Gå til innhold

Trenger en trådløs internett-thingy, men vet ikke hva jeg ser etter

Anbefalte innlegg

Jeg er ute etter en "boks" som kan ta i mot trådløse signaler, og fordele disse videre via kabel.

Skal brukes til å få internett til TV, Canal Digital-dekoder og bluray-spiller.

Finnes et slikt produkt? Hva heter det? Hva søker jeg etter? Konkrete anbefalinger?

Eventuelt er jeg åpen for tips til hvordan jeg kan ordne dette uten å måtte strekke kabel fra routeren.

Takker for svar, og beklager min manglende kunnskap.

Endret av Phileas Fogg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er også mulig å bruke en helt vanlig router og installere DD-WRT

Har gjort dette i leiligheten, hvor routeren tar imot trådløse signaler og fører de kablet videre til PC.

Bruker da en Dlink dir-615.

Fungerer kjempefint, tar imot signalene bra og har muligheten til å oprette flere virtuelle nettverk om ønskelig.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dekodere fra canal digital tar ikke imot trådløse signaler, da må du bruke noe som heter powerline!

istedenfor at jeg skal forklare hvordan dette fungerer sender jeg med en link: https://parabol.cana...r-Line-Adapter/

Det er jo nettopp derfor jeg trenger en boks som kan ta i mot de trådløse signalene, og sende de videre via kabel.

Er denne powerlinemetoden en god løsning sammenlignet med de andre som er nevnt her?

Lenke til kommentar

Homeplug kan være en fin løsning, men som Jan Jan Skrotnes sa så vet man ikke hvordan det vil fungere på forhånd.

Bruker selv her i huset, plaserer jeg dem en plass i huset fungerer det helt perfekt, mens plaserer jeg den i annen så fungerer ikke i det hele tatt.

Har 2 stikontakter som er type 3 ca meter fra hverandre, ene fungerer topp i, den andre får ikke signal i det hele tatt.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hørt at slike dingser som sender internett over strømmnettet kun funker bra om sender OG mottaker er på samme kurs. Vanlig er at stua er 1 kurs, bad 1 kurs, kjøkken 1kurs osv. Har du et lite loft kan det hende at alt der går på 1 kurs.

Dette sjekker du forsåvidt enkelt i sikringsskapet.

Endret av baguett
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...