Gå til innhold

Forskjellen på ipadene?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om ikke foreldrene dine er så fryktelig opptatt av at skjermen skal være så mye skarpere (selv om skjermen på iPad 2 ikke er dårlig i den forstand), så går du for iPad 2. Å bruke mer penger for at skjermen skal være skarpere er for spesielt interesserte i mine øyne. Har begge to liggende foran meg (ikke mine), og de fungerer begge like godt til akkurat det samme, bortsett fra om man har øynene 5 cm ifra skjermen når man bruker den.

Endret av TheMoonMan
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Jeg har også en 2 og en 3/new, og i praksis er begge omtrent like raske, og begge har god nok skjerm (selv om skjermen på 3/new er enda bedre enn god). I tillegg er 3/new litt tykkere og tyngre (du må holde begge samtidig for å merke forskjellen), og den blir litt varmere i bruk (trolig pga 4 x flere pixler som krever 4 x kraftigere skjermprosessor for samme ytelse). Den nye bruker også lenger tid på å lade, men de holder omtrent like lenge på en lading.

 

Den originale iPad er nå avlegs, og kan ikke oppgraderes til iOS 6.

 

Moralen er: Dersom du ikke trenger det nyeste og beste, gå for en iPad 2. Har du litt $$$ til overs, legg heller dette i mer minne.

Lenke til kommentar

Jeg klarer ikke å legge merke til noen forskjell på de ved vanlig bruk, ikke engang skjermen. Men det kan være som nevnt lengre opp at retina skjermen på den nye oppleves bedre på nært hold.

 

Har den nye selv, og lånte 2'ern en periode før jeg kjøpte min egen.

Endret av bas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...