Gjest Slettet+512 Skrevet 9. oktober 2012 Del Skrevet 9. oktober 2012 Hei, jeg trenger litt hjelp med batch ftp script! Det jeg har til nå! @echo on set fra=D:/Dropbox/hjelpeenmed/logs/%date:~-4%_%date:~3,2%_%date:~0,2% set til=/public_html/hjelp/logs/%date:~-4%_%date:~3,2%_%date:~0,2% for /f "tokens=*" %%a in ('dir /b /od "%fra%" 2^>nul') do set newest=%%a >rel.txt ( echo OPEN server echo brukernavn echo Passord echo lcd %fra% echo cd %til% echo binary echo MPUT *%newest%* echo bye ) FTP -v -i -s:rel.txt pause Altså det jeg trenger hjelp til er at på serveren finnes ikke mappa %til% så jeg vil på en måte lage ei mappe på serveren som heter det. Altså feks 2012_10_10 ! Hvordan kan jeg gjøre dett? Trenger virkelig hjelp nå! Takk Lenke til kommentar
Hieronymus Skrevet 10. oktober 2012 Del Skrevet 10. oktober 2012 Takk ftp-kommandien for å lage en ny katalog er mkdir Lenke til kommentar
Gjest Slettet+512 Skrevet 10. oktober 2012 Del Skrevet 10. oktober 2012 ftp-kommandien for å lage en ny katalog er mkdir Men hvordan lager jeg en ny katalog på serveren ? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 10. oktober 2012 Del Skrevet 10. oktober 2012 ftp-kommandien for å lage en ny katalog er mkdir Men hvordan lager jeg en ny katalog på serveren ? mkdir... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+512 Skrevet 10. oktober 2012 Del Skrevet 10. oktober 2012 (endret) mkdir... Kan du vise et eksempel med den koden jeg hadde fra før, takk. Og kan du vise meg hva jeg skal gjøre hvis mappa finnes fra før av, da skal den ikke lages. Endret 10. oktober 2012 av Slettet+512 Lenke til kommentar
Hieronymus Skrevet 10. oktober 2012 Del Skrevet 10. oktober 2012 (endret) Hvis mappa finnes fra før av, så er det jo ingen katastrofe om man kjører mkdir. I verste fall får man en feilmelding som sier ifra. Men når det er sagt, så aner jeg jo ikke hvilken ftp-serverprogramvare som kjører på serveren. Når det gjelder plassering av kommandoen... Har du mekka scriptet selv, så vet du hvor kommandoen skal inn. Hvis ikke, hva er galt med å prøve og feile? Du får det nok til skal du se. Endret 10. oktober 2012 av Hieronymus Lenke til kommentar
Paull Skrevet 10. oktober 2012 Del Skrevet 10. oktober 2012 evt kan man gjøre noe ala dette i PowerShell (har ingen ftpserver å teste det mot atm, men..): $dateFormatted = (Get-Date).ToShortDateString().Replace(".", "_") $fileToUpload = dir (Join-Path "D:\Dropbox\hjelpeenmed\logs" $dateFormatted) | sort -Property LastWriteTime | select -last 1 $ftp = "ftp://username:[email protected]/public_html/hjelp/logs/$dateFormatted" $ftpReq = [system.Net.WebRequest]::Create($ftp) $ftpReq.Method = [system.Net.WebRequestMethods+Ftp]::MakeDirectory $ftpResp = $ftpReq.GetResponse() $webclient = New-Object System.Net.WebClient $uri = New-Object System.Uri($ftp + "/" + $fileToUpload.Name) $webclient.UploadFile($uri, $fileToUpload.FullName) Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 12. oktober 2012 Del Skrevet 12. oktober 2012 Dette synes jeg er kult med PowerShell: hvis du ikke har et program for å gjøre akkurat det du skal, så kan du fint skrive det selv bortimot utelukkende i PowerShell. Lenke til kommentar
Paull Skrevet 12. oktober 2012 Del Skrevet 12. oktober 2012 Enig, syns flere burde satse på PowerShell kontra batch, men det er kanskje bare smak og behag Lenke til kommentar
Gjest Slettet+512 Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 (endret) Jeg er gaske lost på PowerShell, så jeg fikk opp en error: Den var der i et hundre- dels sekund omtrent. Hva skal jeg gjøre ? Åja, jeg lagret det som noe.ps1 er det riktig, og jeg kjører windows 7 og må virke på windows vista? Takker for hjelpen! Endret 14. oktober 2012 av Slettet+512 Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 15. oktober 2012 Del Skrevet 15. oktober 2012 Jeg er gaske lost på PowerShell, så jeg fikk opp en error: Den var der i et hundre- dels sekund omtrent. Hva skal jeg gjøre ? Åja, jeg lagret det som noe.ps1 er det riktig, og jeg kjører windows 7 og må virke på windows vista? Takker for hjelpen! Irritasjonsmoment med PowerShell er at det ikke tillater eksterne script uten videre av sikkerhetsårsaker. Enkleste løsningen er å skru av dette, som står forklart hvordan du gjør. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+512 Skrevet 15. oktober 2012 Del Skrevet 15. oktober 2012 Ingen som kan hjelpe meg med batch skriptet? @echo on set fra=D:/Dropbox/hjelpeenmed/logs/%date:~-4%_%date:~3,2%_%date:~0,2% set til=/public_html/hjelp/logs/%date:~-4%_%date:~3,2%_%date:~0,2% for /f "tokens=*" %%a in ('dir /b /od "%fra%" 2^>nul') do set newest=%%a >rel.txt ( echo OPEN server echo brukernavn echo Passord echo lcd %fra% echo cd %til% echo binary echo MPUT *%newest%* echo bye ) FTP -v -i -s:rel.txt pause Hvis noen lurte så er det en webserver fra host1.no. Det jeg vil er å lage en ny katalog på serveren via dette skriptet, den nye katalogen vil bli lagt til i /public_html/logger/logs/ eksempel /public_html/logger/logs/2012_10_16. Takker virkelig hvis noen kan lage dette for meg! Lenke til kommentar
Hieronymus Skrevet 18. oktober 2012 Del Skrevet 18. oktober 2012 Hvorfor skal vi lage det for deg? Kan du ikke bare fortelle oss hvor du står fast, så skal vi vel klare å dytte deg i riktig retning. Lenke til kommentar
quantum Skrevet 18. oktober 2012 Del Skrevet 18. oktober 2012 du har jo alt fått vite at du kan bruke mkdir-kommandoen. hvorfor ikke prøve den? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå