Gå til innhold

[Løst] Siste sjekk før bestilling av ny Stasjonær PC

Anbefalte innlegg

Bare lurte på om noen vil ta en siste sjekk på det jeg har satt sammen før jeg bestiller. (Regner med at alt av Sata kabler m.m følger med Hovedkortet osv)

http://www.mpx.no/k/...F3-CA55C02C6AEC

Alt passer vel sammen (?)

Etter det jeg har skjønt, skal den strømforsyninga holde mer enn greit (?), skal ikke overklokke eller kjøre SLI osv i fremtiden.

Satt opp 3570 prosessoren siden det ikke var så stor prisforskjell ned til 3450`en. Noen som ville gjort det anderledes ?

Bruksområdene blir Gaming, med forhåpentligvis spill på Ultra uten problemer, ellers blir det kanskje noe streaming i 720p o.l, noe jeg regner med at den takler.

Fokuset har vært på å gjøre dette billigst mulig, men få solid ytelse og valgt noen favoritt merker i Gigabyte fks pågrunn av kvalitet og lavt støynivå.

Endret av Mwotm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser greit ut det der, men ikke forvent å dra alle spill i ultra (med spillbar fps).

3570K er ikke veldig mye dyrere, men hvis du vet at du ikke kommer til å overklokke kan du like gjerne droppe det.

Ser også at du har glemt operativsystem og optisk drev, men dette har du kanskje fra før?

Til slutt; hvis du kan strekke budsjettet litt ville jeg gått for en bedre PSU.

Lenke til kommentar

Enig med Bibow.

Oppsettet ditt vil duge til spill i Full HD , bare ikke forvent at du alltid vil oppnå høy fps med maks innstillinger.

For ca 300kr mer kan du få tak i et 7950 , men da bør du som Bibow poengtere garantert kjøpe deg en kraftigere og bedre PSU (noe jeg hadde gjort uansett).

Corsair har gått litt ned kvalitetsmessig i det siste , men skal du kjøpe noe der bør du gå for Gold og 7 års garanti.

Lenke til kommentar

Er det mye å vinne på å gå for et 7950 saphire boost clock skjermkort iforhold til 7870 OC ?

http://www.youtube.com/watch?v=CCTvtw8OHEA

Kikka litt på testene, er ikke så voldsomt mange FPS det er snakk om. Et 7870 OC ligger faktisk også foran et normalt 7950 skjermkort på BF3 ultra innstillinger.med dx11

Nå er jo riktignok 7950 kortet jeg har kikka på også boosta, så kan vel regne med litt mer ytelse enn det som er i den testen.

http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=761887

Jeg har iallefall penger til å gå for 7950 kortet hvis det lønner seg, men 400kr for en eventuell liten ekstra ytelse virker nja.. skeptisk.

Endret av Mwotm
Lenke til kommentar

Altså det oppsettet kan bli mye bedre. :pLink til garantert bedre oppsett. :p

Er et oppsett du kan stole fult og helt på, med mye erfaringer av av YT titting og tester, har også fått anbefalt dette av de mere profesjonelle. :)

PS: GTX 670 yter nesten identisk med AMD 7970. Nå er også GTX 680 på tilbud som er tidenes nest beste kort, så vidt jeg vet(?). Til 200KR mer enn GTX 670. LINK TIL 680!

Endret av CloudBoy
Lenke til kommentar

Altså det oppsettet kan bli mye bedre. :pLink til garantert bedre oppsett. :p

Er et oppsett du kan stole fult og helt på, med mye erfaringer av av YT titting og tester, har også fått anbefalt dette av de mere profesjonelle. :)

PS: GTX 670 yter nesten identisk med AMD 7970. Nå er også GTX 680 på tilbud som er tidenes nest beste kort, så vidt jeg vet(?). Til 200KR mer enn GTX 670. LINK TIL 680!

Er vel ikke så stor forskjell mellom de to oppsettene. Alt du har gjort er å bytte til en dårligere PSU, byttet til Nvidia og lagt på en harddisk. Også har du tatt bort nettverkskortet.

Lenke til kommentar

Den XH 650 PSU-en er forresten ikke modulær. Kan fort bli litt mye kabelrot i kabinettet. Antar du har harddisk fra før? 120GB SSD blir veldig fort full.

Står jo modular, kanskje halv modular ? isåfall er det greit, noen ledninger må man ha på plass.

Cloudboy : Du har glemt Pc skjerm og nettverks usb.. 2300kr. Vil helst holde meg iallefall under 10 000kr.

Trur forum folk har en tendens til å hause visse produkter litt mye opp. Utifra hva jeg ser på tester og videoer, så takler til og med et 7850 skjermkort med 3450 cpu å kjøre ultra innstillinger på BF3 fks med god flyt og uten problemer.

Selvfølgelig, jo bedre utstyr, jo bedre.. Det er jo logisk. Men om jeg får 70 fps eller 50 fps med ULTRA innstillinger på de nyeste spilla, spiller ikke så stor rolle, ihvertfall så lenge produktene jeg må kjøpe for å få 90fps koster masse mer og gir mye mindre for pengene. 70fps,50 fps, luksus problem.. same shit nesten for en normal gamer.

Jeg liker best å kjøpe de produktene som gir mest for pengene.

Og sånn som jeg ser det per idag, så er 7870 OC kortet (1900kr) hottest, eventuelt 7950 boost clock til 2300kr.

Endret av Mwotm
Lenke til kommentar

http://www.komplett....19-BC5E919B6ACC

Et oppsett som yter veldig greit til den prisen, vet ikke hvor mye en sånn nettverksship koster men om det blir for dyrt, evt bytt ned til 1TB på HDD'en.

Skjermen har jeg veldig god erfaring med, tror også det er en test på HW.NO om skjermen. Veldig god gaming skjerm.

Skjønner ikke helt oppsetta dine.

1. AMD cpuen er vel ikke noe bedre(?) og av erfaring er de mer støyende, varme..

2. Benq skjermen har jeg desverre noe imot pågrunn av tilbakemeldinger om flimring m.m som gjør folk kvalme, og synes benq er generelt oppskrytt, foretrekker samsung og Asus.

3. mye dårligere kabinett enn hva jeg har valgt.

4. Hovedkortet er overprisa og hva skal jeg med et så dyrt et hovedkort når jeg ikke skal kjøre Sli o.l ?

5. Trenger ikke ekstra harddisk per idag.

6. Strømforsyninga er jo overdose. sry, så feil på prisen der.

Endret av Mwotm
Lenke til kommentar

AMD er for de med mindre budsjettet kan du si, og alt du ramser opp med BenQ er bs. De er ikke støyende, kommer så klart ann på kjøleren og resten av pcen. Jo, de er fine som bare det. Kabinettet er ikke dårlig, og det er ikke nødvendig med ordentlig ''dyrt'' kabinett når du ikke skal ha noe veldig dyrt inni, billig og lite krever ikke dyrt kabinett.

Absolutt ikke dyrt hovedkort, hovedkortet er et veldig bra kort som gjør alt godt i pcen. Du finner ikke bedre PSU til den prisen. :)

Lenke til kommentar

Ser den, men var litt ekstra prisbevist denne gangen og ville bare ha en solid core build som gav mye for pengene. Kommer til å hamstre inn litt ekstra rundt juletider/januar når tilbudene kommer (som fks ekstra harddisk, headset, cpu kjøler..), og bygge enda mer rundt design og slike luksus problemstillinger fremover med tida ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...