette er en vanskelig balansegang.

Jeg er sikker på at brukerne våre har veldig mange gode idéer til hvordan Tek-nettverket kan videreutvikles, og hva slags tjenester og stoff vi bør satse på. Så om vi tar fatt på et betalingsprosjekt i 2013, er det i den enden vi vil starte :)

Endret av SiR0
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...