Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Internet splitter

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En splitter fungerer ikke slik. En splitter lar deg ta to kabler og sende signalet via en kabel (ettersom kun 4 ledere benyttes til hvert signal), for deretter å splitte signalet ut i to kabler igjen. Den 'deler' som sådan ikke signalet.

Du trenger en router, eller en switch hvis du har et lokalnett hjemme (evt huseier har).

Endret av process
Lenke til kommentar

En splitter fungerer ikke slik. En splitter lar deg ta to kabler og sende signalet via en kabel (ettersom kun 4 ledere benyttes til hvert signal), for deretter å splitte signalet ut i to kabler igjen. Den 'deler' som sådan ikke signalet.

Du trenger en router, eller en switch hvis du har et lokalnett hjemme (evt huseier har).

ok takk. Hvor kan jeg få tak i en switch eller router? Noen linker til hvor jeg kan bestille eller kjøpe? Jeg bor på studenthybel hvis den informasjonen er relevant. Og jeg ønsker å ha 2 pcer koblet opp til internet samtidig. En til dama mi og en til meg.

Endret av ltdata
Lenke til kommentar

Alle elektronikk eller IT butikker har dette. Du kan forårsake en del trøbbel på nettet ved å sette opp en router feil på studenthusnett, andre tillater det ikke blankt, spesielt hvis den har trådløsfunksjonalitet.

Du bør sjekke med de som drifter studenthusnettet om hva som er tillatt og hva du trenger.

Lenke til kommentar

Clas ohlson, lefdal elkjøp, expert osv har switcher. Så da er det bare å ta tuen til nærmeste elektrnikksjappe, og kjøpe deg en switch. ;)

Med en switch så kan 2 pcer være på nett samtidig?

"

Alle elektronikk eller IT butikker har dette. Du kan forårsake en del trøbbel på nettet ved å sette opp en router feil på studenthusnett, andre tillater det ikke blankt, spesielt hvis den har trådløsfunksjonalitet.

Du bør sjekke med de som drifter studenthusnettet om hva som er tillatt og hva du trenger."

Gjelder dette switch også?

Lenke til kommentar

Kanskje, kanskje ikke. Dersom de ikke krever at du bruker en VPN oppkobling og tillater at en leilighet/hybel har flere IP addresser vil det gå med en switch.

Du vil ikke ødelegge noe med en switch, men det er ikke sikkert det er tillatt eller at det vil fungere.

Vanskelig å si uten mer informasjon. Sjekk hjemmesidene til de som leverer nettet.

Endret av process
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...