Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PCen klikker og får ikke boota med CD-ROM

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg har de siste ukene hatt problem at pcen har klikka, skjermen blir enten svart, blå med striper eller grønn med striper. Det skjer når jeg har spilt i kanskje 1 time. Det skjer i alle spill jeg spiller, noen ganger så går LoL.

Jeg har overklokka prosessoren, men har tatt en Prime95 test og da klikka den ikke.

Testa skjermkorta med FurMark, da fant jeg bare ut at skjermkorta blir varme(83-88grader) utenom det så fungerer de fint.

Så hadde jeg tenkt til å teste RAMen med Memtest86+, men når jeg prøver å boote med cden så fungerer det ikke. Jeg kommer rett inn på windows.

Det jeg lurer på er om noen har noen tips til hva som kan være feil med pcen min og om noen kunne ha hjelpt meg med å få boota med CD-ROMet :)

-WilliamMJ

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Stripete skjerm har vært defekt gpu/skjermkort når jeg har vært borti det. Mulig det skjer fordi skjermkortet blir FOR varm etterhvert.

Lenke til kommentar

Prøv å kjør viftene på 100%, får du ikke noen problemer så er feilene utelukket pga at kortet blir varmt.

Isåfall kan du gjøre følgende :

*Rens kabinettet helt for støv.

*Sjekk at kjøleren til skjermkortet sitter som den skal, eventuelt demonter , rens og ha på ny kjølepasta.

*Rydd i kabelrotet inne i maskinen så luftgjennomstrømningen er best mulig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...