Gå til innhold

Samsung Galaxy Tab 2


Gjest Slettet-jDflNq

Anbefalte innlegg

Oki, takk! Da ble den plutselig litt mer aktuell likevel. Må ha vært sløv å sett feil eller sjekket en dårlig kilde da jeg kom over at den skulle ha Tegra2. Skjønt, synes fortsatt det har en ganske høy pris til å inneholde fjorårets hardware. Men da skal jeg ihvertfall vurdere å beholde den, fremfor å bytte. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som vet om en bra side for tilbehør for Tab 2 7"?

Jeg kjøpte dette til min Tab 2, alt var helt ok. Kvaliteten var ikke det beste på de ulike produktene, men det var brukbart.

 

Tenker meg en bag selv til å ha nettbrettet i. Bør jeg fikse via ebay? 5-10 dollar, men koster vel litt for frakt. Evt. vet du om de har noe billig i Norge? Blir nærmere 300 kr via komplett.no

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er også meget fornøyd med min. Har satt inn et 64 gb kort så nå er det mye plass. Helt grei å se film på under flyreiser. Passe størrelse å ha i veska.

 

Helt grei det, selv liker jeg å ta med en liten ekstern hd på 500 gb som er fylt til randen med filmer. Litt over 100 g og på størrelse med en lommebok.

Endret av 1814_
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hvordan er det mulig?

... å like Samsung???? Beklager, det er mulig jeg er dum, men jeg trodde ikke det. Jeg har nylig tatt en mastergrad på medisinsk fakultet og har alltid vært svært oppegående når det gjelder data, pc og i det hele tatt. Og jeg har forsøkt å like Samsung produkter ved å kjøpe mobil, TV, BlueRay-spiller, lydplanke, PC-skjerm og tilslutt nettbrett. Ok, skjermene er fine, men alt det andre suger, og det suger så jævlig at jeg fatter ikke hvordan de har klart å oppnå en slik status/salgsvolum som de faktisk har. La meg bare beskrive de siste måneders frustrasjon, dvs jeg utelater den mest idiotiske mobiltelefonen jeg noengang har vært borti; Samsung Wave. Jeg lot meg forlede til å kjøpe nettbrettet Galaxy Tab 10.2.1, bl.a. fordi jeg trodde den skulle kunne kommunisere med min (relativt) nyinnkjøpte TV, en 40 tommer 7000 serie fra 2010. Så her kommer historien:

 

Etter å ha holdt på med dette en stund så har jeg lastet ned og installert og kjørt og testet følgende programmer/apper:

 

Samsung KIES

Samsung AllShare

Samsung Smartshare

Samsung Swipe-It

Samsung Remote

Samsung DNLA (eller noe sånt)

Jeg tror faktisk det er noe noen som jeg ikke husker her

 

Det eneste av disse som virker sånn nogenlunde greit er Samsung Remote, den eneste jeg absolutt ikke trenger. Alle utgir seg for å være smarte apper, ingen virker på mitt system... please gi meg nøkkelen til dette universet, eller så har jeg ikke noe annet valg enn å gå over til Apple...

 

 

Tror TVen er for gammel. Smart TV systemet til Samsung ble oppdatert for 2011 modellene. Det meste av det jeg har prøvd virker sammen med UE46ES8005 (2012). Jeg har første generasjons GT 10.1. Bruker eks Smart View som både er fjernkontroll og streaming app. Tar med meg gaben rundt i leiligheten og ser på TV på den.

 

TVen min har mulighet til å opppgradere både HW og SW for smart TV delen, så TVen min blir ikke utdatert om Samsung går over til Android basert smart TV.

 

Hvordan er det mulig?

... å like Samsung???? Beklager, det er mulig jeg er dum, men jeg trodde ikke det. Jeg har nylig tatt en mastergrad på medisinsk fakultet og har alltid vært svært oppegående når det gjelder data, pc og i det hele tatt. Og jeg har forsøkt å like Samsung produkter ved å kjøpe mobil, TV, BlueRay-spiller, lydplanke, PC-skjerm og tilslutt nettbrett. Ok, skjermene er fine, men alt det andre suger, og det suger så jævlig at jeg fatter ikke hvordan de har klart å oppnå en slik status/salgsvolum som de faktisk har. La meg bare beskrive de siste måneders frustrasjon, dvs jeg utelater den mest idiotiske mobiltelefonen jeg noengang har vært borti; Samsung Wave. Jeg lot meg forlede til å kjøpe nettbrettet Galaxy Tab 10.2.1, bl.a. fordi jeg trodde den skulle kunne kommunisere med min (relativt) nyinnkjøpte TV, en 40 tommer 7000 serie fra 2010. Så her kommer historien:

 

Etter å ha holdt på med dette en stund så har jeg lastet ned og installert og kjørt og testet følgende programmer/apper:

 

Samsung KIES

Samsung AllShare

Samsung Smartshare

Samsung Swipe-It

Samsung Remote

Samsung DNLA (eller noe sånt)

Jeg tror faktisk det er noe noen som jeg ikke husker her

 

Det eneste av disse som virker sånn nogenlunde greit er Samsung Remote, den eneste jeg absolutt ikke trenger. Alle utgir seg for å være smarte apper, ingen virker på mitt system... please gi meg nøkkelen til dette universet, eller så har jeg ikke noe annet valg enn å gå over til Apple...

 

 

Tror TVen er for gammel. Smart TV systemet til Samsung ble oppdatert for 2011 modellene. Det meste av det jeg har prøvd virker sammen med UE46ES8005 (2012). Jeg har første generasjons GT 10.1. Bruker eks Smart View som både er fjernkontroll og streaming app. Tar med meg taben rundt i leiligheten og ser på TV på den.

 

TVen min har mulighet til å opppgradere både HW og SW for smart TV delen, så TVen min blir ikke utdatert om Samsung går over til Android basert smart TV.

Lenke til kommentar

5113 er ikke tilgjengelig i Norge ifølge Samsung sine sider, og jeg finner den heller ikke i prisindeksene (prisguiden og prisjakt), ei heller manuelt i større nettbutikker.

 

Det jeg gjerne skulle visst, var hvilken Tab 2 10.1" han har, hvilken TV han har, og om han prøver å kontrollere TVen med IR eller WiFi.

 

De nye TVene i 7 og 8 seriene bruker både Bluetooth og IR for fjernkontroll.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...