Fjelldal83 Skrevet 10. oktober 2012 Del Skrevet 10. oktober 2012 Hei! Jeg skal bygge meg en htpc og trenger litt tips fra dere angående valg av komponenter. Budsjettet jeg har sett for meg er ca 4000 kr ish. Strømforsyning har jeg fra før. http://www.mpx.no/k/...42-021983B5F2C6 Disse delene er foreløpig valgt. På forhånd takk Lenke til kommentar
Fjelldal83 Skrevet 10. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2012 Bråker stock-kjøleren til AMD? Hvis det er tilfelle kan jeg vurdere en passiv kjøler. Lenke til kommentar
Fjelldal83 Skrevet 10. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2012 Ingen som har kommentarer til de valgte komponentene? Lenke til kommentar
zacake Skrevet 10. oktober 2012 Del Skrevet 10. oktober 2012 alt burde passe sammen, har ikke noe erfaring med AMD stock- kjøler da. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 10. oktober 2012 Del Skrevet 10. oktober 2012 ingen PSU... 3. Parts-Kjøler er stillere Intel gir mer for pengene med diskret skjermkort... Bedre SSD, med mer http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=752104 Lenke til kommentar
finnipinni Skrevet 10. oktober 2012 Del Skrevet 10. oktober 2012 Nå har jeg kanskje lavere krav til en HTPC. Jeg gikk for et E-450 kort, integrert GK, samme SSD, ITX Power og utvendig 12vkilde. Har funka dønn stabilt med W8 helt siden den ble lansert første gangen. Opplevelsesindex er : 4,0 - 6,0 - 4,8 - 6,1 - 8,1. Og kosta jo en bagatell mot et Inteloppsett jeg sjekka mot den gangen, og bruker 25-40Watt TDP på mitt Wattmeter. - Så ville jeg jo drøyd litt. dette er jo ett år gammelt. Kommer snart en oppgradert versjon av denne som er enda bedre. Intel har ikke noe tilsvarende å sammenlikne med til den prisen. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 10. oktober 2012 Del Skrevet 10. oktober 2012 Nå har jeg kanskje lavere krav til en HTPC. Jeg gikk for et E-450 kort, integrert GK, samme SSD, ITX Power og utvendig 12vkilde. Har funka dønn stabilt med W8 helt siden den ble lansert første gangen. Opplevelsesindex er : 4,0 - 6,0 - 4,8 - 6,1 - 8,1. Og kosta jo en bagatell mot et Inteloppsett jeg sjekka mot den gangen, og bruker 25-40Watt TDP på mitt Wattmeter. - Så ville jeg jo drøyd litt. dette er jo ett år gammelt. Kommer snart en oppgradert versjon av denne som er enda bedre. Intel har ikke noe tilsvarende å sammenlikne med til den prisen. Alt dette er riktig, men han har satt opp diskret GPU, og på det området knuser Intel AMD... Lenke til kommentar
finnipinni Skrevet 10. oktober 2012 Del Skrevet 10. oktober 2012 Nå var jo ikke dette noen intel/amd diskusjon, men jeg kan ikke forstå det går å skaffe et Intelbasert system til den prisen som matcher spec. Det er snakk om en HTPC her og ser at det er satt opp et forslag til skjermkort som har lavere spec enn E-450. Vi snakker her 800 for hk, prosessor og skjermkort. Hvor langt kommer man med et intelbasert system for 800 ? Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 10. oktober 2012 Del Skrevet 10. oktober 2012 Nå har jeg kanskje lavere krav til en HTPC. Jeg gikk for et E-450 kort, integrert GK, samme SSD, ITX Power og utvendig 12vkilde. Har funka dønn stabilt med W8 helt siden den ble lansert første gangen. Opplevelsesindex er : 4,0 - 6,0 - 4,8 - 6,1 - 8,1. Og kosta jo en bagatell mot et Inteloppsett jeg sjekka mot den gangen, og bruker 25-40Watt TDP på mitt Wattmeter. - Så ville jeg jo drøyd litt. dette er jo ett år gammelt. Kommer snart en oppgradert versjon av denne som er enda bedre. Intel har ikke noe tilsvarende å sammenlikne med til den prisen. Alt dette er riktig, men han har satt opp diskret GPU, og på det området knuser Intel AMD... Diskret GPU? Du er jo HELT på bærtur, vær så vennlig og ikke skriv om ting du absolutt IKKE har peiling på. AMD er langt forran intel hva integrert GPU angår. 1 Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 10. oktober 2012 Del Skrevet 10. oktober 2012 Hei! Jeg skal bygge meg en htpc og trenger litt tips fra dere angående valg av komponenter. Budsjettet jeg har sett for meg er ca 4000 kr ish. Strømforsyning har jeg fra før. http://www.mpx.no/k/...42-021983B5F2C6 Disse delene er foreløpig valgt. På forhånd takk Her har du hva du trenger, bedre OG rimeligere. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 10. oktober 2012 Del Skrevet 10. oktober 2012 Nå har jeg kanskje lavere krav til en HTPC. Jeg gikk for et E-450 kort, integrert GK, samme SSD, ITX Power og utvendig 12vkilde. Har funka dønn stabilt med W8 helt siden den ble lansert første gangen. Opplevelsesindex er : 4,0 - 6,0 - 4,8 - 6,1 - 8,1. Og kosta jo en bagatell mot et Inteloppsett jeg sjekka mot den gangen, og bruker 25-40Watt TDP på mitt Wattmeter. - Så ville jeg jo drøyd litt. dette er jo ett år gammelt. Kommer snart en oppgradert versjon av denne som er enda bedre. Intel har ikke noe tilsvarende å sammenlikne med til den prisen. Alt dette er riktig, men han har satt opp diskret GPU, og på det området knuser Intel AMD... Diskret GPU? Du er jo HELT på bærtur, vær så vennlig og ikke skriv om ting du absolutt IKKE har peiling på. AMD er langt forran intel hva integrert GPU angår. Jo, takk det samme, ja "diskret GPU, i oppsettet hans er det jo et: http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=652782 så jeg skjønner ikke hvorfor du skal ta opp integrert GPU hele tiden... Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 10. oktober 2012 Del Skrevet 10. oktober 2012 (endret) Nå har jeg kanskje lavere krav til en HTPC. Jeg gikk for et E-450 kort, integrert GK, samme SSD, ITX Power og utvendig 12vkilde. Har funka dønn stabilt med W8 helt siden den ble lansert første gangen. Opplevelsesindex er : 4,0 - 6,0 - 4,8 - 6,1 - 8,1. Og kosta jo en bagatell mot et Inteloppsett jeg sjekka mot den gangen, og bruker 25-40Watt TDP på mitt Wattmeter. - Så ville jeg jo drøyd litt. dette er jo ett år gammelt. Kommer snart en oppgradert versjon av denne som er enda bedre. Intel har ikke noe tilsvarende å sammenlikne med til den prisen. Alt dette er riktig, men han har satt opp diskret GPU, og på det området knuser Intel AMD... Diskret GPU? Du er jo HELT på bærtur, vær så vennlig og ikke skriv om ting du absolutt IKKE har peiling på. AMD er langt forran intel hva integrert GPU angår. Jo, takk det samme, ja "diskret GPU, i oppsettet hans er det jo et: http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=652782 så jeg skjønner ikke hvorfor du skal ta opp integrert GPU hele tiden... Hva i guds navn har ett dedikert skjermkort med saken og gjøre ang. en CPU? Endret 10. oktober 2012 av Rusher Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 10. oktober 2012 Del Skrevet 10. oktober 2012 Intel har bedre CPU enn AMD, siden han har satt opp dedikert skjermkort vil derfor intel være et bedre valg... Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 10. oktober 2012 Del Skrevet 10. oktober 2012 Det var ikke det du skrev tidligere. Men nei,Ikke i samme prisklasse nei, og med AMD så er den integrert løsningen mer en god nok. Derav mindre strømforbruk, og lavere pris. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 10. oktober 2012 Del Skrevet 10. oktober 2012 Kjøp en kjølig Intel-cpu og dedikert grafikk, hvis du ikke trenger særlig CPU-ytelse så gå gjerne for Atom eller Celeron. 1 Lenke til kommentar
Fjelldal83 Skrevet 11. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2012 (endret) Stilles det noe spesielt krav for å f.eks. kjøre 3d video full hd? Ellers vil jeg si det har kommet mange gode råd her Kan nevnes at jeg overhodet ikke skal spille på htpcen. Den skal brukes til film hd & 3d hd, nett-tv osv. Endret 11. oktober 2012 av Fjelldal83 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 Stilles det noe spesielt krav for å f.eks. kjøre 3d video full hd? Ellers vil jeg si det har kommet mange gode råd her Kan nevnes at jeg overhodet ikke skal spille på htpcen. Den skal brukes til film hd & 3d hd, nett-tv osv. Ja, spesielt hvis hvis du skal kjøre 3D i 1080P med 60Fps eller 30/37Fps Lenke til kommentar
Fjelldal83 Skrevet 11. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2012 Stilles det noe spesielt krav for å f.eks. kjøre 3d video full hd? Ellers vil jeg si det har kommet mange gode råd her Kan nevnes at jeg overhodet ikke skal spille på htpcen. Den skal brukes til film hd & 3d hd, nett-tv osv. Ja, spesielt hvis hvis du skal kjøre 3D i 1080P med 60Fps eller 30/37Fps Hvilke krav stilles? Er det nok med en standard quadcore og en gpu som avlaster prosessoren? Lenke til kommentar
finnipinni Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 Jeg er etter hvert blitt litt usikker på hva du egentlig ønsker deg ? Er det er HTPC som spiller av HD uanstrengt, med lav temp og effektforbruk ? Da kan jeg ikke forstå annet enn at en AMD APU-løsning er best for deg jeg da. Jeg har ikke oppfattet at det er et krav om dedikert skjermkort, men om det er det, så er det jo plass til det på et slikt kort også, bare at det nevnte kortet har lavere spec enn det som er på denne løsningen. Og som sagt, for ca. kr. 800,- kommer du ikke langt med et Intelbasert system som matcher. Jeg har forsøkt Atom - mitt råd er : glem det ! Lenke til kommentar
Fjelldal83 Skrevet 11. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2012 (endret) Jeg er etter hvert blitt litt usikker på hva du egentlig ønsker deg ? Er det er HTPC som spiller av HD uanstrengt, med lav temp og effektforbruk ? Da kan jeg ikke forstå annet enn at en AMD APU-løsning er best for deg jeg da. Jeg har ikke oppfattet at det er et krav om dedikert skjermkort, men om det er det, så er det jo plass til det på et slikt kort også, bare at det nevnte kortet har lavere spec enn det som er på denne løsningen. Og som sagt, for ca. kr. 800,- kommer du ikke langt med et Intelbasert system som matcher. Jeg har forsøkt Atom - mitt råd er : glem det ! Beklager, skulle presisert det tidligere. Jeg er ute etter en relativt rimelig htpc som kan spille av hd video, og 3d i fremtiden. Helst så lydløs som mulig. Jeg valgte dedikert skjermkort fordi jeg har lest at den avlaster cpuen. Endret 11. oktober 2012 av Fjelldal83 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå