finnipinni Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 Ja, nettopp. Det var slik jeg oppfattet det også. Derfor er det en fordel om skjermkortet også ligger integrert i CPU,en, som det jo gjør i en APU. Systemet jeg nevnte er med enn bra nok til den oppgaven. Kortet har også samme kontakter til Poweret ditt, men det kan jo bli en overkill. Jeg kjører systemet med en lader til en gammel Laptop. Det gir 60W og 15Volt og funker fint. I tillegg må man da ha et mikropower som ikke er større en ATX-powerkontakten som man kobler til laptopladeren. Jeg kjøpte min på Komplett, men andre har sikekrt også. Null støy fra dette. Finnes ikke vifter. Og jeg lagde en boks av treplater og beisa med tekkbeis ! Femenale saker Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 AMDs APUer er varme og Nvidia har bedre videoakselerasjon. I en liten maskin er det også bedre å få GPU og CPU adskilt siden det blir lettere å kjøle de effektivt og stille. ASUS P8H61-I LX R2.0, Socket-1155 549 kr Intel® Celeron® Processor G540 319 kr ASUS GeForce GT 610 1GB Silent PhysX 349 kr Lenke til kommentar
finnipinni Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 Hva mener du med effektivt og stille ? Her der det jo ingen vifter og hva mener du med effektivitet ? Hele komboen bruker 28W. Oppsettet er MYE dyrere og kan jo heller ikke måle seg teknisk. CPU har jo bare EN kjærne ! Skal vel være en ganske kultivert fanboy for å syne at dette er bedre ? Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 Ja, tullprat fra efikkan. Kan ikke se noen kilder på den påstanden heller. AMD APU'en er det beste valget, punktum! Se gjerne test av gamle AMD E-350 vs Intel ATOM med Nvidia Ion video. AMD løsningen var best også da. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 18. oktober 2012 Del Skrevet 18. oktober 2012 Jeg referte til FM1/2-cpuer som ble snakket om lenger oppe, de er glovarme. Når du har GPU og CPU adskilt så er det faktisk lettere å kjøle. Nvidia har eksemplarisk videoakselerasjon. E-350 stiller i klasse med Atom+ION2. Men da blir jeg nødt til å spørre hvilket operativsystem som skal kjøres. E-350 og E-450 blir litt i svakeste for Windows etter min mening, i likhet med Atom. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå