Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kul på høyre side av mage

Intueri

Anbefalte innlegg

Heisann. For noen måneder siden oppdaget jeg en kul på høyre side av magen. Eller, jeg kan ikke kjenne den spesielt når jeg bruker fingrene, men jeg kjenner det er noe der - spesielt når jeg ligger. Kjenner den beveger seg litt også iblant, dvs. en form for sammentrekninger ... Vanskelig å forklare. I begynnelsen tenkte jeg at jeg bare kjente tykktarmen siden jeg har gått ned litt i vekt, men jeg har faktisk vært tynnere før uten å ha kjent noe, så dette er nytt. Ingen smerte forbundet med dette, og det er heller ikke brokk for mageveggen er inntakt.

Tenker å bestille legetime i morgen, men vil gjerne ha noen innspill likevel. Og så lurer jeg på hvor standhaftig skal jeg være om legen sier at det ikke er farlig? Om han forteller at blablabla og at det ikke er farlig, hvilken begrunnelse er god nok i såfall?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva slags kul? Fettvev? Innkapsling av fremmedlegeme? Om du er veldig nervøs, kan du jo be om å få en biopsi av kulen...

Aner ikke, det som er. Kan ikke kjenne kuken spesielt med fingrene heller, men jeg kjenner det er noe der, og det skjer sammentrekninger der ala spasmer samt at det på en måte "bobler". Innestengt gass bare?

Lenke til kommentar

Aner ikke, det som er. Kan ikke kjenne kuken spesielt med fingrene heller, men jeg kjenner det er noe der, og det skjer sammentrekninger der ala spasmer samt at det på en måte "bobler". Innestengt gass bare?

Det er et annet problem, sjekk førlighet i ekstremiteter, eventuelt, kontroller om det er din egen :tease:

Om det ikke er en utvekst, kan det være alt fra tarmgass til pneumathorax.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det er et annet problem, sjekk førlighet i ekstremiteter, eventuelt, kontroller om det er din egen :tease:

Om det ikke er en utvekst, kan det være alt fra tarmgass til pneumathorax.

hahaha ler meg skakk her, for en dum skrivefeil. Jo, takk, leser *ler så jeg griner*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...