Gå til innhold

Opperatørlås Tele2 iPhone 4s


Anbefalte innlegg

Hei!

Kjøpte meg en iPhone 4S i november 2011.

Det vil si at bindingstiden min løper ut om en måned ish.

 

Korttenkt som jeg var bestilte jeg meg et simkort med en abonoment u/bindingstid fra OneCall.no og tenkte ikke noe over at iPhonen faktisk er operatørlåst, nr. mitt ble idag portert over til OneCall, men iPhonen er fortsatt låst frem til jeg mottar siste regningen fra Tele2.

 

Eller finnes det noen annen måte å få låst opp telefonen på?

Slik at jeg faktisk kan bruke iPhonen min nå på mitt OneCall abonoment?

Noen som har noen triks de vet fungerer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg finner mye forskjellig informasjon, men det ser ut til at Tele2 ikke låser opp telefoner selv om bindingen blir beholdt, slik deres konkurrenter gjør.

 

Når det er sagt kan det være verdt å ringe kundeservice på 02000 og spørre, for som sagt finner jeg mye ulikt. Noen sier du får låst den opp, andre sier du kan bare glemme det. Jeg vil tro du får låst den opp helt sikkert når regningen for november er betalt.

Lenke til kommentar

Vanligvis låses telefonene opp gratis om de er kjøpt med binding. Om Tele2 har en annen praksis her er det nytt for meg.

 

Om du er på jakt etter en alternativ løsning finnes det jo tynne ark du kan legge over SIM-kortet, så telefonen ikke klarer å lese hvilken operatør SIM-kortet er fra, og dermed kan brukes med SIM-kort fra hvem som helst.

Lenke til kommentar

Hei dere,

 

 

Det stemmer at vi har noen spesifikke kriterier rundt opplåsning av iPhone. Første faktura med nedbetaling av telefonen må være betalt, samt at det ikke kan være noen utestående fakturaer til forfall.

Send oss gjerne nummeret telefonen var kjøpt med, samt IMEI-koden dens, via e-post til [email protected] så tar vi en titt.

 

 

Mvh

Ulrik Jacobsen

Tele2 Kundeservice

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...