Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nettverk på skolen

Anbefalte innlegg

Hei :) noen smarte hjerner der ute ? trenger litt hjelp, skolen blokker nettet.

De blokkerer brukerkontoen fra å tilkoble nettet, funker vis du er på en annen brukerkonto men er ikke bare bare å lage ny fordi denne må meldes inn i et domene. noen som vet hvordan man går rundt denne sperringen ?

Loven er som en telefonstolpe du kan ikke gå over, men du kan gå rundt :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen skoler sjekker også for hotspots, de som bruker så får en passelig straff etter hvor kraftig brudde er.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

Det er nok blokkert for en grunn :) Det er ingen vei rundt da den sjekker div. ting.

Hilsen IKT-Lærling @ en skole :)

Kan du bruke mobiltelefonen din som wifi-hotspot?

Jeg er ikke sikker på hvordan disse nazi-skolesystemene fungerer.

Heheh såpass ja, trådløst hotspot dyrt i lengden :p men disse systemene er meget strenge.. kevin mitnick hadde nok klart å komme seg rundt dette.

Tror de fungerer slik, de må logge på en nettside på et spesielt område, så kan de velge klasse/grupper/elever som de blokkerer internette for å du kan pinge nettsider å få svar men du kommer ikke inn på noen sider. har forsket på dette proxifier fungerer ikke. blokkeringen er nokså sikker kan jeg tenke meg, ?

Lenke til kommentar

Finnes alltid en omvei

Hilsen tidligere elev med administratorrettigheter @ en skole

Tror de fungerer slik, de må logge på en nettside på et spesielt område, så kan de velge klasse/grupper/elever som de blokkerer internette for å du kan pinge nettsider å få svar men du kommer ikke inn på noen sider. har forsket på dette proxifier fungerer ikke. blokkeringen er nokså sikker kan jeg tenke meg, ?

Slik systemet fungerer i fylket jeg er i er det blokkert i applikasjonslaget, men nettet går igjennom en del servere (proxy) før den kommer ut mot internett som sjekker om du har tilgang eller ei.

Ping fungerer ikke heller, alt er blokkert ut når du først er blokkert, i hvert fall i mitt fylke :)

Og det med administratorrettigheter er ikke så stort, vi har selv gitt alle administratorrettigheter på min skole og fungerer helt greit. Eleven har jo selv ansvar for at deres maskin fungerer når den trenger å brukes! :)

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

Det er nok blokkert for en grunn :) Det er ingen vei rundt da den sjekker div. ting.

Hilsen IKT-Lærling @ en skole :)

Kan du bruke mobiltelefonen din som wifi-hotspot?

Jeg er ikke sikker på hvordan disse nazi-skolesystemene fungerer.

hehe såpass ja,

wifi hotspot blir dyrt i lengden. men de bruker en nettside til og blokkere elever/grupper/klasser med. jeg kan pinge en nettside for så å få svar men kan ikke gå til den siden i browsern, alle systemer har et smutthull som skal kunne gi tilgang, men dette er nok et meget sikkert system funket ikke med proxifier heller, kan tenke meg det er sikkert siden fylkeskommunen drifter dette ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...