moby_duck Skrevet 10. oktober 2012 Del Skrevet 10. oktober 2012 Du trenger heller ikke hovedkort med Z77 chipset hvis du ikke skal overklokke. Men det var et veldig billig Z77 kort, så det er vel ikke så mye å spare på det uansett. Lenke til kommentar
Rottenspacehead Skrevet 10. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2012 (endret) Leste litt om Z68 vs z77, og Z77 vs P.. Var vel greit å kjøpe det nye siden det har en bitteliten fordel med ivy, men var ikke akkurat noen store fordeler, iallefall iforhold til en normal bruker som meg, og som du sier, prisen var så og si det samme på alle 3, så jeg tok liksegått det "ultimate". Endret 10. oktober 2012 av Mwotm Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 10. oktober 2012 Del Skrevet 10. oktober 2012 Tenkte mer på B75. Den er også tredje gen, bare at du ikke kan overklokke og at du mangler XMP og sånt. Men hvis du ikke skal overklokke noe, så er det ingen forskjell. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=763489 Lenke til kommentar
Pixma Skrevet 10. oktober 2012 Del Skrevet 10. oktober 2012 Tenkte mer på B75. Den er også tredje gen, bare at du ikke kan overklokke og at du mangler XMP og sånt. Men hvis du ikke skal overklokke noe, så er det ingen forskjell. http://www.komplett....aspx?sku=763489 En sannhet med flere modifikasjoner. B75 (kontra Z77) støtter i tillegg ikke RAID (heller ikke Matrix RAID) eller Intel SRT, støtter én SATA 3,0-port mindre, og bare én PCIe 3,0 (16x), men til gjengjeld én SATA 2,0-port mer, har native PCI-støtte, samt støtte for Intel vPro. Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 10. oktober 2012 Del Skrevet 10. oktober 2012 Tviler på at TS kommer til å skaffe seg RAID, i hvert fall ikke på noen år. Og innen den tid har han nok byttet ut hovedkortet uansett. Samme gjelder nok med skjermkort og CFX. Men hvis du vil ha flere muligheter åpne for fremtidige oppgraderinger, så er det bare å velge Z77-kortet. Det er et veldig bra kort for pengene, og jeg hadde definitivt valgt det framfor det B75-kortet jeg fant. Tenkte bare jeg skulle komme med et billigere forslag for å gi deg flere valg Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 Anbefaler at du dobbeltsjekker at XFX kjøleren fungerer som den skal på skjermkortet ditt , test litt under spilling og sammenlign med tester på nettet. Har du overhodet noen tegn til problemer tidlig bør du sjekke grundig og eventuelt returnere kortet. XFX PSU'en skal være laget av Seasonic, den har bronse sertifikat og har generelt gode omtaler på nettet , det eneste ankepunktet jeg har i dag er at man kan få tak i Gold sertifiserte psu'er som har like gode eller bedre egenskaper til en hundrelapp eller to mer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå