Gå til innhold

Samsung Galaxy Tab 2


Gjest Slettet-jDflNq

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Tab 10-2 til 2300,- Det er vell et godt kjøp? Vil ha et 10" android, så det er vell det beste man får til sirka 2-2500kr?

Er det enkelt å koble til USB enhet?

Og hva er forskjellen på NOTE og TAB?

 

Edit: Shit au.. Bestilte det. Sikkert bra nok til surfing, musikk, face og netflix.

Endret av MrLuni
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Hei!

Har akkurat kjøpt en Galaxy Tab 2 10.1" (5110) med tanke på å ha den i baksetet til lillejenta når vi skal på bilferie (film/tv-serier). Det ble jo dyrere å investere i en slik Nextbase 10.1" ren DvD spiller... :-)

 

Det jeg imidlertid lurer på er;

  1. Hvordan kan man (om det i det hele tatt går???) overføre ren DvD film til denne?
  2. Kan man så spille av som "vanlig DvD"? (fins det f.eks en DvD app?)
  3. Hvilken app/spiller anbefales for avi/mkv (BS player, eller VLC?)
  4. Hvordan får dere oppdatert til siste Androidversjon? Min kom med 4.0.4.....
     
    Takker for all hjelp dere evt kan gi! :-)

Lenke til kommentar

Hei!

Har akkurat kjøpt en Galaxy Tab 2 10.1" (5110) med tanke på å ha den i baksetet til lillejenta når vi skal på bilferie (film/tv-serier). Det ble jo dyrere å investere i en slik Nextbase 10.1" ren DvD spiller... :-)

 

Det jeg imidlertid lurer på er;

  1. Hvordan kan man (om det i det hele tatt går???) overføre ren DvD film til denne?
  2. Kan man så spille av som "vanlig DvD"? (fins det f.eks en DvD app?)
  3. Hvilken app/spiller anbefales for avi/mkv (BS player, eller VLC?)
  4. Hvordan får dere oppdatert til siste Androidversjon? Min kom med 4.0.4.....
     
    Takker for all hjelp dere evt kan gi! :-)

 

1: Nye filmer kommer gjerne med en digital kopi. Gå til angitt nettsted, inn med kode og last ned i riktig format. Eller du kan rippe filmen over på PC og så legge den over på nettbrettet. En tungvint løsning må jo være å kjøpe en ekstern diskstasjon og koble den til nettbrettet. Fordelen med dette er jo at du slipper å legge over filmer på nytt når du kjøper ny.

 

2: Regner med den medfølgende Videoavspiller er mer enn bra nok, og jeg bruker ingen annen app selv. Men noen populære er jo MX Player, MoboPlayer, BSPlayer, RockPlayer Lite og Mobo Video Player. VPlayer Video Player ser jeg imidlertid skal være VELDIG god, uten at jeg går god for det.

 

3: Tror de fleste populære appene spiller "vanlig DvD" og avi/mkv uten problem.

 

4: Gå til Innstillinger, bla helt ned og trykk Om enhet, og Oppdater programvare (eller noe lignende). Du får beskjed om du ikke har den nyeste programvaren, men tror 4.0.4 er den siste offisielle, uten at jeg husker det i hodet. Det kan jeg få bekreftet dette senere, eller noen andre kan bekrefte det :-)

Lenke til kommentar

Hei!

Har akkurat kjøpt en Galaxy Tab 2 10.1" (5110) med tanke på å ha den i baksetet til lillejenta når vi skal på bilferie (film/tv-serier). Det ble jo dyrere å investere i en slik Nextbase 10.1" ren DvD spiller... :-)

 

Det jeg imidlertid lurer på er;

  1. Hvordan kan man (om det i det hele tatt går???) overføre ren DvD film til denne?
  2. Kan man så spille av som "vanlig DvD"? (fins det f.eks en DvD app?)
  3. Hvilken app/spiller anbefales for avi/mkv (BS player, eller VLC?)
  4. Hvordan får dere oppdatert til siste Androidversjon? Min kom med 4.0.4.....
     
    Takker for all hjelp dere evt kan gi! :-)

 

1) Bruke HandBrake: http://handbrake.fr/ Da kan du konvertere alle formater, velge undertekster språk osv. Gratis er det og.

2) For barn er det gjerne kjekt å få en oversikt over hvilke filmer en kan velge mellom. xbmc henter ned cover osv til filmene du har, men er avansert i bruk. Ett annet alternativ er Mizuu som er ekstremt enkelt i bruk.https://play.google.com/store/apps/details?id=com.miz.mizuu&feature=search_result#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNvbS5taXoubWl6dXUiXQ..

 

Merk at dette ikke er en avspiller, men en måte å få oversikt over filmene.

3)MX Player er jeg veldig fornøyd med. https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mxtech.videoplayer.ad&feature=search_result#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNvbS5teHRlY2gudmlkZW9wbGF5ZXIuYWQiXQ..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...