fa2001 Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Min 7. dag med linux nå og ca. 4. kernel versjon jeg misfornøyd river meg i håret over... Etter en del feilsøking kommer den nå fram til USB enhetene (keybdev, mousedev), som feiler med meldingen om at modprobe ikke kan finne mudulen. Alle USB-driverne er kompilert inn i kernel og ikke som moduler. Så fortsetter den litt å laste før ca. det samme skjer med USBdriveren, altså OHCI driveren. Så stopper den når det står starting sendmail, men det kan også være den neste oppgaven, det er vanskelig å si hvilken som feiler. Kernel versjon er: linux-2.6.0-test4 Håper noen kan dempe min voksene lyst til å gå tilbake til win xp Lenke til kommentar
Arntfinn Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 har du huska på å legge inn module-init-tools pakka eller hva den heter? Lenke til kommentar
gspr Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 har du huska på å legge inn module-init-tools pakka eller hva den heter? Jeg vedder avataren og sig'en min på at han glemte det... Lenke til kommentar
fa2001 Skrevet 6. september 2003 Forfatter Del Skrevet 6. september 2003 har du huska på å legge inn module-init-tools pakka eller hva den heter? Jeg vedder avataren og sig'en min på at han glemte det... Det er nok sant at jeg ikke har det! EDIT: installert den that is.. Men hvor finner jeg den pakken? Jeg har altså redhat 9 hvis det har noe å si. Hvorfor sto det ikke noe om denne pakka i README? (dere trenger ikka svare på den siste) Lenke til kommentar
fa2001 Skrevet 6. september 2003 Forfatter Del Skrevet 6. september 2003 Datan starter opp etter ca. 3 min venting på sendmail fant jeg ut. Så henger den seg opp etter ca. 3 min bruk. Men jeg tror jeg prøver 2.5.* kernel igjen Lenke til kommentar
fa2001 Skrevet 6. september 2003 Forfatter Del Skrevet 6. september 2003 endelig funker linuxen nesten bra. problemer nå er: -henger etter ca. 10 min lydavspilling -feilmeldinger om lasting av par enheter -winex vil ikke kompilere takk for hjelpen jeg kommer tilbake hvis jeg ikke får fixa det andre! Lenke til kommentar
gspr Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 endelig funker linuxen nesten bra. problemer nå er:-henger etter ca. 10 min lydavspilling -feilmeldinger om lasting av par enheter -winex vil ikke kompilere takk for hjelpen jeg kommer tilbake hvis jeg ikke får fixa det andre! Nforce2-basert hovedkort? Hvis det er tilfelle, prøv å kompilere uten støtte for APIC, og boot med optionene "noapic" og "nolapic". Det fikset saken for meg, i hvertfall. Lenke til kommentar
Harkonnen Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 Vel du må vel ofre litt når du kjører beta kerneler Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå