Telefonsvarer Skrevet 10. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 10. oktober 2012 Jeg har nesten bestemt meg for å beholde 1x 560Ti (og bruke en DVI på HK for den tredje skjermen), frem til 7xx serien kommer. Kan nok spare opp 6-7k til skjermkort, men så mye høyere enn det jeg er ikke interessert i å gå. Så kan nok ikke høyere enn 770, om jeg skal ha to av dem. Vet noen ca hvilken pris disse vil ligge på? Og 760/780? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 10. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 10. oktober 2012 Hvis prisstigningene fortsetter ser vi 3500-4000 kr per 770, men det er umulig å forutsi hvilke produktnavn som kommer for øyeblikket (utenom 780 altså.) Uansett vil jeg påstå det er rimelig meningsløst å sikte på et spesifikt kort, sett av penger og kjøp det kortet som passer din økonomi og forventninger, ikke se på et spesifikt kort. For alt vi vet kommer Nvidia til å være 3 måneder senere ute enn AMD, og med 20% høyere pris for samme ytelse. Om du planlegger SLI av et toppkort i 700-serien til Nvidia lurer jeg litt på hva du tenker å gjøre, du må ha en ekstrem oppløsning planlagt. Lenke til kommentar
Telefonsvarer Skrevet 10. oktober 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. oktober 2012 Hadde planer om 3x24". Så 5760x1080. Vet ikke hvor nødvendig å spille over 3 skjermer er, da jeg klarer meg fint med en til det, men om jeg først har 3, hadde det vært gøy med muligheten. Mest keen på Nvidia, da jeg kjenner flere med AMD kort, som har hatt problemer med stutter med cf. Og har god erfaring med nvidia, hører bare negativt med AMD, og har sett flere som har problemer med cf til det. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 10. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 10. oktober 2012 Hadde planer om 3x24". Så 5760x1080. Vet ikke hvor nødvendig å spille over 3 skjermer er, da jeg klarer meg fint med en til det, men om jeg først har 3, hadde det vært gøy med muligheten. Mest keen på Nvidia, da jeg kjenner flere med AMD kort, som har hatt problemer med stutter med cf. Og har god erfaring med nvidia, hører bare negativt med AMD, og har sett flere som har problemer med cf til det. Microstutter vil alltid eksistere så lenge Nvidia og AMD bruker Alternate Frame Rendering, sist jeg testet 670 SLI var ting like uspillbart på 50 fps som det er med mine 7970 i CFX. Det er selvfølgelig mulig at det er mulig å tweake mer med Nvidia-oppsettet, men det er på ingen måte slik at noen av sidene har en effektiv løsning. Noe av det mest overraskende jeg har opplevd denne uka var å oppdage at laptopen min med Nvidia-kort gir merkbart dårligere kontraster enn min stasjonære med AMD-kort på samme skjerm. Lenke til kommentar
cannibalguppy Skrevet 10. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 10. oktober 2012 (endret) arni du liker kilder, les kildene dine om microstutter på sli nå. 600 serien er den mest stabile serien til dags dato på sli og dette gjelder microstutter og stabilitet. skalering er jeg ikke sikker på men alt annet er ekstremt bra på det. på den oppløsningen er nok et gtx 770 oppsett bra siden 670 er veeeeldig bra på det. på 600 serien kan jeg si med egen erfaring at det kun har vært et par titler som har kranglet(shogun 2 er den eneste store titelen her, teller ikke med skyrim da dette spillet er et problem for alle men mest med 120hz skjermer ) microstutter har jeg til dags dato ikke opplevd da ingen spill går under 60 fps bortsett fra metro 2033.. og fra tester så skal 2 670 kort holde lenge for 3 skjermer også. Endret 10. oktober 2012 av cannibalguppy Lenke til kommentar
Telefonsvarer Skrevet 10. oktober 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. oktober 2012 Da kan jeg se på 2x670 når tiden kommer. Vil ha 3 skjermer først, tar det mot slutten av året, om jeg klarer å vente til da. Lenke til kommentar
cannibalguppy Skrevet 10. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 10. oktober 2012 høres bra ut. eller vent på 770 gtx blir nok samme prisen tenker jeg. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 10. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 10. oktober 2012 (endret) arni du liker kilder, les kildene dine om microstutter på sli nå. 600 serien er den mest stabile serien til dags dato på sli og dette gjelder microstutter og stabilitet. skalering er jeg ikke sikker på men alt annet er ekstremt bra på det. på den oppløsningen er nok et gtx 770 oppsett bra siden 670 er veeeeldig bra på det. på 600 serien kan jeg si med egen erfaring at det kun har vært et par titler som har kranglet(shogun 2 er den eneste store titelen her, teller ikke med skyrim da dette spillet er et problem for alle men mest med 120hz skjermer ) microstutter har jeg til dags dato ikke opplevd da ingen spill går under 60 fps bortsett fra metro 2033.. og fra tester så skal 2 670 kort holde lenge for 3 skjermer også. Skaleringsmessig er AMD bedre, og når det kommer til microstutter, så var ikke 670 SLI noe bedre enn 7970 CFX for meg. Faktisk synes jeg 7970 CFX kjørte glattere, dog testet jeg kun BF3 Multiplayer, Deus EX HR og litt benchmarks som Heaven og 3Dmark. Endret 10. oktober 2012 av FiveInline Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 10. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 10. oktober 2012 arni du liker kilder, les kildene dine om microstutter på sli nå. 600 serien er den mest stabile serien til dags dato på sli og dette gjelder microstutter og stabilitet. skalering er jeg ikke sikker på men alt annet er ekstremt bra på det. på den oppløsningen er nok et gtx 770 oppsett bra siden 670 er veeeeldig bra på det. Greia her er at min opplevelse tilsier noe annet enn kildene på nettet, med tanke på at alle kildene referer til frametimes på drivernivå og ikke hvor langt mellomrom det er mellom hvert bilde som sendes til skjermen er det ingenting som kræsjer med kildene heller. på 600 serien kan jeg si med egen erfaring at det kun har vært et par titler som har kranglet(shogun 2 er den eneste store titelen her, teller ikke med skyrim da dette spillet er et problem for alle men mest med 120hz skjermer ) microstutter har jeg til dags dato ikke opplevd da ingen spill går under 60 fps bortsett fra metro 2033.. og fra tester så skal 2 670 kort holde lenge for 3 skjermer også. At du aldri har klart å få under 60 fps i annet enn Metro 2033 syns jeg er merkelig, men så er kanskje ikke du like glad i SuperSampling AA som jeg er. Lenke til kommentar
cannibalguppy Skrevet 10. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 10. oktober 2012 arni du liker kilder, les kildene dine om microstutter på sli nå. 600 serien er den mest stabile serien til dags dato på sli og dette gjelder microstutter og stabilitet. skalering er jeg ikke sikker på men alt annet er ekstremt bra på det. på den oppløsningen er nok et gtx 770 oppsett bra siden 670 er veeeeldig bra på det. Greia her er at min opplevelse tilsier noe annet enn kildene på nettet, med tanke på at alle kildene referer til frametimes på drivernivå og ikke hvor langt mellomrom det er mellom hvert bilde som sendes til skjermen er det ingenting som kræsjer med kildene heller. på 600 serien kan jeg si med egen erfaring at det kun har vært et par titler som har kranglet(shogun 2 er den eneste store titelen her, teller ikke med skyrim da dette spillet er et problem for alle men mest med 120hz skjermer ) microstutter har jeg til dags dato ikke opplevd da ingen spill går under 60 fps bortsett fra metro 2033.. og fra tester så skal 2 670 kort holde lenge for 3 skjermer også. At du aldri har klart å få under 60 fps i annet enn Metro 2033 syns jeg er merkelig, men så er kanskje ikke du like glad i SuperSampling AA som jeg er. nevn et annet spill enn metro 2033 som er krevende ved 1080p for 2 680 vannkjølt og overklokket? nevn ett.. crysis 2 gir 65 frames min. det er det laveste. bf3 får 79-85frames min. husk at ALT ER MAX FULL SUPERSAMPLING. slutt å vås og prøv et sånbt oppsett selv. Lenke til kommentar
Telefonsvarer Skrevet 10. oktober 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. oktober 2012 Arma 2 med alt på fullt, inkl view range. 1 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 10. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 10. oktober 2012 Arma 2 med alt på fullt, inkl view range. For ikke å nevne at 4x SSAA slakter det meste av grafikkort, men jeg er noe usikker på om Nvidia kan aktivere SSAA i driverne sine. Har i det minste ikke klart å få det til enda. @Cannibalguppy: Du må bruke Nvidia Inspector for å aktivere SSAA i spill med Geforce-kort ser det ut til: http://www.overclock.net/t/1250100/nvidia-sparse-grid-supersampling/0_30 Lenke til kommentar
cannibalguppy Skrevet 10. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 10. oktober 2012 og hvilke spill bruker dette uten å overstyre med externe drivere? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 10. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 10. oktober 2012 og hvilke spill bruker dette uten å overstyre med externe drivere? Sniper Elite V2 Sleeping Dogs Lenke til kommentar
cannibalguppy Skrevet 10. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 10. oktober 2012 sleeping dogs får jeg 60 frames vært nede i 50 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 10. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 10. oktober 2012 sleeping dogs får jeg 60 frames vært nede i 50 Med max AA? Lenke til kommentar
cannibalguppy Skrevet 10. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 10. oktober 2012 sleeping dogs får jeg 60 frames vært nede i 50 Med max AA? med extreme fxaa som det står. alt er på max. går fint. ikke like bra i 3d vel og merke men til 2d er det nede i 45 frames med masse greier som sprenger osv men ellers over 60. syns det er ganske spillbart på kort som ikke skal klare det... klart det fungerer nok best på amd da amd er bedre med max aa og i et amd optimalisert spill. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå