Mr. Smartphone Skrevet 5. november 2012 Del Skrevet 5. november 2012 Litt raskere enn HTC One X.Revolusjonerende, terningkast 6Amobil.noVerste er jo at tabloidavisene kjøper og trykker mølet dere kaller anmeldelser. ikke vær så sur da. Hvis htc one x fikk en 6'er så er det vel bare realistisk at en mobil som er bedre til ca. samme pris også får en 6'er 1 Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 5. november 2012 Del Skrevet 5. november 2012 Ny dag, nok en androidtelefon snork Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 5. november 2012 Del Skrevet 5. november 2012 Ja valgmuligheter er noe dritt... 2 Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 5. november 2012 Del Skrevet 5. november 2012 Liker for øvrig at denne har fått en skikkelig DAC. Har ikke sett på detaljerte tekniske specs på dacen enda (annet enn at den har 2,5V linjeutgang), men de går i alle fall S3 og S2 i strupen. S2 og S3 har en god DAC. Jeg har hatt både One X og har p.d.d. S3. Jeg har sammenlignet dem side om side, og det er meget stor kvalitetsforskjell på lyden på de to telefonene. One X har begredelig lyd sammelignet med S3. Jeg er fortsatt skuffet over manglende minnekortstøtte. HTC har derimot fått såpass mye pepper for dette, at jeg har en mistanke om at neste generasjons flaggskip (altså, når de blir ferdige med One X chassiet) vil ha minnekortstøtte nok en gang. Jeg bruker telefonen min som musikkmedium i bilen, og da er jeg avhengig av å synce mye offline playlist i "extreme" quality. Da var 32GB begredelig, spes hvis du skulle ha et par rombackups liggende i tillegg. 64GB derimot, går. Jeg bruker totalt ca. 37GB på min S3 pdd, men har vært oppe i mere. Hadde jeg skulle kjøpt telefon i dag, hadde det blitt denne. Men jeg må nok desverre (!) holde ut med S3 en stund til. Lenke til kommentar
Lunalotic Skrevet 6. november 2012 Del Skrevet 6. november 2012 (endret) Bruker HTC One X+ med UE TripleFi 10, det er ikke mye forskjell i lydkvaliteten med One X+ hvis jeg sammenligner med Cowon D3 (som kanskje er det beste jeg har hørt i portabelt format). Endret 6. november 2012 av Lunalotic Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 6. november 2012 Del Skrevet 6. november 2012 ^ Hvor kjøpte du telefonen? 1 Lenke til kommentar
Suburbian Hero Skrevet 6. november 2012 Del Skrevet 6. november 2012 ^ Hvor kjøpte du telefonen? Clove i UK . Orket ikke vente mer på norsk release. Lenke til kommentar
nipsen Skrevet 18. desember 2012 Del Skrevet 18. desember 2012 Aldeles ikke. Jeg vil mye heller ha et ikke-utskiftbart batteri med vesentlig høyere kapasitet enn ett utskiftbatteri med mindre kapasitet som i tillegg reduserer kvaliteten på casingen, siden du må legge inn en avtagbar luke.Så... innebygde batterier har høyere kapasitet? Selvsagt ikke.. Og som andre nevnte har et li-ion batteri brått halve kapasiteten etter et års tid. Med andre ord er det et stort minus i utgangspunktet at telefonen ikke har et syntetbatteri - da må du kjøpe nye batterier hvis du ikke kjøper en ny telefon. Men når det ikke er mulig å bytte batteriet, så vet du på forhånd at den telefonen ikke kan brukes lenger enn ett, ett og et halvt års tid. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 18. desember 2012 Del Skrevet 18. desember 2012 Jeg har aldri i mitt liv sett det nødvendig å måtte bytte ut batteriet mitt på en mobiltelefon. Kanskje det bare er jeg som har vert heldig da. 2 Lenke til kommentar
