Gå til innhold

Samsung Galaxy Tab 2

Gjest Slettet-jDflNq

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Akkurat kjøpt meg denne på impuls da jeg drar i militæret fra august og trengte noe litt mindre enn en laptop.

Har også bestilt en tvillingsim kun for data da gubben på kundeservice sa jeg ikke kunne bruke tradisjonell tvillingsim for ringing og meldinger fordi nettbrettet ikke ville kjenne igjen kortet...bla bla bla ett eller annet. Noen som vet hvorfor?

Ikke at jeg kommer til å bruke denne fjøla til å ringe med, men syns likevel det er litt merkelig?

Lenke til kommentar

Akkurat kjøpt meg denne på impuls da jeg drar i militæret fra august og trengte noe litt mindre enn en laptop.

Har også bestilt en tvillingsim kun for data da gubben på kundeservice sa jeg ikke kunne bruke tradisjonell tvillingsim for ringing og meldinger fordi nettbrettet ikke ville kjenne igjen kortet...bla bla bla ett eller annet. Noen som vet hvorfor?

Ikke at jeg kommer til å bruke denne fjøla til å ringe med, men syns likevel det er litt merkelig?

Jeg har vanlig tvillingsim og det fungerer helt greit

Endret av melvis
Lenke til kommentar

Må si etter jellybean-oppdateringen begynner jeg faktisk å bli fornøyd med dette produktet! Men ser ut til at flere funksjoner er utilgjengelige til jeg får 3g. Jeg får for eksempel ikke burkt samsung app. Noen som vet om jeg kan laste ned watch-on derfra og leie filmer?

Lenke til kommentar

Må si etter jellybean-oppdateringen begynner jeg faktisk å bli fornøyd med dette produktet! Men ser ut til at flere funksjoner er utilgjengelige til jeg får 3g. Jeg får for eksempel ikke burkt samsung app. Noen som vet om jeg kan laste ned watch-on derfra og leie filmer?

Er skikkelig nybegynner på Samsung Note nettbrett,har modell N8010 og jellybean 4.0.4 versj......hvordan oppdaterer jeg?

Samsung App virket ikke hos meg heller men fikk et tips om hvordan jeg skulle fikse det og det funket.....skal se om jeg finner linken.

Endret av Blu-Boss
Lenke til kommentar

edit:

Da fikk jeg oppdatert til siste FW jellybean versjon.

Er nå fornøyd med nettbrettet.....eneste jeg ikke liker er at det tar veldig lang tid å lade opp nettbrettet.

Mye lengre tid enn ipad2 som broderen har.

Hei hvordan fikk du oppgradert til jellybean jeg har ikke mulighet verken via Kies eller brettet sin egen oppdatering?

Lenke til kommentar

Hei hvordan fikk du oppgradert til jellybean jeg har ikke mulighet verken via Kies eller brettet sin egen oppdatering?

Jeg koblet til kies og det var først der jeg ble tilbydt og oppdatere. Batteriet må være 100% fult, dog.

Og ja, jeg syms også ladetiden er helt for jævlig lang.

Lenke til kommentar

Innstillinger/om enheten/programvareoppdatering.....sånn jeg oppdaterte min NOTE til siste jellybean.....har koblet nettbrett via wifi.....oppdateringen var på noe over 500mb.

Bordplate :

Tok ca 3 timer første gang jeg ladet opp.....tror siste gang tok i hvert fall 6 timer :(

Funnet noen god link med tips om innstillinger for å spare batteri mest mulig?

Endret av Blu-Boss
Lenke til kommentar

Innstillinger/om enheten/programvareoppdatering.....sånn jeg oppdaterte min NOTE til siste jellybean.....har koblet nettbrett via wifi.....oppdateringen var på noe over 500mb.

Bordplate :

Tok ca 3 timer første gang jeg ladet opp.....tror siste gang tok i hvert fall 6 timer :(

Funnet noen god link med tips om innstillinger for å spare batteri mest mulig?

Du kan jo prøve å aktivere den strømsparing-funksjonen fra fanemenyen? Ellers er det jo en diger skjerm å drive så du kan evt nedjustere lysstyrken. Jeg merker ikke så stor forskjell fra full guffe til ca halv styrke :-)

Lenke til kommentar

Er Jellybean tilgjengelig via Kies til Tab2 10.1 (wifi uten 3g)?

Altså har noen oppgradert via Kies, eller brukt alternativ måte?

Ser ut til at Samsung i Skandinavia er veldig trege med oppdateringer i vår region.

Wifi uten 3G bør da ikke kreve store endringer lokalt her i programvaren, slik det er med telefoner m.m. i forhold til operatører m.m.

Det er ingen oppdatering via OTA på min tab2 10.1 (oppdatere via oppgradingsmeny).

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Du kan jo prøve å aktivere den strømsparing-funksjonen fra fanemenyen? Ellers er det jo en diger skjerm å drive så du kan evt nedjustere lysstyrken. Jeg merker ikke så stor forskjell fra full guffe til ca halv styrke :-)

Har aktivert den + lysstyrke.....men kan jo være andre ting som trekker unødvendig strøm for eksempel når brettet er i standby.

Lenke til kommentar

Er Jellybean tilgjengelig via Kies til Tab2 10.1 (wifi uten 3g)?

Altså har noen oppgradert via Kies, eller brukt alternativ måte?

Ser ut til at Samsung i Skandinavia er veldig trege med oppdateringer i vår region.

Wifi uten 3G bør da ikke kreve store endringer lokalt her i programvaren, slik det er med telefoner m.m. i forhold til operatører m.m.

Det er ingen oppdatering via OTA på min tab2 10.1 (oppdatere via oppgradingsmeny).

Samme her. Blir forbanna. At det skal gå an å være så treige. Har ikke lyst til å legge inn uoriginal rom heller. Har GT-P5110.

I følge denne sida er 4.0 nyeste.

Lenke til kommentar

Jeg sendte mail til Samsung:

"Jeg får ikke oppdatert Tab2 10.1 til Android 4.1.2. Jeg finner ikke oppdateringen via Kies eller OTA. Jeg ser at Android 4.1.2 er lansert i andre land til samme enhet. Hvor blir oppdateringen av her i Norge/Skandinavia? Hvor kan jeg finne oppdateringen som Samsung har lansert, når den ikke komer via Kies eller OTA?

Det er referert til at 4.1.2 er OTA og på Kies i følge flere engelske nettsider.

Blir Skandinavia nedprioritert av Samsung?"

Svaret kom raskt fra Samsung:

"Det er ikke slikt at skandinavia blir nedprioritert, men det er slik at forskjellige områder trenger forskjellige updates for å at den skal fungere.

Dette er grunnen til at det kan komme senere til norden den andre steder.

Desverre er det ingen klar dato for 4,1,2 for Norden ennå, vi må sjekke at updaten fungerer på norden produkter og gjöre forandring vis det skulle komme opp problemer"

Jeg kan forstå at 3G utgaven trenger tilpassinger til operatører m.m. Men den rene Wifi utgaven bør da vel ikke kreve så mye tilpasning??

Jeg ser at flere pålitelige nettsider viser til at Samsung vil oppdatere tab 2 til 4.2.2 innen utgangen av september. Det vil også være siste oppdatering.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...