Gå til innhold

Kjøpe ny gaming-pc. Trenger litt hjelp til å velge

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har nå bestemt meg for å gjøre mitt første kjøp av en "rendyrket" gaming-pc. Jeg har funnet disse pc-ene på Komplett.no og lurer på om dere kunne hjulpet meg å avgjøre hvilken av de som er best.

Jeg klarer jo å lese veldig basic informasjon ut av skjemaene; hva slags skjermkort(2GB, 3GB), hvor mye RAM og frekvensen på disse, størrelsen på harddisk osv. Men jeg har nå kommet til et punkt hvor Pc-ene ser veldig like ut helt til man ser nærmere på komponentene. Og der får jeg problemer.

Kan dere være så snill og se over disse tre pc-ene og gi en kjapp liten kommentar om hvem som kan se ut til å fungere best?

Og et spørsmål om HP sin pc: Hvordan er det å oppgradere denne senere? Kan det bli problemer fordi den er fabrikkmontert?

HP Pavilion Elite H9-1210eo Phoenix

Komplett Mini Fortress

Komplett Gamer i10

Hvis dere har forslag til noe dere mener er bedre i samme prisklasse så si gjerne ifra :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei mokmok. Velkommen til hw.no.

Når det kommer til gaming pc får jeg ett inntrykk av at budsjettet ligger på rundt 8k?!

Hp'pcen som du har linket til har mye bra. Den har både i5 prosessor, GTX680 skjermkort og 8gb ram. Dette er kjempe fint for en gaming pc. Men om dette kabinettet er optimalt i forhold til å oppgradere litt i fremtiden er noe annet. Derfor vil jeg heller anbefale deg denne: http://cdon.no/elektronikk/thor_einride_-_intel_i5-2500k_-_16gb_-_120gb_ssd_%2b_1tb_-_nvidia_gtx670_-_w7hp-20388250

Den har i5 2500k prosessor, gtx 670, og fint kabinett, men kanskje litt lite. Jeg har selv i2500k overklokket til 4.2 og GTX670 SLI. KJEMPE fornøyd. Det er nesten ikke forskjell på GTX 670/680 når det kommer til ytelse.

Lykke til:-)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tusen takk for flott svar :)

Per nå så heller jeg litt mot HPen.

Det jeg plutselig tenkte på er at garantien som følger vil vel brytes dersom jeg bytter kabinett/skifter komponenter? Så det jeg ser etter nå er den av de to pcene som klarer seg best uten å måtte oppgradere om 6 mnd.

Vanskelig det her med å finne pc, finnes jo tusen forskjellige konfigurasjoner :p

Lenke til kommentar

viss du ikke vil bryte noen garanti på noen ferdigbygde pcer (med å bytte komponenter), så vill jeg bygget selv, for da har man garanti på hver del. man må ikke oppgradere hvert halvår, så det skal gå noen år med alle de dataene du hadde sett på.

Men er det en garanti for hele dataen, eller er det for hver del i sånne pcer?

Endret av Kabom
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...