Newton Skrevet 19. desember 2012 Del Skrevet 19. desember 2012 Selvsagt ikke.. Og som andre nevnte har et li-ion batteri brått halve kapasiteten etter et års tid. Med andre ord er det et stort minus i utgangspunktet at telefonen ikke har et syntetbatteri - da må du kjøpe nye batterier hvis du ikke kjøper en ny telefon. Men når det ikke er mulig å bytte batteriet, så vet du på forhånd at den telefonen ikke kan brukes lenger enn ett, ett og et halvt års tid. Mulig det er din erfaring. Min iPhone fra 2007 har derimot fortsatt tilnærmet samme batterikapasitet som da den var ny. Med 5 år gammelt, originalt, ikke-utskiftbart batteri klarer den seg minst en uke uten lading, med lite bruk. Dessuten, sitter her med en MacBook Pro, der batteriet holder 98% av opprinnelig kapasitet etter snart 2 års bruk og godt over 200 fulle ladesykluser. Kanskje noen produsenter klarer dette med batteriets varighet over tid bedre enn andre... Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 19. desember 2012 Del Skrevet 19. desember 2012 Her står det litt om batteriet i iPhone: A properly maintained iPhone battery is designed to retain up to 80% of its original capacity at 400 full charge and discharge cycles. http://www.apple.com/batteries/iphone.html Det er 400 komplette ladesykluser som igjen tilsvarer flere tusen klattladinger. Det er mange år med nogenlunde normal bruk Lenke til kommentar
nipsen Skrevet 20. desember 2012 Del Skrevet 20. desember 2012 Mulig det er din erfaring. Min iPhone fra 2007 har derimot fortsatt tilnærmet samme batterikapasitet som da den var ny. Med 5 år gammelt, originalt, ikke-utskiftbart batteri klarer den seg minst en uke uten lading, med lite bruk. Dessuten, sitter her med en MacBook Pro, der batteriet holder 98% av opprinnelig kapasitet etter snart 2 års bruk og godt over 200 fulle ladesykluser. Kanskje noen produsenter klarer dette med batteriets varighet over tid bedre enn andre... Det er fordi Apple i det minste bruker lithium-polymer batterier i (de aller fleste) modellene sine. Som jeg sa. Hvis du har et ikke-utbyttbart batteri, som i tillegg er et lithium ion batteri (et batteri med organisk elektrolytt) - så varer det et år før ytelsen faller ned til det halve. Dette vet HTC, og det vet også Hardware.no redaksjonen, hvis de tenker seg om litt. Lenke til kommentar
Thetechguy Skrevet 26. desember 2012 Del Skrevet 26. desember 2012 Hvorfor fikk ikke denne minus for Ikke utskiftbart batteri?Det er jo et åpenbart minus, er det ikke? Det sto i hvertfall på anmeldelsen av HTC One X. Tror ikke dette ville gjort så stor forskjell uansett. Lenke til kommentar
Lunalotic Skrevet 26. desember 2012 Del Skrevet 26. desember 2012 (endret) Det er fordi Apple i det minste bruker lithium-polymer batterier i (de aller fleste) modellene sine. Som jeg sa. Hvis du har et ikke-utbyttbart batteri, som i tillegg er et lithium ion batteri (et batteri med organisk elektrolytt) - så varer det et år før ytelsen faller ned til det halve. Dette vet HTC, og det vet også Hardware.no redaksjonen, hvis de tenker seg om litt. HTC bruker da også li-poly batterier. Dette gjelder både htc one x og x+. Endret 26. desember 2012 av Lunalotic Lenke til kommentar
nipsen Skrevet 26. desember 2012 Del Skrevet 26. desember 2012 http://www.gsmarena.com/htc_one_x+-4976.php ? Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 27. desember 2012 Del Skrevet 27. desember 2012 http://www.gsmarena....one_x+-4976.php ? Hvorfor ikke bare sjekke nettsiden til produsenten i stedenfor en tredjepart som i dette tilfellet tar feil? På nettsidene til HTC står det klart og tydelig Innebygd og oppladbart Li-polymer-batteri. Lenke til kommentar
nipsen Skrevet 6. januar 2013 Del Skrevet 6. januar 2013 Hm. Det var vel, det da Da kunne det f.eks gått an å skrive i omtalen at: "ikke utbyttbart batteri, men vil ikke bli et problem/nå mindre enn 70% kapasitet før det fjerde året med aktiv bruk", etc. Lenke til kommentar
Fylliksen Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 Jeg leste et sted at man kan stille mobilen til å ikke sjekke nye mld og varsler etc på FB o.l. når skjermen er skrudd av, men klarer ikke å finne ut hvor jeg stiller på det på HTC One X+. Er det noen her som vet hvor man gjør det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg